خبرنگاران مخازن سدهای تهران 100 میلیون متر مکعب کسری آب دارند

به گزارش مجله جام جهان، تهران- خبرنگاران- مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران گفت :در حال حاضر یک میلیارد و 96 میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای پنجگانه استان تهران ذخیره شده است که نسبت به روز مشابه سال گذشته کسری صد میلیون متر مکعبی را نشان می دهد.

خبرنگاران مخازن سدهای تهران 100 میلیون متر مکعب کسری آب دارند

محمد شهریاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: سال گذشته در چنین روزی یک میلیارد و 196 میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای پنجگانه این استان ذخیره شده بود.

وی افزود: اکنون ذخیره آب در دریاچه سدهای امیر کبیر 181 میلیون متر مکعب، لتیان 69 میلیون متر مکعب، طالقان 406 میلیون متر مکعب، لار 212 میلیون متر مکعب و ماملو 228 میلیون متر مکعب است.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به اینکه حجم ورودی آب به سدهای این استان 16 درصد کاهش یافته است گفت: از ابتدای سال آبی جاری تا به امروز 2 میلیارد و 33 میلیون متر مکعب آب وارد مخازن سدهای پنجگانه تهران شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته که 2 میلیارد و 421 میلیون متر مکعب بوده است کاهش 16 درصدی را نشان می دهد.

شهریاری توضیح داد: کاهش یادشده به رغم افزایش 18 درصدی حجم بارش های جوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رخ داده است.

وی از شهروندان تهرانی درخواست کرد: با در نظر دریافت محدودیت منابع آبی، با صرفه جویی و رعایت الگوهای مصرف به کاهش برداشت آب از حجم ذخیره سدهای تهران و همچنین منابع آب زیرزمینی استان یاری نمایند تا در روزهای آینده مسئله ای به لحاظ تامین مطمئن و پایدار آب شرب ایجاد نشود.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران نسبت به شنا کردن در تاسیسات آبی تهران نیز هشدار داد و گفت: باتوجه به قرار دریافت در فصل گرما و افزایش دما شهروندان از ورود به مناطق ممنوعه و حریم دریاچه سدها، رودخانه ها و کانالهای آبیاری خودداری و ضمن توجه به تابلوها و علائم هشدار از شنا کردن در این اماکن جدا پرهیز نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 664

به "خبرنگاران مخازن سدهای تهران 100 میلیون متر مکعب کسری آب دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مخازن سدهای تهران 100 میلیون متر مکعب کسری آب دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید