کوشش برای اختصاص ردیف اعتباری مجزا به شهرها و روستاهای هدف گردش

به گزارش مجله جام جهان، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری جلال تاجیک در نشست معاونان برنامه ریزی و سرمایه گذاری استان های کشور با اشاره بر اهمیت مناطق نمونه گردشگری در این برهه زمانی اضافه نمود: در حال حاضر مهمترین کار در مناطق نمونه گردشگری، ساماندهی این مناطق است.

کوشش برای اختصاص ردیف اعتباری مجزا به شهرها و روستاهای هدف گردش

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه ویزا کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

او اضافه کرد: در حال حاضر شورای عالی معماری و شهرسازی به عنوان نهاد حاکمیتی وارد این حوزه شده و تبادل اطلاعات و ایجاد هماهنگی های لازم با تشکیل کمیته ای متشکل از نمایندگان سازمان های میراث فرهنگی، محیط زیست، منابع طبیعی و وزارت کشور در زمینه مناطق نمونه بین اعضا صورت می گیرد.

مدیر کل دفترمناطق نمونه و زیر ساخت های گردشگری گفت: پس از شناسایی، مناطق نمونه را ابتدا از نظر تعداد و در مرحله بعدی از نظر موقعیتی این استان ها را دسته بندی می کنیم، آن دسته از مناطق نمونه ای که سرمایه گذار معین دارند و معین تکلیف شده اند در مرحله نخست اهمیت قرار می گیرند.

تاجیک با اشاره بر ایجاد هماهنگی های استانی تاکید نمود: در کوشش هستیم تا براساس برنامه ریزی های انجام شده با هماهنگی و همکاری استانداری ها و مقامات محلی استانها در توسعه، بهبود و ساماندهی مناطق نمونه گردشگری در استان ها به توفیقاتی برسیم.

وی در ادامه با تاکید براهمیت روستا های هدف گردشگری توضیح داد: در برنامه ششم توسعه کوشش بر این است تا برای روستا های هدف گردشگری، ردیف اعتباری مجزا دریافت گردد.

تاجیک گفت: با وجود اینکه روستاهای هدف گردشگری سهم مهمی در توسعه مالی، معیشتی و گردشگری در کشور دارند ولی تا به امروز به ظرفیت های موجود در این زمینه آن چنان که باید توجه نشده است.

وی توجه به شهرهای نمونه گردشگری را از موارد دیگر در دست اقدام برشمرد که باید ردیف مجزا داشته باشند تا به توسعه بیشتری برسند.

مدیر کل دفترمناطق نمونه و زیر ساخت های گردشگری گفت: یکی از طرح های پیشنهادی در این حوزه ایجاد مراکز خدمات ویژه گردشگری در مبادی ورودی شهرهای نمونه گردشگری است؛ به همین دلیل با هماهنگی هایی که با معاونت صنایع دستی انجام شده ایجاد بازارچه های صنایع دستی در مبادی ورودی این شهرها مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 245

به "کوشش برای اختصاص ردیف اعتباری مجزا به شهرها و روستاهای هدف گردش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای اختصاص ردیف اعتباری مجزا به شهرها و روستاهای هدف گردش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید