خشم مسکو از بازپرسی اف بی آی از نماینده دومای روسیه

به گزارش مجله جام جهان، سفارت روسیه در آمریکا نامه ای را در اعتراض به اقدام مأموران اف بی آی در بازپرسی از یکی از نمایندگان دومای روسیه در فرودگاه نیویورک، به وزارت خارجه آمریکا ارسال کرد.

خشم مسکو از بازپرسی اف بی آی از نماینده دومای روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفارت روسیه در آمریکا در اعتراض به اقدام اف بی آی در بازپرسی از اینگا یوماشیوا از نمایندگان دومای روسیه در فرودگاه نیویورک، نامه ای را برای وزارت خارجه آمریکا ارسال کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، یوماشیوا به محض ورود به نیویورک به مدت یکساعت از سوی مأموران اف بی آی مورد بازپرسی نهاده شد.

سفارت روسیه در بیانیه ای بدون آنکه اشاره کند که این نماینده روس در کدام فرودگاه نیویورک فرود آمده بود، گفت: از او خواسته شد تا به یک اتاق جداگانه برود و یکی از مأموران اف بی آی، برای مدت یکساعت....آغاز به بازپرسی از او کرد.

روابط میان روسیه و آمریکا در مورد شماری از موضوعات از سوریه گرفته تا اوکراین و همچنین اتهامات واشنگتن به روسیه درباره مداخله در سیاست های آمریکا رو به تیرگی رفته است که البته روسیه همه این اتهامات را رد نموده است.

در ماه سپتامبر، واشنگتن از صدور ویزا برای 10 عضو هیأت روسی که قصد سفر به نیویورک برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل داشتند، خودداری کرد که روسیه نیز این اقدام واشنگتن را ظالمانه و نقض تعهدات بین المللی دانست.

سفارت روسیه گفت که یوماشیوا برای حضور در نشست گفت وگوی فورت راس که امروز (یکشنبه) در کالیفرنیا برگزار می گردد، به آمریکا سفر نموده بود. این نماینده روس در دوما بعنوان هماهنگ کننده روابط با کنگره آمریکا فعالیت دارد.

ویاچسلاو وولودین رئیس دومای روسیه، بازپرسی از این نماینده روس را یک اقدام تحریک آمیز خواند و روابط عمومی دوما نیز امروز در واکنش به این اقدام آمریکا گفت: اقدامات آمریکا همچنان نمونه ای از نقض تعهدات بین المللی است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 12

به "خشم مسکو از بازپرسی اف بی آی از نماینده دومای روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم مسکو از بازپرسی اف بی آی از نماینده دومای روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید