بایدن برای ملاقات به پوتین پیشنهاد داد

به گزارش مجله جام جهان، ایرنا نوشت: رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با همتای روسی خود، پیشنهاد داد برای برای بحث درباره طیف کاملی از مسایل پیش روی آمریکا و روسیه، ملاقات حضوری در کشور ثالث برگزار نمایند.

بایدن برای ملاقات به پوتین پیشنهاد داد

تارنمای کاخ سفید روز سه شنبه با اعلام خبر تماس جو بایدن با ولادیمیر پوتین، اضافه نمود: آنها تعدادی از موضوعات منطقه ای و جهانی را از جمله قصد ایالات متحده و روسیه برای پیگیری گفت وگوی ثبات استراتژیک در خصوص طیف وسیعی از کنترل تسلیحات و مسائل امنیتی نوظهور، با تکیه بر تمدید پیمان جدید استارت مورد بحث قرار دادند.

این بیانیه می افزاید: بایدن همچنین توضیح داد که ایالات متحده در دفاع از منافع ملی خود در قبال اقدامات روسیه همچون دخالت در فضای مجازی و دخالت در انتخابات، محکم عمل خواهد نمود.

کاخ سفید ادامه می دهد: رئیس جمهوری بایدن بر تعهد بی دریغ ایالات متحده به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تأکید کرد. رئیس جمهوری همچنین در خصوص تجمع ناگهانی ارتش روسیه در کریمه اشغالی و مرزهای اوکراین ابراز نگرانی کرد و از روسیه خواست که تنش ها را کاهش دهد.

بیانیه کاخ سفید اضافه می نماید: رئیس جمهوری بایدن هدف خود را از ایجاد یک رابطه پایدار و قابل پیش بینی با روسیه مطابق با منافع ایالات متحده تأیید کرد و برگزاری یک نشست در یک کشور سوم را در ماه های آینده برای بحث در خصوص طیف کاملی از مسائل پیش روی ایالات متحده و روسیه پیشنهاد داد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1130

به "بایدن برای ملاقات به پوتین پیشنهاد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن برای ملاقات به پوتین پیشنهاد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید