نخست وزیر کانادا به طرح های لغو قرنطینه کرونایی هشدارداد

به گزارش مجله جام جهان، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا با شروع بازگشایی مدارس و فعالیت های تجاری در استان کِبِک درباره اجرای زودهنگام طرح های برطرف قرنطینه در این استان به ویژه در شهر مونترال ابراز نگرانی کرد و درباره موج دوم کرونا هشدار داد.

نخست وزیر کانادا به طرح های لغو قرنطینه کرونایی هشدارداد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

ترودو روز شنبه در یک کنفرانس خبری در خارج از محل زندگی خود در اتاوا گفت به عنوان نخست وزیر نگران همه نقاط کشورش است.

با وجود ابتلای دوبرابری به ویروس کرونا در استان کبک نسبت به استان دیگر کانادا و با وجودی که این استان تقریبا 60 درصد از آمار کلی مرگ ناشی از کرونا را در این کشور تشکیل می دهد، کبک اولین استانی است که مدارس و فعالیت های تجاری را بازگشایی می نماید.

قرار بود شهر مونترال 11 مه (22 اردیبهشت) مدارس و فعالیت های تجاری را بازگشایی کند اما نخست وزیر کبک در بحبوحه انتقادهای سنگین آن را به 25 مه (5 خرداد) تغییر داد.

ترودو درباره جدول زمانی جنجال برانگیز بازگشایی ها در کبک گفت که فشارهای مالی استان ها را که آنها را وادار به از سرگیری فعالیت های مالی نموده، درک می نماید.

ترودو گفت، یارانه های دستمزدهای اضطراری که دولت اوتاوا برای کاهش پیامدهای مالی شیوع کرونا وضع شده بود، تا ماه ژوئن (خرداد) ادامه می یابد.

همچنین فاش کرد که بیش از 500 هزار فعالیت تجاری از صندوق اضطراری کسب وکارهای کوچک وام گرفتهاند و کارفرمایان تقاضای یارانه دستمزد برای بیش از دو میلیون کارگر نموده اند.

نخست وزیر کانادا گفت: طی چند هفته گذشته، دولت ما متمرکز شده است تا هرچه سریعتر یاری های مورد احتیاج را به مردم برساند. اما برای آنکه از این شرایط قوی تر از همواره خارج شویم باید به برنامه های بلندمدت فکر کنیم. ما باید زمینه ای را ایجاد کنیم تا اقتصاد ما به شرایط گذشته خود بازگردد.

وی گفت با اقداماتی مانند صندوق اضطراری کسب وکارهای کوچک و یارانه دستمزد اضطراری کانادا، این هدف را محق می نماید.

این مقام کانادایی همچنین گفت دولتش منابع بیشتری به کارفرمایان می دهد تا در این بحران بتوانند به فعالیت خود ادامه داده و مردم را در لیست حقوق و دستمزد نگه دارند. حفظ ارتباط بین کارفرما و کارمند بسیار مهم خواهد بود.

ترودو اضافه کرد، همزمان برای مقابله موثر با کووید-19 در حال همکاری با شرکای خود در سراسر دنیا هستیم. این همه گیری یک مساله دنیای است. حفظ سلامت و ایمنی کانادایی ها و از سرگیری فعالیت مالی به معنای شکست دادن ویروس نه فقط در خانه بلکه در هر جایی که پیدا گردد، است. بنابراین در اوایل این هفته ما سرمایه گذاری های جدیدی را برای تسریع در توسعه دنیای واکسن های کووید-19 و درمان، آزمایش و تحقیقات - از جمله تحقیقات اجرا شده در کانادا اعلام کردیم.

آخرین شرایط شیوع ویروس کرونا (کووید 19) در کانادا نشان می دهد، 67 هزار و 602 هزار مورد ابتلا، 4 هزار و 693 جان باخته و بهبودیافتگان 31 هزار و 409 هستند. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 426

به "نخست وزیر کانادا به طرح های لغو قرنطینه کرونایی هشدارداد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر کانادا به طرح های لغو قرنطینه کرونایی هشدارداد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید