فرصت طلبی و سیاه نمایی غرب در فضای ملتهب لبنان

به گزارش مجله جام جهان، رسا نه های غربی و به ویژه آمریکا با ورود به فضای تحولات اخیر لبنان به دنبال فرصت طلبی و سیاه نمایی هستند.

فرصت طلبی و سیاه نمایی غرب در فضای ملتهب لبنان

به گزارش گروه بین المل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المیادین تحولات اخیر لبنان٬ امری پوشیده و یا گذرا در رسانه های غربی به ویژه آمریکا نبود. هرچند که اولویت بندی این اتفاقات میان این رسانه ها مختلف است؛ اما پوشش رسانه های غربی از تظاهرات لبنان از گزارش میدانی خبرنگاران از قلب میدان های این اعتراضات گرفته تا مقالات نویسندگان بزرگ آن ها با این مضمون که پس از دست دادن سوریه٬ لبنان را نجات می دهیم گسترش یافت. این رسانه ها همچنین در تلاش برای هجمه ضد حزب الله نیز بودند و در این میان آمریکا پس از عقب نشینی از سوریه تلاش می کند تا از این موقعیت برای تحقق اهداف خود استفاده کند.

تظاهرات مردم لبنان از نظر شکل و محتوا و نیز شرایط سیاسی داخلی و منطقه ای و بین المللی این کشور٬ موجب جلب توجهات فراتر از مرز ها شده است. در این میان آمریکا از طریق توییت های برخی از اعضای کنگره و نیز ولید فارس مشاور لبنانی الاصل ترامپ اعلام کرده که از مطالبات تظاهرات کنندگان لبنانی حمایت کرده و آماده کمک به دولت این کشور در راستای برآورده کردن خواسته های مردم است.

جالب توجه است که ولید فارس از طریق حساب توییتری خود به دنبال تحریک و هجمه ضد حزب الله است. وی در یکی از توییت های خود این گونه نوشته: ترامپ عزیزم٬ دومیلیون شهروند لبنانی که در بیروت و تعدادی از مناطق کشور به تظاهرات پرداخته اند٬ تو را به عنوان منجی می بینند و آن ها می خواهند دوباره آزاد شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 81

به "فرصت طلبی و سیاه نمایی غرب در فضای ملتهب لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت طلبی و سیاه نمایی غرب در فضای ملتهب لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید