تاکید رئیس مجلس عراق بر جلوگیری از هرگونه فعالیت مسلحانه در تظاهرات

به گزارش مجله جام جهان، رئیس مجلس عراق در پی حمله افراد مسلح ناشناس به معترضان در منطقه السنک بغداد بر جلوگیری نیروهای امنیتی کشورش از هرگونه فعالیت مسلحانه در تظاهرات مردمی عراق تأکید کرد.

تاکید رئیس مجلس عراق بر جلوگیری از هرگونه فعالیت مسلحانه در تظاهرات

به گزارش خبرنگاران به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، دفتر محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق با صدور بیانیه ای بر ضرورت جلوگیری از هرگونه پدیده مسلحانه خارج از چارچوب دولت تاکید نمود.

در این بیانیه آمده است که رئیس مجلس عراق با اهتمام شدید، حوادث شامگاه آدینه و حملات مسلحانه به تظاهرنمایندگان صلح جو را که از سوی باندهای جنایتکار غیر قانونی رخ داد و چندین کشته و مجروح به جا گذاشت، پیگیری می نماید.

دفتر رئیس مجلس عراق در ادامه آورده است ;i الحلبوسی ضمن محکوم کردن حملات روز گذشته به معترضان صلح جو، بر این مسأله تأکید دارد که دولت و نیروهای امنیتی باید نقششان را با قدرت قانون برای حفظ امنیت و حفاظت از شهروندان و اموال آنها ایفا نمایند و مانع از هرگونه پدیده مسلحانه خارج از چارچوب دولت شوند.

گروهی از افراد مسلح ناشناس آدینه شب به معترضان عراقی در منطقه السنک در نزدیکی میدان التحریر حمله و اقدام به شلیک گلوله به سمت آنها کردند. 25 معترض عراقی در پی این حمله کشته و بیش از 70 تن دیگر نیز مجروح شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 170

به "تاکید رئیس مجلس عراق بر جلوگیری از هرگونه فعالیت مسلحانه در تظاهرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید رئیس مجلس عراق بر جلوگیری از هرگونه فعالیت مسلحانه در تظاهرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید