وزارت خارجه: به پشتیبانی از برادران و خواهران افغانستانی خود ادامه خواهیم داد

به گزارش مجله جام جهان، وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه تحریکات خارجی هرگز نمی توانند رابطه نزدیک ایران و افغانستان را تضعیف کنند، گفت: همچنان به پشتیبانی از برادران و خواهران افغانستانی خود در دوران دشواری های آنها ادامه خواهیم داد.

وزارت خارجه: به پشتیبانی از برادران و خواهران افغانستانی خود ادامه خواهیم داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت امور خارجه در رشته توئیتی در حساب کاربری خود در توئیتر در پاسخ به دستیار وزیر امور خارجه آمریکا نوشت: ببینید چه کسی دارد از حقوق پناهجویان حرف می زند! دولتی که شعار انتخاباتی اش دیوار بکشیم بوده و بارها به دلیل سیاست های بی رحمانه مرزی اش با محکومیت عمومی روبرو شده (از جمله به واسطه جدا کردن بچه ها مهاجر از والدینشان)، دارد در مورد روز جهانی پناهجویان برای جهان خطابه می خواند.

وزارت امور خارجه با اشاره به روایط دیرینه ایران و افغانستان شرح داد: ایران و افغانستان به عنوان دو ملت برادر، روابط مستحکم و ریشه داری دارند که بر پیوندهای تاریخی و فرهنگی بنا شده است.

این وزارتخانه یادآور شد: تحریکات خارجی که اهدافی شوم دارند، هرگز نمی توانند این رابطه نزدیک را تضعیف کنند.

وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه ایران، برای چندین دهه میزبان پناهجویان افغانستانی بوده که از جنگ و درگیری هایی فرار کرده اند که به واسطه مداخله و تهاجم ایالات متحده ایجاد شده است، خاطرنشان کرده است: ما همچنان به پشتیبانی از برادران و خواهران افغانستانی خود در دوران دشواری های آنها ادامه خواهیم داد و بار دیگر ایالات متحده را به پایان دادن به حضور بی ثبات کننده اش در منطقه، فرامی خوانیم.

روز گذشته رابرت دسترو معاون امور دموکراسی و حقوق بشر وزیر خارجه آمریکا با طرح اتهاماتی بی اساس درباره حادثه غرق شدن تعدادی از مهاجران غیرقانونی افغانستانی در هریرود مدعی شده بود که از ایران می خواهیم به حقوق بشر احترام گذاشته و اعمال خشونت علیه پناهجویان را متوقف کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 644

به "وزارت خارجه: به پشتیبانی از برادران و خواهران افغانستانی خود ادامه خواهیم داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه: به پشتیبانی از برادران و خواهران افغانستانی خود ادامه خواهیم داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید