خبرنگاران اخوان المسلمین: افزایش سرکوب ها در آستانه سالگرد انقلاب 2011

به گزارش مجله جام جهان، تهران- خبرنگاران- سخنگوی گروه اخوان المسلمین در مصر اعلام کرد، در آستانه سالگرد انقلاب ژانویه 2011، مقام های مصری موج جدید بازداشت ها و سرکوب شهروندان این کشور را آغاز کردند.

خبرنگاران اخوان المسلمین: افزایش سرکوب ها در آستانه سالگرد انقلاب 2011

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش روز شنبه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، طلعت فهمی بیان نمود: بازداشت های خودسرانه در بسیاری از استان های مصر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه موج بازداشت ها شامل شماری از شهروندان بی گناه و تجار مصری می شود که به اتهام های دروغین بازداشت شدند، گفت: مقام های مصری برای توجیه بازداشت ها، آنها را متهم به عضویت در گروه اخوان المسلمین کردند.

سخنگوی اخوان المسلمین در مصر ضمن درخواست توقف بازداشت ها، از سازمان ها و نهادهای بین المللی خواست بر نظام حاکم در مصر فشار بیاورند تا افراد دستگیر شده را آزاد کنند.

25 ژانویه 2011 (5 بهمن 1389) سلسله اعتراضات و تظاهرات ها در کشور مصر آغاز شد که در نهایت منجر به استعفای حسنی مبارک رییس جمهوری پیشین این کشور در تاریخ 11 فوریه 2011 (22 بهمن 1389) شد. این انقلاب با الهام از انقلاب تونس صورت گرفت.

به دنبال انقلاب ژانویه مصر، مردم این کشور ژوئن 2012 در نخستین انتخابات ریاست جمهوری پس از حسنی مبارک شرکت و محمد مرسی رییس جمهوری فقید این کشور را انتخاب کردند؛ اما مرسی جولای 2013 در پی کودتای ارتش این کشور به رهبری عبدالفتاح السیسی از ریاست جمهوری برکنار و راهی زندان شد.

ارتش مصر در ماه آگوست 2013 تظاهرات هواداران محمد مرسی را در میدان رابعه و النهضه سرکوب کردند که بر اثر آن تعداد زیادی کشته شدند.

فشارهای دولت عبدالفتاح السیسی پس از 30 ژوئن 2013 (9 تیر 92) بر اخوان و سرکوب گسترده هواداران این حزب در تحصن های پس از 30 ژوئن توسط نیروهای امنیتی و نظامی به ویژه در میدان رابعه عدویه، باعث خروج بسیاری از اعضای اخوان به خارج از مصر شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 949

به "خبرنگاران اخوان المسلمین: افزایش سرکوب ها در آستانه سالگرد انقلاب 2011" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اخوان المسلمین: افزایش سرکوب ها در آستانه سالگرد انقلاب 2011"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید