پیامک های تبلیغاتی اپراتورها را چطور غیرفعال کنیم؟

به گزارش مجله جام جهان، در حالی که بعضی از کاربران تمایلی به دریافت پیامک های تبلیغاتی از سوی اپراتورهای همراه ندارند، هر یک از اپراتورها روشی برای غیرفعال سازی این پیامک های تبلیغاتی در نظر گرفته اند.

پیامک های تبلیغاتی اپراتورها را چطور غیرفعال کنیم؟

دریافت پیغامک های تبلیغاتی معمولا برای کاربران آزاردهنده است و به همین علت بیشتر کاربران در پی راهی برای غیرفعال سازی پیغامک های تبلیغاتی هستند. پس از مسدود شدن سرشماره های پیغامکی، شرکت ها به استفاده از شماره های شخصی برای ارسال پیغامک روی آوردند و سازمان تنظیم مقررات هم سامانه #800* را برای شناسایی و مسدودسازی این شماره ها راه اندازی کرد. در عین حال، همچنان بعضی از پیغامک های تبلیغاتی از سوی خود اپراتورهای همراه ارسال می گردد که البته برای غیرفعال سازی این پیغامک ها هم راهکار وجود دارد.

عدم دریافت پیغامک های تبلیغاتی همراه اول

برای عدم دریافت پیغامک های تبلیغاتی در اپراتور همراه اول، مشترکان می توانند با یکی از روش های ارسال عدد 1 به 8999، شماره گیری کد دستوری #8999*، تماس با مرکز اطلاع رسانی 9990، مراجعه به سامانه همراه من (پرتال و اپلیکیشن) نسبت به قطع سرویس پیغام تبلیغاتی خود اقدام نمایند.

البته همراه اول ذکر نموده که پیغامک های اطلاع رسانی اپراتور و اطلاع رسانی سرویس های پایه و باند پهن همراه اول، پیغامک های تبلیغاتی محسوب نمی شوند، بنابراین درصورت قطع سرویس پیغام تبلیغاتی، مشترکین این نوع پیغام ها را دریافت می نمایند. بعلاوه بعضی مشترکین به واسطه عضویت در باشگاهی خاص یا ارائه شماره خود به فروشگاه ها از این مبادی پیغامک تبلیغاتی دریافت می نمایند که در این خصوص هم اپراتور دخالتی ندارد.

فعال سازی و غیرفعال سازی پیغامک های تبلیغاتی ایرانسل

ایرانسلی ها هم می توانید تصمیم بگیرید که مایل به دریافت کدام گروه پیغامکی هستید و سپس برای دریافت یا عدم دریافت هر دسته از پیغامک ها اقدام نمایند. این کار با مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من و گزینه مدیریت پیغامک های تبلیغاتی، شماره گیری کد 5006#* و دریافت لیست کاملی از گروه های پیغامکی و پیغامک به 5006 و انتخاب کلیدواژه مربوط به دریافت هر دسته از پیغامک ها، امکان پذیر است.

مدیریت خدمات پیغامکی در اپراتور رایتل

در اپراتور رایتل هم استفاده از نرم افزار رایتل من و مراجعه به منوی مدیریت خدمات پیغامکی انبوه و ارزش افزوده، شماره گیری کد دستوری #800* یا کد دستوری #195* و انتخاب قطع تبلیغات، شماره گیری کد #3*800* یا ارسال عدد 3 به 800، برای غیرفعال سازی و جلوگیری از دریافت پیغامک های تبلیغاتی که از مراکز پیغام مانند (100012345 و 3000012345) و شماره های مشابه ارسال می گردد، کاربرد دارد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 آبان 1400 بروزرسانی: 14 آبان 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1390

به "پیامک های تبلیغاتی اپراتورها را چطور غیرفعال کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامک های تبلیغاتی اپراتورها را چطور غیرفعال کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید