ائتلاف سعودی و سفر احتمالی رئیس ارتش پاکستان به ایران برای دور کردن نگرانی های تهران

به گزارش مجله جام جهان، پس از تصمیم وزارت دفاع پاکستان برای صدور مجوز به ژنرال راحیل شریف برای عهده دار شدن فرماندهی ائتلاف آل سعود، احتمال سفر رئیس ستاد ارتش این کشور به تهران افزایش یافته است.

ائتلاف سعودی و سفر احتمالی رئیس ارتش پاکستان به ایران برای دور کردن نگرانی های تهران

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه ای خبرنگاران، پس از اعلام نظر مثبت وزارت دفاع پاکستان در مورد صدور مجوز فرماندهی ارتش ائتلاف آل سعود برای ژنرال راحیل شریف، فرمانده سابق ارتش پاکستان، رسانه ها از احتمال سفر قریب الوقوع ژنرال باجوا فرمانده ارتش این کشور به ایران برای دور کردن نگرانی های تهران خبر دادند.

روزهای گذشته، مهدی هنردوست سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در گفت وگو با رسانه ها تصریح نموده بود که فرماندهی ژنرال راحیل شریف بر ارتش ائتلاف آل سعود اتحاد کشورهای اسلامی خدشه دار می نماید.

وی با ستودن موضع بی طرفانه پاکستان در قبال جنگ یمن گفته بود که روابط اسلام آباد و تهران بسیار ریشه دار است و اتفاقات کوچک آن را خراب نمی نماید.

ژنرال قمر جاوید باجوا در ملاقات با سفیر ایران گفته که علیرغم فرماندهی ژنرال راحیل شریف بر ائتلاف آل سعود ما تمامی نگرانی های تهران در این خصوص را رفع خواهیم کرد.

ایران بارها تأکید نموده است که ائتلاف سعودی بیش از آنکه برای تکفیری ها و گروههای تروریستی ایجاد خطر نماید گریبانگیر کشورهای اسلامی شده است.

چهره های سیاسی پاکستان نیز در واکنش به خبر صدور مجوز فرماندهی ژنرال راحیل شریف اعلام نموده بودند بیش از 75 درصد مردم پاکستان با این تصمیم وزارت دفاع مخالف هستند.

دو سال پیش و در شروع حمله آل سعود به مسلمانان مظلوم یمن، مجلس پاکستان در خواست عربستان مبنی بر مشارکت نیروهای نظامی پاکستان در این نبرد را رد نموده بود.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 257

به "ائتلاف سعودی و سفر احتمالی رئیس ارتش پاکستان به ایران برای دور کردن نگرانی های تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف سعودی و سفر احتمالی رئیس ارتش پاکستان به ایران برای دور کردن نگرانی های تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید