خبرنگاران صالح: پاکسازی خاک عراق از بقایای داعش یک وظیفه است

به گزارش مجله جام جهان، بغداد-خبرنگاران- دفتر برهم صالح ریاست جمهوری عراق شامگاه شنبه در واکنش به حملات اخیر باقی مانده گروهک تروریستی داعش گفت که پیگرد باقی مانده این گروهک و پاکسازی خاک این کشور از بقایای آن و حفظ دستاوردهای بدست آمده علیه تروریسم یک وظیفه است.

خبرنگاران صالح: پاکسازی خاک عراق از بقایای داعش یک وظیفه است

دفتر صالح در اطلاعیه ای که رونوشتی از آن در اختیار شبکه خبری سومریه نیوز قرار گرفته است، بیان نمود: گروهک تروریستی داعش در یک اقدام جنایتکارانه، نیروهای امنیتی و نیروهای شجاع الحشد الشعبی را در استان صلاح الدین (شمال بغداد) هدف قرار داده است، به همین خاطر پیگیرد باقی مانده این گروهک تروریستی و پاکسازی خاک عراق از بقایای تروریسم و حفظ دستآوردهای محقق شده علیه داعش، یک وظیفه است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: چالش های امروز پیش روی عراق نیازمند همیاری و همبستگی و همکاری بیشتر ما و اتحاد تمام نیروهای ملی و تسریع در تشکیل دولتی توانمند برای برعهده دریافت مسؤولیت اش در پاسداری از امنیت و ثبات و حاکمیت عراق و تحقق انتظارات و امیدهای شهروندان عراقی در بهره مندی از یک زندگی عزتمندانه و آزاد است.

باقی مانده گروهک تروریستی داعش جمعه شب به نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی در استان صلاح الدین این کشور حمله کردند که در جریان آن 10 نفر از نیروهای الحشد الشعبی کشته و شماری نیز زخمی شدند.

بسیاری از سیاستمدارن عراقی، فعال شدن دوباره باقی مانده گروهک تروریستی داعش را اقدامی از سوی آمریکا و به بهانه باقی ماندن نظامیان آمریکایی در عراق می دانند.

در همین ارتباط قیس الخزعلی دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق شنبه شب در این باره گفت که این حملات توجیهی برای ادامه اشغالگری آمریکا در عراق است.

پیش از این نیز علی الحسینی مسؤول روابط محور شمال نیروهای الحشد الشعبی گفت که حملات تروریستی اخیر در این کشور پیام آمریکا بود و واشنگتن بدنبال آن است که به خاطر تصمیم دولت بغداد برای اخراج نظامیان بیگانه، از عراق انتقام بگیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 521

به "خبرنگاران صالح: پاکسازی خاک عراق از بقایای داعش یک وظیفه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صالح: پاکسازی خاک عراق از بقایای داعش یک وظیفه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید