خبرنگاران نویسنده فارن پالیسی:تحریم ها آبروی آمریکا را به خطر انداخته است

به گزارش مجله جام جهان، نیویورک- خبرنگاران- ستون نویس تارنمای فارن پالیسی این فاکس فشار داخلی و بین المللی را در پس نامه نگاری نمایندگان کنگره آمریکا به کاخ سفید برای تعلیق تحریم های ایران دانست و گفت: تحریم ها آبروی آمریکا را در جهان به خطر انداخته است.

خبرنگاران نویسنده فارن پالیسی:تحریم ها آبروی آمریکا را به خطر انداخته است

کان هالینن روز پنج شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگاران درباره نامه نگاری چند نماینده و سناتور آمریکایی به دولت ترامپ و تقاضا برای تعلیق تحریم های ایران به منظور مبارزه با شیوع کرونا این مطلب را بیان نمود.

وی اضافه کرد همسایگان ایران نگران تاثیر تحریم ها بر همه گیری کرونا و پیامدهای این بیماری در منطقه هستند و همین موضوع یکی از عوامل این نامه نگاری بوده است.

این روزنامه نگار آمریکایی شرح داد: من فکر می کنم اعضای کنگره در واکنش به چند عامل تصمیم به این نامه نگاری ها گرفته اند. نخست، فشارهای جامعه ایرانی و آمریکایی به آنهاست که خواستار برداشتن تحریم ها هستند و دوم، فشار همسایگان ایران است که نگران هستند که با عواقب یک بیماری همه گیر و خارج از کنترل روبرو شوند.

کالینن اضافه کرد: سومین عامل این است که آبروی ما در جهان در خطر است. حتی کنگره درباره تحریم ها احساس گناه می کند. به یاد داشته باشید که اکثریت کنگره از توافق هسته ای ایران حمایت کرده بودند.

خبرنگاران از این تحلیلگر پرسید که آیا رئیس جمهوری آمریکا دست به کاهش تحریم ها در این مرحله حساس خواهد زد؟

کالینن با ابراز بدبینی در این باره گفت: احتمالا نه. با این حال با وجود این شخص کسی چه می داند؟ ترامپ بویی از انسانیت نبرده است، بنابراین هیچ چیزی از این منظر وی را وادار به تغییر سیاست نخواهد کرد اما او کسی است که دوست دارد خود را بزرگ و مهم جلوه دهد که شاید از این زوایه، به تغییر سیاست دست بزند.

نزدیک به 40 سناتور و عضو مجلس نمایندگان در نامه ای خطاب به مایک پامپئو وزیر خارجه و استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا خواستار کاهش تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا شدند.

این اعضای کنگره با اشاره به سرعت شیوع ویروس کرونا در دو کشور ایران و ونزوئلا و اینکه تحریم ها باعث ایجاد مانع در ارسال اقلام درمانی مورد نیاز شده است خواستار این شدند که تحریم های آمریکا علیه این دو کشور به طور موقت برداشته شود.

آن ها همچنین این درخواست را مطرح کرده اند که دولت آمریکا باید به وضوح اجازه انتقال تجهیزات پزشکی مانند کیت های تشخیص را به این کشورها بدهد و از طریق یک کشور یا سازمان دیگر به عنوان طرف سوم، به ایران و ونزوئلا کمک رسانی بی قیدوشرط کند.

با این حال مقام های رژیم آمریکا اعلام کرده اند که فشار حداکثری علیه ایران را ادامه خواهند داد.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 439

به "خبرنگاران نویسنده فارن پالیسی:تحریم ها آبروی آمریکا را به خطر انداخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نویسنده فارن پالیسی:تحریم ها آبروی آمریکا را به خطر انداخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید