غذاهای حاوی ویتامین را در برنامه غذایی بچه ها قرار دهید

به گزارش مجله جام جهان، خبرنگاران/خراسان جنوبی یک کارشناس مامایی گفت: گل کلم(منبع ویتامین ب)، کدو حلوایی و پرتقال و نارنگی و کیوی(منبع ویتامین ث)، ماهی و قارچ از بهترین غذاهای مناسب کودک در فصول سرد هستند.

غذاهای حاوی ویتامین را در برنامه غذایی بچه ها قرار دهید

فرشته درایتی، در گفت وگو با مجله جام جهان، اظهار کرد: در فصول سرد برای حمام کردن کودک نباید آب حمام را زیاد از حد گرم کرد چراکه رطوبت پوست و لب های کودک را می گیرد و باعث خشکی می شود.

وی افزود: پوست بچه ها بی نهایت حساس است و هوای سرد و خشک به شدت به پوست آنان آسیب می زند.

این کارشناس مامایی خاطرنشان کرد: برای حفظ سلامت و نرمی پوست بچه ها، از کرم های مرطوب کننده مخصوص کودک باید استفاده کرد.

درایتی ادامه داد: در موقع خروج از حمام روی پای بچه ها باید آب ولرم گرفته شود چراکه دریافت آب ولرم باعث می شود کودک دیر به دیر سرما بخورد.

وی با اشاره به اینکه مادران باید سوپ را حتما در رژیم غذایی کودک قرار دهند و در آن از سیر استفاده کنند، گفت: سیر تقویت کننده سیستم ایمنی و ضد آنفلوانزا و سرماخوردگی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 159

به "غذاهای حاوی ویتامین را در برنامه غذایی بچه ها قرار دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای حاوی ویتامین را در برنامه غذایی بچه ها قرار دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید