وزیر سوری: طی روزهای آینده، شاهد استقرار بیشتر ارتش سوریه در مرزها خواهیم بود

به گزارش مجله جام جهان، وزیر آشتی ملی سوریه تأکید کرد که دمشق مصمم است که حاکمیت خود بر کل سوریه را احیا کند و در روزهای آینده نیروهای بیشتری به مرز با ترکیه اعزم می کند.

وزیر سوری: طی روزهای آینده، شاهد استقرار بیشتر ارتش سوریه در مرزها خواهیم بود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علی حیدر وزیر آشتی ملی سوریه تأکید کرد که تحولات 72 ساعت گذشته نشان می دهد که دولت سوریه در تصمیم خود برای حضور در تمامی خاک این کشور مصمم است.

اشاره حیدر به آغاز خروج تدریجی نظامیان تروریست آمریکایی از سوریه و توافق شبه نظامیان کُرد با دولت سوریه برای استقرار ارتش سوریه در نوار مرزی این کشور با ترکیه است. تا کنون چند صد نظامی آمریکایی پس از خروج از سوریه، به شمال عراق منتقل شدند.

وی به روزنامه الوطن سوریه گفت که بی تردید، زمانی که حکومت سوریه و مرزهای شمالی در معرض تجاوز نظامی مستقیم از سوی حکومتی مانند ترکیه قرار می گیرد، دفاع از مرزها، جزئی از اولویت هاست.

این وزیر سوری با اشاره به اینکه در روزهای آینده، شاهد استقرار بیشتر [ارتش سوریه] در این مناطق خواهیم بود، شرح داد: توانایی ارتش سوریه در حضور مستقیم، رسیدن به مرزها و دفاع از آن مناطق، مسئله غیر قابل مناقشه ای است.

حیدر همچنین پس از نشست مرکز مصالحه با انتشار بیانیه ای گفت که ترکیه یک کشور متجاوز است و هر کس، بر روی عامل خارجی حساب باز کرده، نه تنها اشتباه کرده است، بلکه به ابزاری برای اجرای پروژه های بیگانگان بدل شده است، ولی زمانی که نیاز این کشورها مرتفع شود، او را رها خواهند کرد و خواهند فروخت.

وی با تأکید بر اهمیت افزایش فعالیت کمیته های مصالحه محلی، در انتها خاطر نشان کرد، دستاوردهایی که در زمینه مصالحه حاصل شده است، تا به امروز، ادعاهای کشورهای متجاوز به سوریه مبنی بر تغییر بافت جمعیتی را باطل کرده است.

روز گذشته، شمار زیادی از نیروهای ارتش سوریه در مناطق مرزی واقع در شمال و شمال شرق این کشور مستقر شدند. این مناطق پیش از این تحت کنترل شبه نظامیان کُرد قرار داشت، ولی پس از خیانت آمریکا به آنان و آغاز عملیات گسترده ترکیه، این گروه ها مجبور به توافق با دمشق شدند.

این در حالی است که پیش از این عملیات، دولت سوریه بارها شبه نظامیان کُرد را به مذاکره فراخوانده بود، ولی این عناصر، از پذیرش مذاکرات امتناع کردند و بعضا، دولت سوریه را به حمله نظامی تهدید کرده بودند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 44

به "وزیر سوری: طی روزهای آینده، شاهد استقرار بیشتر ارتش سوریه در مرزها خواهیم بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر سوری: طی روزهای آینده، شاهد استقرار بیشتر ارتش سوریه در مرزها خواهیم بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید