شبکه سعودی: ترکیه 8 هزار فرد مسلح از سوریه به لیبی اعزام می نماید

به گزارش مجله جام جهان، یک منبع خبری سعودی مدعی شد که ترکیه میخواهد هشت هزار نیروی مسلح از سوریه به لیبی منتقل کند تا از دولت طرابلس حمایت نمایند.

شبکه سعودی: ترکیه 8 هزار فرد مسلح از سوریه به لیبی اعزام می نماید

از سفر با تور ژانویه 2021 استانبول لذت ببرید. شهر زیبای استانبول یادگاری از حکمرانان قدرتمند عثمانی که در دوران شکوهشان شهری عظیم پایه ریزی کرده بودند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شبکه خبری العربیه امروز شنبه گزارش کرد که ترکیه میخواهد هشت هزار نیروی مسلح از سوریه به لیبی اعزام کند.

العربیه به نقل از منابع آگاه نوشت، دولت ترکیه میخواهد هشت هزار جنگجوی سوری را با هدف جنگ در لیبی در صفوف شبه نظامیان فایز السراج رئیس دولت الوفاق، به لیبی اعزام کند.

لیبی بعد از سقوط حکومت معمر القذافی در اکتبر سال 2011، شاهد بی ثباتی و درگیری های مسلحانه گروه های مسلح است. حتی پس از استقرار دولت های موقت و وفاق ملی هم این کشور شاهد جنگ نیروهای شرق و غرب خود است.

هم اکنون هم اکنون لیبی تحت اداره دو قدرت است. یکی مجلس طُبرُق در شمال شرق لیبی و دیگری دولت وفاق ملی در طرابلس (پایتخت) در شمال غرب این کشور که به ترتیب، نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر تحت حمایت عربستان، مصر، امارات، فرانسه و روسیه هستند و دولت در طرابلس به ریاست فائز السراج، تحت حمایت ترکیه، قطر و ایتالیاست.

العربیه نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به دولت السراج تعهد داده که حداقل هشت هزار جنگجوی سوری را به خاک لیبی بفرستد و تا به امروز فقط 120 نفرشان رسیده اند.

العربیه به نقل از منابع آگاه نوشت، بیشتر کسانی که تا به امروز به لیبی رسیده اند از ترکمان های سوری هستند که از شهر غازی عنت به آنکارا و از آنجا با هواپیمایی به تونس و از مرزهای زمینی به لیبی وارد شده اند.

طبق ادعای العربیه، ترکیه، مأموریت جذب نیرو در سوریه برای لیبی را به گروه مسلح سلطان مراد سپرده که آن را عناصر ترکمان اداره می نمایند.

اردوغان هفته گذشته به تونس رفت و از آنجا از دولت فائز السراج در لیبی حمایت کرد. او پنجشنبه گذشته گفت که کشورش از دولت الوفاق در طرابلس لیبی درخواست یاری دریافت نموده که برایش نیرو و تجهیزات ارسال کند.

طرابلس در شمال غرب لیبی از نُه ماه پیش هدف عملیات شبه نظامیان شمال شرق لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر قرار گرفته است. عربستان، مصر و امارات از حمله حفتر به طرابلس حمایت می نمایند و در مقابل، ترکیه و قطر از طرابلس حمایت می نمایند.

العربیه در این گزارش مدعی شد که فرماندهانی که ترکیه از سوریه به لیبی خواهد فرستاد ماهانه سه هزار دلار و عناصر عادی، از 1500 تا دو هزار دلار دریافت خواهند کرد.

روز آدینه (27 دسامبر) نیز پایگاه خبری میدل ایست آی به نقل از یک مسئول ارشد در دولت وفاق ملی لیبی (مستقر در طرابلس) گزارش داد ترکیه گروه های تروریستی و معارض سوری را در لیبی مستقر می نماید. این وبگاه به نقل از منابع خود نوشت: شورشیان (تروریست های) سوری تحت حمایت ترکیه برای مبارزه با نیروهای ارتش ملی لیبی به سرکردگی خلیفه حفتر، در لیبی مستقر می شوند.

یک منبع معارض سوری نیز به این پایگاه خبری گفت آنکارا اخیرا با گروه های شورشی متعددی در سوریه که متحد ترکیه هستند، درباره اعزام آنها به لیبی تماس برقرار نموده است (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 232

به "شبکه سعودی: ترکیه 8 هزار فرد مسلح از سوریه به لیبی اعزام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه سعودی: ترکیه 8 هزار فرد مسلح از سوریه به لیبی اعزام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید