محیط زیست: شرایط تالاب هورالعظیم بحرانی است

به گزارش مجله جام جهان، رئیس اداره حفاظت محیط زیست هویزه با اشاره به آبگیری 60 درصدی هورالعظیم و شرایط بحرانی تالاب، گفت: شرایط مخازن 3، 4 و 5 این تالاب بحرانی تر است.

محیط زیست: شرایط تالاب هورالعظیم بحرانی است

به گزارش ایسنا، محمد ساکی با اشاره به آخرین شرایط هورالعظیم در پاییز سال جاری پس از تنش آبی تابستان اظهار کرد: شرایط آبگیری تالاب هورالعظیم بحرانی است؛ در حال حاضر مقدار آبگیری تالاب هورالعظیم 60.18 درصد است و شرایط مخازن 3، 4 و 5 این تالاب بحرانی تر است.

وی با اشاره به نبود ورودی آب به تالاب هورالعظیم، اضافه نمود: با توجه به شرایط آبی سد ها و خالی بودن مخازن، اکنون تنها راه این است که منتظر بارندگی باشیم تا مقدار آبگیری تالاب بهتر گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست هویزه در مورد شرایط زیست آبزیان تالاب گفت: در حال حاضر تلفات گسترده ای از آبزیان در تالاب هورالعظیم مشاهده نشده است، اما در جا هایی که عمق آب بسیار کم است قطعا اکسیژن و مواد مغذی آب کمتر می گردد که در این نقاط، تلفات کمی از ماهیان مشاهده شده است.

ساکی با اشاره به مهاجرت پرندگان به تالاب هورالعظیم، اضافه نمود: با سرد شدن تدریجی هوا در منطقه ها سردسیر، از ابتدای مهرماه مهاجرت پرندگان آبزی و کنار آبزی به تالاب هورالعظیم شروع شده است و به تدریج پرندگان بیشتری در این تالاب حضور پیدا می نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1419

به "محیط زیست: شرایط تالاب هورالعظیم بحرانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محیط زیست: شرایط تالاب هورالعظیم بحرانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید