خبرنگاران تمدید تحریم های سوریه توسط اتحادیه اروپا در بحبوحه کرونا

به گزارش مجله جام جهان، تهران- خبرنگاران- اتحادیه اروپا در میانه بحران کرونا تحریم های خود علیه سوریه را یک سال دیگر تمدید کرد.

خبرنگاران تمدید تحریم های سوریه توسط اتحادیه اروپا در بحبوحه کرونا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

تارنمای رسمی اتحادیه اروپا پنجشنبه شب در خبرنامه ای خاطرنشان کرد که شورای اروپایی اقدامات محدودنماینده علیه سوریه را یک سال دیگر تمدید کرد و تصمیم گرفت که این اقدام ها همچنان علیه دولت سوریه پابرجا بماند.

جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این باره گفت: تحریم های اتحادیه اروپا کسانی را هدف قرار می دهد که مسوول تحمل رنج توسط مردم سوریه هستند و همچنین اعضای دولت این کشور، حامیان آن ها و فعالان اقتصادی را که دولت را تامین اقتصادی می نمایند، هدف می گیرد.

در خبرنامه این اتحادیه آمده است که دو فرد و یک شرکت به دلیل متوقف کردن فعالیت های قابل تحریم خود به همراه دو فرد فوت شده از فهرست تحریم ها خارج شدند، اما 273 فرد و 70 نهاد همچنان در این فهرست هستند.

اتحادیه اروپا از سال 2011 تحریم های خود را علیه سوریه اعمال نموده و از آن موقع تا به امروز هر ساله اقدام به تمدید این تحریم ها نموده است که شامل نفت سوریه، سرمایه گذاری در این کشور و توقیف اموال بانک مرکزی آن می گردد.

سوریه در واکنش به این اقدام اتحادیه اروپا، با محکوم کردن این تحریم ها خاطرنشان کرد: تصمیم اتحادیه اروپا که در پی تصمیم آمریکا در این باره صورت گرفت، بیانگر فقدان استقلال تصمیم گیری این اتحادیه و دنباله روی حقیرانه آن از سیاست های آمریکا است.

یک منبع رسمی در وزارت امور خارجه سوریه گفت: این تصمیم بار دیگر مشارکت کامل اتحادیه اروپا در جنگ علیه سوریه و حمایت نامحدود آن از گروه های تروریستی را ثابت کرد. اتحادیه اروپا مسئول اصلی ریختن خون مردم سوریه و گرفتاری آنان به دلیل تحریم های ظالمانه ای است که زندگی مردم سوریه را تحت تاثیر قرار می دهد.

این منبع یادآورشدکه تصمیم اتحادیه اروپا دروغ بودن مواضع و اظهارات مسئولان اتحادیه اروپا در باره کاهش تحریم ها از جمله در زمینه یاری های انسانی برای مقابله با ویروس کرونا را نشان داد و نفاق و دو رویی آنان را که ویژگی اصلی سیاست های اروپا شده است، برملا ساخت.سوریه این تحریم ها را نقض آشکار ساده ترین مفاد حقوق بشر و قوانین بین المللی و جنایت علیه بشریت بر شمرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 549

به "خبرنگاران تمدید تحریم های سوریه توسط اتحادیه اروپا در بحبوحه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تمدید تحریم های سوریه توسط اتحادیه اروپا در بحبوحه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید