کرزی: دولت انتقالی زمینه ادغام طالبان را فراهم می نماید

به گزارش مجله جام جهان، رئیس جمهور سابق افغانستان که در نشست صلح مسکو حضور دارد، اظهارداشت: دولت انتقالی نیز می تواند زمینه ادغام طالبان را فراهم کند.

کرزی: دولت انتقالی زمینه ادغام طالبان را فراهم می نماید

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان که در ترکیب هیئتی برای شرکت در نشست صلح به مسکو سفر نموده است از طرح ایجاد دولت انتقالی صلح استقبال کرد.

وی اظهارداشت که برای تامین صلح در این کشور دو راه وجود دارد، ادغام طالبان با دولت کنونی افغانستان و یا ایجاد دولت انتقالی که زمینه ادغام این گروه را فراهم کند.

کرزی به بی.بی.سی گفت که افغان ها و بازیگران خارجی نباید اجازه دهند که فرصت کنونی صلح در افغانستان از دست برود.

رئیس جمهور سابق افغانستان پیش از این نیز در واکنش به مذاکرات قطر گفته بود: صلح اولویت تمام مردم افغانستان است و باید از جهت صلح به مداخلات طولانی بیگانگان در این کشور سرانجام داده گردد.

وی همچنین بارها تاکید نموده است که مذاکرات بین الافغانی یک فرصت واقعی است تا درد و مصیبت مردم افغانستان سرانجام یابد و باید از آن استفاده گردد.

این در حالی است که پیش از این اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان تاکید نموده است که حاضر نیست بدون برگزاری انتخابات قدرت را به کسی واگذار کند اما او گفته حاضر است در خصوص زمان برگزاری انتخابات با طرف مقابل به توافق برسد.

اشرف غنی پیش از این نیز گفته بود که تا زنده است به کسی اجازه تشکیل حکومت موقت را نخواهد داد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1109

به "کرزی: دولت انتقالی زمینه ادغام طالبان را فراهم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرزی: دولت انتقالی زمینه ادغام طالبان را فراهم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید