نباید بگذاریم برجام از بین برود

به گزارش مجله جام جهان، نامزد تصدی پست مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که برای حفظ منافع و امنیت اروپا، برجام باید زنده نگه داشته شود.

نباید بگذاریم برجام از بین برود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جوزف بورل نامزد اسپانیایی تصدی پست مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت که برجام باید حفظ شود.

وی که در جلسه تایید وی در مجلس اروپا صحبت می کرد، گفت: ما باید این توافق را زنده نگه داریم تا از منافع و امنیتمان دفاع کرده و از وقوع چیزی بدتر جلوگیری کنیم.

بورل در حال حاضر وزیر پیشبرد امور دولت اسپانیا در امور خارجه است و قرار است از اول نوامبر (10 ابان) جایگزین فدریکا موگرینی به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شود.

جانشین موگرینی در ادامه گفت: اتحاد سیاسی اروپا برای ادامه حفظ این توافق بسیار مهم است.

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه امسال در سالگرد خروج یکجانبه آمریکا از برجام، بعد از یک سال صبر راهبردی و عدم تحقق وعده های کشور های اروپایی برای جبران آثار تحریم های آمریکا، اعلام کرد به صورت مرحله ای پایبندی اش به توافق هسته ای را کاهش می دهد. ایران تاکنون سه گام در این راستا برداشته است.

اروپایی ها تا کنون هیچگونه گام ملموسی در راستای پایبندی به تعهدات خود در برجام برنداشته اند و فقط از جمهوری اسلامی ایران خواسته اند تا به این توافق پایبند باشد.

این در حالی است که یک ماه از سومین گام ایران در کاهش تعهدات برجامی خود می گذرد و مقامات ایران تاکید کرده اند که گام چهارم در این زمینه را نیز بر خواهند داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 17

به "نباید بگذاریم برجام از بین برود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نباید بگذاریم برجام از بین برود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید