رستوران هایی که بهترین غذاهای تبریز را سرو می نمایند!

به گزارش مجله جام جهان، ایرانی ها در دنیا به ویژگی های مثبت زیادی معروف اند؛ هنر، تاریخ، میهمان نوازی و صنایع دستی تنها بخشی از این فهرست بلند بالا محسوب می گردد و طبعا تمامی آن چیزی نیست که باعث می گردد تا مردم دنیا جذب گربه آسیا بشوند. بدون اغراق، غذاهای ایرانی اما یکی از مواردی است که کمتر گردشگری آن را به فراموشی می سپارد. با وجود این که هر شهر و منطقه ای، خوراکی های خاص و منحصر به آن ناحیه را دارد، اما به جرات می توان ادعا کرد که منطقه آذربایجان یکی از قطب های مهم در این زمینه محسوب می گردد. با این حال، در میان این آشپزهای خوش سلیقه و خوراکی های بی نظیر، غذاهای تبریز رنگ و بوی دیگری دارند. برای سفر هوایی به تبریز، می توانید بلیط خود را از وب سایت ما تهیه کنید. مجله خبرنگاران در این مقاله به بهترین رستوران هایی می پردازد که غذای این شهر را به بهترین روش روی میز می آورند. پس با ما همراه باشید.

رستوران هایی که بهترین غذاهای تبریز را سرو می نمایند!

گذری کوتاه از تاریخچه شهر تبریز

شهر تبریز یکی از شهرهای مهم و تاثیرگذار در کشور به حساب می آید. شهری با قدمت بیش از سه هزار و پانصد سال که در بعضی ادوار تاریخی مهم مانند دوره حکومت ایلخانان، صفویه و قاجار لقب پایتختی کشور را بر خود داشته است. علاوه بر این ها، مردم تبریز به تمیزی شهره اند و شاید به همین خاطر باشد که شهرشان یکی از تمیزترین شهرهای ایران به شمار می آید. تبریز بعد از تهران و مشهد، سومین کلان شهر عظیم ایران محسوب می گردد و حدود یک میلیون و پانصد و شصت هزار نفر جمعیت دارد. همچنین به دلیل آب و هوای بسیار مساعد این شهر در بهار، تابستان و اوایل پاییز، برای سفر در این زمان ها یک گزینه ایده آل است و مسافران بسیاری را از شهرهای دیگر به سوی خود می کشد. طبیعت فوق العاده، تاریخ غنی، بناهای تاریخی و هنر سرشار این شهر در کنار آب و هوای بی نظیر و غذاهای تبریز آن را به بهشتی برای گردشگران تبدیل نموده است. ضمناً، اگر می خواهید بابهترین غذاهای ایرانی از دید گردشگران خارجی آشنا شوید، می توانید به مقاله ما در این زمینه مراجعه کنید.

چلوکباب حاج علی، رستورانی برای دوستداران غذاهای تبریز!

کافی است تا یک صبح تا ظهر را در جایی مثل بازار تبریز مشغول گردش شوید تا ناگهان به خودتان بیایید که از گرسنگی در حال ضعف هستید. این بازار زیبا که قدمت آن را به قرن 15 میلادی نسبت می دهند، از تالارهای آجری و گنبدهای بلند ساخته شده، به رستورانی می رسد که درخور این بازار قدیمی باشد؛ رستوران چلوکباب حاج علی.

جالب است بدانید که شهر تبریز به کباب های فوق العاده اش معروف است و اگر قصد دارید تا در این شهر به رستوران بروید، بهتری است حتما کباب های این منطقه را هم امتحان کنید.

رستوران حاج علی علاوه بر غذایش به دلیل دکوراسیون تاریخی و تزیینات ساده اش در شهر معروف است و یکی از بهترین مکان ها برای صرف غذاهای تبریز به شمار می رود.

آدرس: بازار تبریز

رستوران بالیق، برای آن ها که غذاهای دریایی را می پسندند

سبک و سیاق دریایی این رستوران، حقیقتا مناسب آن هایی است که دوست دارند تا غذاهای دریایی را در سفر امتحان نمایند. این رستوران جایی است که ماهی در آن غذای اصلی روز است؛ آن هم هر روز!

در رستوران بالیق آکواریوم هایی را می بینید که با نورپردازی های مختلف و زیبا در دکوراسیون چوبی رستوران به خوبی گنجانده شده اند. طراحی داخلی این رستوران از هرچه که در ایران می بینید، متفاوت است؛ درنتیجه، این می تواند یک فرصت مناسب باشد تا یک تجربه متفاوت را برای خود ثبت کنید. در رستوران بالیق انواع مختلفی از ماهی ها سرو می شوند که در سبک های مختلفی طبخ شده اند. سرآشپز این رستوران معمولا از انواع سبزیجات معطر فوق العاده ای برای طعم دار کردن ماهی ها استفاده می نماید.

آدرس: ائل گلی، بلوار فکوری

رستوران گردان هتل ائل گلی، یک تجربه خاص

ائل گلی، یکی از رستوران های برتر شهر محسوب می گردد که غذاهای تبریز را با کیفیتی عالی عرضه می نماید. این رستوران در مجموعه اقامتی ائل گلی واقع شده است و در بالاتری طبقه این هتل واقع شده است. منوی این رستوران ترکیبی مناسب از غذاهای ایرانی و بین المللی است تا دستتان برای سفارش وعده غذایی کاملا باز باشد! با این وجود، قطعا یکی از مزایای مهم این رستوران در کنار غذاهایش، منظره خاص و منحصر به فرد آن است که باعث شده تا میهمانان در آن بتوانند به تمامی شهر زیبای تبریز دید داشته باشند.

آدرس: ائل گلی، تبریز

تالار عظیم ائل گلی، رستورانی برای مشکل پسندان!

در مرکز دریاچه در پارک زیبا و مسحور نماینده ائل گلی رستوران این مجموعه قرار گرفته است و اگر از دور به آن نگاه کنید، این در ذهن شما تداعی می گردد که گویی رستوران بر روی آب قرار گرفته است. محیط خانوادگی این مجموعه برای خانواده ها و گردشگران مناسب به نظر می رسد و معماری سنتی تبریز در آن با وجود این که بنا در حقیقت یک ساختمان نوساز است، یک مکان دنج، زیبا و آرام را به وجود می آورد. همچنین، این رستوران بهترین انواع از غذاهای تبریز را به میهمانان عرضه می نماید.

آدرس: پارک ائل گلی، تبریز

کافه لبنیاتی رهنما، جایی برای صرف یک صبحانه بی نظیر!

کافه لبنیاتی رهنما، با نام عجیبش یک جای مناسب برای صرف صبحانه در تبریز به شمار می رود. کمی که از بازار تبریز دور شوید، می بینیدش که بدون ادعا اما با ابهت تمام ایستاده و صبحانه هایش با آن محصولات لبنی تازه، در سراسر آذربایجان معروف است. شاید 15 دقیقه بیشتر آنجا نمانید اما قطعا به اندازه کافی پر می شوید که کمی سنگین راه بروید! از معروف ترین محصولات این کافه، ماست و عسل، سرشیر و موم عسل است.

آدرس: بازار تبریز

در ریحان، یک کباب فوق العاده را مزه کنید!

ریحان، در فضای روشن و شلوغش یکی از بهترین کباب ها را در تمامی تبریز سرو می نماید. چه کباب کوبیده بخواهید، چه برگ، جوجه یا هرچیز دیگر، این جا جایی است که می توانید بهترین نوعش را پیدا کنید. می توانید کباب دلخواهتان را برنج سفارش بدهید یا با نان سنگکی که در همین رستوران پخته می گردد میل کنید.

آدرس: ولیعصر، بلوار 29 بهمن

رستوران شهریار، برای آن ها که به اصالت اهمیت می دهند

این رستوران پیش از این یک حمام سنتی قدیمی بوده و به همین دلیل بنای آن از اهمیت زیادی برخوردار است. تجربه صرف غذا در این مکان که دالانی رو به پایین در آن شما را به زیر زمین می برد، یک تجربه عالی و متفاوت محسوب می گردد. علاوه بر انواع غذاهای تبریز می توانید در این محل یک کافه هم مشاهده کنید که در آنجا هم می توان انواع نوشیدنی ها و غذاها را سفارش داد. همچنین در این رستوران تخت های سنتی که با فرش های ایرانی پوشیده شده هم برای نشستن بسیار راحت و مناسب است.

آدرس: میدان ساعت، تبریز

برای سفر به تبریز، این شهر زیبا و بی نظیر می توانید تور تبریز خود را از خبرنگاران تهیه نمایید.

هزاردستان، رستورانی صمیمی که غذاهای تبریز ارائه می نماید

در محلی با فضای صمیمی و رضایت بخش، در نور کم و ایده آل می توانید بنشینید و بر دیواره های این رستوران تاریخ مشروطه را در بریده روزنامه و عکس های قدیمی مشاهده کنید. برای وعده ای رمانتیک، هزاردستان یک انتخاب مناسب به نظر می رسد و غذاهای تبریز شامل کوفته و دیزی، وعده های اصلی را در آن تشکیل می دهند.

آدرس: بلوار آزادی، تبریز

توسکا، فست فودی مفصل برای جوانان!

اگر قصد دارید به جز غذاهای تبریز که همگی سنتی، اصیل و فوق العاده هستند وعده دیگری را امتحان کنید، شاید بهتر باشد تا سری به توسکا بزنید. فست فودی با غذاهایی رایج مثل پیتزا، همبرگر و مرغ سوخاری که در فضایی تمیز و مدرن ارائه می شوند و می توانید از کیفیت آن ها مطمئن باشید. بنابراین، اگر معده حساسی دارید و هر فست فودی به شما نمی سازد، شاید بهتر باشد توسکا را امتحان کنید. هرچند که ممکن به این راحتی ها جای خالی برای نشستن پیدا نکنید.

آدرس: خیابان الهی پرست، تبریز

رستوران مدرن تبریز، با دسترسی مناسب و محیطی آرام

وعده های غذاهای تبریزی در این رستوران به خوبی هر رستوران مطرح دیگری است اما اگر به این رستوران سر می زنید، به خاطر داشته باشید که حتما کوفته تبریزی و قزل آلای سرخ شده را امتحان کنید!

آدرس: خیابان امام خمینی، تبریز

در این مقاله، شما را با بهترین رستوران هایی آشنا کردیم که غذاهای تبریزی را در این شهر سرو می نمایند. از آن جا که دستپخت تبریزی ها در همه جا معروف است، سفر شما به این شهر می تواند برای ذائقه تان یک تجربه فراموش نشدنی باشد. پس در کنار بازدید از بناهای تاریخی و مشاهده هنر و طبیعت این شهر زیبا، چشیدن غذاهای شهر تبریز را هم در برنامه خود بگنجانید. همچنین برای رزرو هتل می توانید به وب سایت ما مراجعه کنید. آیا تا به حال از غذاهای مردم تبریز چشیده اید؟ فرهنگ غذایی آن ها را چگونه می بینید؟ برای ما بنویسید.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 485

به "رستوران هایی که بهترین غذاهای تبریز را سرو می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستوران هایی که بهترین غذاهای تبریز را سرو می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید