آشنایی با 9 ساحل زیبای ترکیه مکان مناسب برای آفتاب دریافت

به گزارش مجله جام جهان، سواحل زیبای ترکیه

در این مقاله از وب سایت خبرنگاران شما را با جاهای دیدنی ترکیه از جمله 9 ساحل زیبای ترکیه آشنا خواهیم کرد پس برای بیشتر آشنا شدن با این سواحل زیبا با ما همراه باشید.

آشنایی با 9 ساحل زیبای ترکیه مکان مناسب برای آفتاب دریافت

بلیط هواپیما در طاهاگشت

ترکیه کجاست ؟

ترکیه کشوری اوراسیایی می باشد که بخش عظیم این کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در جنوب غرب آسیا و خاورمیانه واقع شده است و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه ای در جنوب شرق اروپا) قرار گرفته است.

ترکیه داز شرق با کشورهای ایران، جمهوری آذربایجان (نخجوان)، ارمنستان، و گرجستان؛ و از جنوب شرقی با عراق و سوریه؛ و در شمال غربی (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه است. همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از غرب با دو دریای کوچک مرمره و اژه، و از جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه است.

عظیم ترین شهر این کشور استانبول می باشد . استانبول یکی از عظیمترین شهرهای ترکیه است. استانبول تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می نماید و تنها شهر عظیم جهان است که در دو قاره قرار گرفته است.استانبول یکی از مقاصد گردشگری کشور ترکیه است که سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان مخصوصا از ایران به این شهر سفر می نمایند این شهر دارای هتل های زیادی می باشد و گردشگران انتخاب های زیادی دارند اما بیشتر گردشگران دنبال یک هتل شیک و ارزان قیمت هستند تا یک سفر ارزان قیمت داشته باشند ما به شما توصیه میکنم حتما به این شهر دیدنی و زیبا سفر کنید

آنتالیا : که به زبان ترکی استانبولی: Antalya گفته می گردد . نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. این شهر که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می گردد دارای جاذبه های فراوان می باشد. در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه ها خود نمائی می نماید. در این شهر و در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه قلعه ایچی (درون قلعه) قرار گرفته است. بافت خاص منطقه که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می نماید.

آنتالیا داردی حدود 400 ساحل می باشد که دو مورد از آن ها بسیار معروف هستند، یکی لارا و دیگری کنیالتی (یا کنی آلتی)

از آنجای ترکیه یکی از کشور های نزدیک به کشور ایران می باشد و جزء کشورهای دیدنی جهان نیز محسوب می گردد که سیل عظیمی از گردشگران را به خود جذب می نماید ترکیه کشوری است که تا چند سال گذشته پرطرفدارترین مقصد گردشگری ایرانی بوده است .

ترکیه کشوری است که از موقعیت ویژه ای برخوردار است بطوری که در دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است . دارا بودن معماری های ارزشمند و باشکوه، سواحل زیبا، آب وهوای عالی در بعضی نقاط، طبیعت قابل توجه و فرهنگ عامه مردم که در کوچه خیابان های این کشور حکفرماست،

جذابیت دوچندانی به آن بخشیده اند. به نوعی می توان آنتالیا و استانبول را دو مقصد اصلی در سفر به این کشور نام برد که البته دلایل آن به خوبی معین است. سواحل زیبای آنتالیا و معماری های باشکوه استانبول و جو خاصی که در این شهر وجود دارد هرکسی را برای بازدید دوباره از این شهرها وسوسه می نماید.

از جمله مکانهای تفریحی و توریستی بی نظیر ترکیه می توان به سواحل مختلف آن اشاره نموده که جای بسیار مناسبی برای آفتاب دریافت و آرامش داشتن است این سواحل که بسیاری جذاب و دیدنی هستند همواره در فصول گرم پذیرای گردشگران بسیاری است.

در کنار این سواحل کوه ها و طبیعت زیبا نیز وجود دارد که بر زیبایی این این سواحل افزوده است اگر با سواحل شنی دریا و جمع گوش ماهی خاطره دارید سواحل زیبای ترکیه انتخاب مناسبی برای تجدید خاطرات است تا لحظات خوب و خوشی را برای شما و خانواده تان به ارمغان بیاورد . در این مقاله می خواهیم اسامی سواحل ترکیه که از شگفتی های تفریحی و گردشگری آن محسوب می شوند برایتان معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

1. فتحیه

فتحیه یکی از اراضی دست نخورده و زیبای ترکیه به شمار می رود. این ساحل که دارای آثار باستانی چشمگیری است، بهترین مکان برای چتربازی و ورزش های آبی است. فتحیه دارای تاریخ بی نظیر، طبیعتی بکر و زیبا، امکانات بسیار پیشرفته، سرگرمی های باور نکردنی، خلیج های باشکوه و جذاب و سواحل ماسه ای وسیع است. همه ا ینها فتحیه را به یکی از زیباترین سواحل ترکیه تبدیل نموده است.

2.مارماریس

مارماریس در منطقه ای که دریای مدیترانه و دریای اژه متصل شده اند، واقع شده است. علاوه براین، دارای میراث غنی فرهنگی، محیطی طبیعی و جذاب، شهرهای باستانی، اسکله های مدرن، دامنه های زیبا در امتداد سواحل و بنادر طبیعی است که امکان سفرهای آبی را برای گردشگران فراهم می نماید.

3. آنتالیا

آنتالیا معروف به تکه ای از بهشت روی زمین است و مروارید دریای مدیترانه شناخته شده و مشهور به ریویرای (ناحیه ساحلی فرانسه و ایتالیا در اطراف مدیترانه) ترکیه است. آنتالیا دارای تئاترهای قدیمی و مجلل است، به علاوه دارای مناطق باستانی بیشمار و شهر ها و بناهای تاریخی بسیاری است. آنتالیا از آبشار های متعدد، غارها و سواحل فراوانی برخوردار است و 15 هتل از 100 هتل برتر جهان در این شهر قرار دارند. کلاب های گلف آنتالیا در میان بازیکنان معروف گلف بسیار محبوب است.

4. آلانیا

آلانیا در حال حاضر یکی از پررفت وآمدترین سواحل جهان به شمار می رود و به داشتن سواحل ماسه ای زیبا معروف است. بنادر آن توسط برج سرخ که تحت سلطه کشتی سازی های دوره سلجوقیان بوده، محافظت شده که باقی مانده های آن ها هنوز هم زیر آب قابل مشاهده است. آلانیا سواحل بسیاری دارد که هر یک استراحتگاه های متعدد، مغازه های فروش کالا و رستوران هایی برای جشن های شبانه دارند.

5. بلک

بلک مرکز گلف ترکیه است اما علاوه بر گلف جذابیت های دیگری نیز دارد. منظره آن که در واقع سواحل گسترده ماسه ای و پشت آن کوه است، بسیار عالی و منحصربه فرد به نظر می رسد، سواحل شنی طلایی، مناظر طبیعی و زیبای کوه ها از این دسته هستند. بلک برنده جایزه توسعه سازگاری با محیط زیست است که وجود گونه های گیاهان کمیاب و حیات وحش بومی این موضوع را اثبات می نماید. اقامت در این محل بسیار متنوع است و همه هتل های آن 5 ستاره است و بسیاری از امکانات تفریحی شامل انواع ورزش ها، چشمه هایی با خاصیت درمانی و تفریحات دیگر در آنها وجود دارد. همچنین بسیاری از هتل ها غذای مخصوص بچه ها نیز سرو می نمایند.

6. بودروم

تعطیلات و سرگرمی های شبه جزیره بودروم مشهور است. بودروم از نظر آب و هوایی، زیبایی های طبیعی دریا، خلیج های باشکوه، مراسم تاریخی و جشن های شبانه که تا طلوع آفتاب ادامه دارند، مثالزدنی است. بسیاری از اقامتگاه ها و هتل ها خود را برای همه نیازهای گردشگران آماده می نمایند.

7. کمر

کمر مانند جواهری در سواحل دریای مدیترانه می درخشد. تعداد زیادی از سواحل کمر به دلیل پاک و تمیز بودن برنده جایزه پرچم آبی شده اند. سواحل کمر بیشتر ا از سنگریزه ها و صخره ها تشکیل شده، اگرچه آن هایی که سمت تقرجگاه های ساحلی قرار دارند، شنی و ماسه ای هستند که هر دو خدمات و ورزش های آبی را ارا یه می نمایند.

8. سیده

ساحل زیبای ترکیه دریای فیروزه ای ، شن های طلایی و درخشش نور در بناهای تاریخی از جمله ویژگی های این ساحل است. چه هدف شما حمام آفتاب یا لذت بردن از دریا باشد و یا پیاده روی روی ماسه های کنار دریا، چه بخواهید زیر سایه برگ درختان در طبیعت لم بدهید و از طبیعت لذت ببرید یا با گشت و گذار در خرابههای باستانی این منطقه درباره تاریخ منحصربه فرد آن بدانید، ساید، انتخابی عالی برای تعطیلات است.

9. کوش آداسی

ساحل زیبای ترکیه کوش آداسی

شهر باستانی کوش آداسی منطقه ای بکر با وجود دریا، خورشید و زیبایی دست نخورده طبیعت است. کوش آداسی مکانی است که در آن می توانید خاطرات فراموشنشدنی را رقم بزنید. حتی هرودوت به شکوه و جلال آن اشاره نموده و زیبایی اغوانماینده آن، این ساحل را به مکان مورد علاقه و آرامش بخش زئوس تبدیل نموده است.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 496

به "آشنایی با 9 ساحل زیبای ترکیه مکان مناسب برای آفتاب دریافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با 9 ساحل زیبای ترکیه مکان مناسب برای آفتاب دریافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید