تور ارزان چین: رقابت یک شرکت چینی با ایلان ماسک و جف بزوس

به گزارش مجله جام جهان، یک استارت آپ چینی در رقابت با شرکت های گردشگری فضایی آمریکایی، یک گام به انجام پرتابی در قالب گردشگری فضایی نزدیک شده است.

تور ارزان چین: رقابت یک شرکت چینی با ایلان ماسک و جف بزوس

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، یک استارتاپ و یک گروه گردشگری در چین به طور مشترک در حال آنالیز بازار گردشگری فضایی هستند. شرکت CAS Space چین، قرارداد همکاری با یک شرکت دولتی مسافرتی امضا نموده است تا به سرعت پیشرفت این کشور در حوزه گردشگری فضایی یاری می نماید. این شرکت، اخیرا قراردادی را با یک گروه گردشگری چین مستقر در هنگ کنگ امضا نموده است تا به طور مشترک بازار گردشگری فضایی را آنالیز و توسعه دهند.

شرکت CAS Space سال گذشته اظهار داشت که در حال کار بر روی یک موشک تک مرحله ای قابل استفاده مجدد است که می تواند هفت مسافر را در یک مسافرت 10 دقیقه ای بر فراز خط کارمان در 62 مایلی (100 کیلومتری از سطح دریاهای آزاد زمین ) ببرد.

طراحی موشک های ارائه شده به وسیله CAS Space، هم موشک زیرمداری نیوشپرد شرکت بلواوریجین و کپسول دراگون اسپیس ایکس مقایسه شده است. اولین پرواز آزمایشی برای سال 2023 برنامه ریزی شده است و شرکت CAS Space میخواهد حداقل 15 پرواز آزمایشی را قبل از پرتاب اولین گردشگران خود به فضا انجام دهد. مقامات ارشد این شرکت بعلاوه فکر می نمایند 2023 زمان مناسبی برای آغاز گردشگری فضایی است.

گزینه های تجاری نیز در حال توسعه هستند. در همین حال، شرکت هواپیماهای فضایی اسپیس ترنسپورتیشن (Space Transportation) نیز در حال توسعه یک موشک برای گردشگری فضایی و سفر کردن از نقطه ای به نقطه دیگر است که تحقق نخستین پرواز زیر مداری را در سال 2025 در نظر دارد. پروازهای مداری، برای حدود سال 2030 برنامه ریزی شده اند.

یانگ لیوی (Yang Liwei) که در سال 2003 با تبدیل شدن به نخستین فضانورد چینی حاضر در فضا تاریخ ساز شد، اخیرا به رسانه های چینی گفت که افرادی بدون تجربه آموزش رسمی فضانوردی، به زودی می توانند از ایستگاه فضایی تیانگونگ (Tiangong) بازدید نمایند.

یانگ در پاسخ به این پرسش که آیا عموم مردم می توانند در تور تیانگونگ شرکت نمایند، گفت: این موضوع به فناوری مربوط نیست، بلکه به تقاضا مربوط است و تا زمانی که چنین تقاضایی وجود داشته باشد، می توان آن را ظرف یک دهه محقق کرد.

گرچه صنعت گردشگری فضایی زمانی تنها یک ایده بود که در فیلم های علمی-تخیلی قابل اجرا بود، اما اکنون این موضوع در واقعیت نیز اجرا شده است، چرا که تا به امروز چند میلیاردر، پیروز به رفتن به این سفر رویایی شده اند. ریچارد برانسون، بنیانگذار ویرجین گلکتیک و جف بزوس، هر دو تجربه سفر به فضای زیر مداری را داشته اند.

11 ژوئیه سال گذشته، ریچارد برانسون در قالب اولین پرواز فضایی سرنشین دار تجاری به همراه پنج فرد دیگر که تمامی آنها از کارمندان این شرکت بودند، به فضا رفتند.20 ژوئیه نیز جف بزوس به همراه والی فانک 82 ساله به عنوان مسن ترین فضانورد، اولیور دیمن 18 ساله به عنوان جوان ترین مسافر فضا و مارک بزوس، برادرش، با موشک نیوشپرد شرکت بلواوریجین به فضا رفتند و پس از دقایقی ماندن در گرانش صفر، به زمین بازگشتند. اگرچه خود ایلان ماسک هنوز خود به این سفر نرفته است، اما سال گذشته شرکت وی چهار فرد غیرنظامی را برای سفری سه روزه به مدار زمین فرستاد.

به گفته CAS Space ، گردشگران قبل از پرتاب، چندین دوره آموزشی کوتاه مدت را خواهند گذراند اما فعلا این شرکت جزئیات بیشتری در خصوص نوع آموزش آنها ارائه ننموده است.

وو جی (Wu Ji)، پژوهشگر مرکز ملی علوم فضایی در آموزشگاه علوم چین گفت، امیدوار است که شرکت های چینی بتوانند در بازار بین المللی گردشگری فضایی رقابت نمایند. وی گفت: برنامه های تجاری می توانند به کاهش هزینه ها و بهبود کارآیی فعالیت های فضایی یاری نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 5 مرداد 1401 بروزرسانی: 5 مرداد 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1647

به "تور ارزان چین: رقابت یک شرکت چینی با ایلان ماسک و جف بزوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: رقابت یک شرکت چینی با ایلان ماسک و جف بزوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید