شکست سنگین آمریکا در افغانستان با 2300 کشته

به گزارش مجله جام جهان، خبرنگاران : شبکه ان بی سی نیوز در خصوص خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان گزارش داد، در طولانی ترین جنگ ایالات متحده (در افغانستان) 2300 سرباز این کشور کشته شدند.

شکست سنگین آمریکا در افغانستان با 2300 کشته

به گزارش به نقل از ایرنا، شبکه ان بی سی نیوز روز آدینه با اعلام خبر تخلیه پایگاه نظامی بگرام آمریکا در افغانستان به کارنامه 20 ساله دخالت نظامی ایالات متحده در افغانستان پرداخت و گفت، هزاران آمریکایی هم در این جنگ طولانی زخمی شدند.

این شبکه اضافه کرد، تخمین زده می گردد که در طول 20 سال دخالت نظامی آمریکا، بیش از یکصد هزار شهفرایند افغان در جنگ کشته و زخمی شده اند.

ان بی سی این سئوال را عنوان نمود که آیا آمریکا پس از 20 سال حضور نظامی و هزینه میلیاردها دلار یاری نظامی و غیرنظامی در افغانستان، آیا هم اکنون صندلی این کشور از نظر فقر و خشونت بهتر شده است؟

وزارت دفاع افغانستان روز آدینه تائید کرد که پایگاه بگرام بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در اختیار ارتش افغانستان قرار گرفته و نیروهای واشنگتن این پایگاه را ترک نموده اند.

پایگاه بگرام در سال 2009 میزبان حضور حدود 40 هزار نظامی آمریکایی بود و اینکه ارتش افغانستان در شرایط موجود چگونه از این پایگاه حفاظت خواهند کرد، روشن نیست.

بر اساس تصمیم جو بایدن رییس جمهوری آمریکا، قرار است فرایند خروج کامل نیروهای ایالات متحده و سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از افغانستان تا تاریخ 11 سپتامبر امسال میلادی تکمیل گردد

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1299

به "شکست سنگین آمریکا در افغانستان با 2300 کشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست سنگین آمریکا در افغانستان با 2300 کشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید