کابینت های گلاس سفید اکلیلی را انتخاب کنیم یا خیر؟!

به گزارش مجله جام جهان، آیا شما به دنبال بروزرسانی فضای آشپزخانه خود هستید؟ به نظر می رسد با کابینت هایتان مشکل دارید؟ نگران نباشید، شما می توانید فوراً فضای آشپزخانه خود را با استفاده از کابینت های گلاس سفید اکلیلی به طور کامل تغییر دهید. ظاهر براق این کابینت ها نوید فضایی بازتر، پُرجنب و جوش تر و پُر زرق و برق تر را می دهند. مجموعه ای از کابینت های گلاس سفید اکلیلی می توانند جذابیتی مثال زدنی را ایجاد کنند، به طوری که افراد ناخودآگاه شیفته آن ها می شوند. بر هر روی، برای شناخت بیشتر این کابینت ها، با مقاله دیگری از ویکی ساختمون همراه باشید.

کابینت های گلاس سفید اکلیلی را انتخاب کنیم یا خیر؟!

کابینت های گلاس چیست؟

کابینت های گلاس، جلوه ای چشمگیر برای نوسازی آشپزخانه های مدرن ایجاد می کنند. به علاوه، این کابینت ها به طور مؤثری منعکس کننده نور هستند و می توانند فضای آشپزخانه را روشن تر و بزرگ تر کنند. به ویژه، این نوع کابینت می تواند برای فضاهای کوچک بسیار مفید باشد! سه نوع اصلی از کابینت های های گلاس شامل لاک، پلکسی گلس و ترموفویل هستند که کابینت های گلاس سفید اکلیلی مشهورترین آنها است. لایه های نازک وینیل یا سایر روکش های پلاستیکی برای ساخت این کابینت ها مورد استفاده قرار گرفت. متریال های دیگر مانند ام دی اف (MDF) نیز در ساخت این نوع کابینت ها مورد استفاده قرار می گیرند. محصول نهایی جلوه ای جذاب، با دوام و براق را برای نمای مدرن آشپزخانه فراهم می کند.

روکش کابینت های گلاس از چه ماده ای ساخته می شود؟

برای ایجاد براقیت و درخشندگی بیشتر می توان از سه روکش زیر استفاده کرد:

  • لاک: لاک اغلب در گذشته برای نقاشی خودروها استفاده می شد، اما امروزه برای بسکمک از موارد، مورد استفاده قرار می گیرد. لاک باعث ایجاد لایه ضخیمی بر روی سطح کابینت می شود. ظاهر براق و درخشنده آن به مرور زمان تغییر خواهد کرد.
  • ترموفیل: یک لایه نازک پلاستیکی است که بر روی یک هسته ملامین یا MDF اعمال می شود. ترموفیل با گذشت زمان تغییر رنگ نمی دهد و هزینه پایین تری از چوب طبیعی دارد. در مقابل گرما و رطوبت مقاومت بالایی ندارد و باعث می شوند که لایه پلاستیک در طی چند سال بعد از استفاده از بین برود. کابینت ترموفیویل برای محافظت بیشتر به یک پرکننده مقاوم در برابر حرارت احتیاج دارد.
  • پلکسی گلاس: پلکسی گلاس به عنوان شیشه های اکریلیک نیز شناخته می شود. این ماده شبیه به ترموفیل است که به عنوان روکش بر روی بدنه ام دی اف اعمال شود. ورق آکریلیک سبک بوده و در خُرد شدن مقاوم است. این ماده معمولاً درخشندگی بالاتری را نسبت به گزینه لاک و ترموفیل نشان می دهد و از دوام بیشتری برخوردار است. اکریلیک مزایای بسکمک دارد شامل مقاومت در برابر حرارت بالا، مقاومت در برابر رطوبت، تمیز کردن آسان و ضد خش بودن. با این حال، اکریلیک اثر انگشت را بر روی خود باقی می گذارد.

کابینت های گلاس سفید اکلیلی چیست؟

این کابینت همان نوع هایگلاس است، با این تفاوت که به رنگ سفید بوده و بر روی آن اکلیل پاشیده می شود. اکلیل باعث براقیت و درخشندگی بیشتر سطح نهایی کابینت و انعکاس نور بیشتر می شود. روکش اصلی این نوع کابینت از پلکسی گلاس است که نوعی پلاستیک به حساب می آید.

فواید و معایب کابینت های گلاس سفید اکلیلی

در زیر یک به یک به جوانب مثبت و منفی کابینت های گلاس سفید اکلیلی اشاره می کنیم:

مزایای کابینت هایگلاس سفید اکلیلی

سطح نهایی براق و روشن این کابینت به بزرگتر شدن فضا کمک می کند. به همین دلیل انتخابی عالی برای آشپزخانه های کوچک است. به طور کلی، رنگ سفید کابینت، باعث بزرگ تر نشان داده شدن فضای آشپزخانه می شود.

یکی دیگر از مزیت های بزرگ کابینت های گلاس سفید اکلیلی این است که تمیز کردن آن ها به راحتی انجام می شود. برای تمیز کردن آن ها از یک پارچه میکروفایبر استفاده کنید. می توانید گرد و غبار و کثیفی از روی سطوح درب ها به راحتی تمیز کنید.

رنگ روی این نوع کابینت در برابر تابش نور مستقیم تغییر نمی کنند. همچنین در برابر حرارت نیز مواد فرار و سمی (VOC) در هوا منتشر نمی شوند. بدنه ام دی اف این کابینت، مسائل زیست محیطی ندارد. این ماده نه تنها حاوی مواد فرار مانند بنزن نیست، بلکه انتشار گازهای مضر را نیز کاهش می دهد.

کابینت های گلاس سفید اکلیلی در برابر سایش مقاوم است، بنابراین می توانند عمری طولانی داشته باشند. این کابینت ها در برابر مواد اسید و قلیایی نیز مقاومت بالایی دارند. بدنه MDF و روکش پلکسی گلس در برابر خوردگی و رطوبت نیز مقاومت بالایی دارد. در پایان، کابینت هایگلاس سفید اکلیلی دارای خاصیت ضد باکتریایی نیز است.

معایب کابینت های گلاس سفید اکلیلی

نسبت به کابینت های مات یا نیمه براق، کابینت های گلاس سفید اکلیلی خراش را به خود می بیند. همچنین گرد و غبار، کثیفی و اثر انگشت را خیلی آسان نشان می دهد. این ضعف ناشی از رنگ سفید و روکش اصلی این نوع کابینت است.

سطح براق این کابینت ممکن است در فضاهایی که خیلی نورانی، چشم را اذیت کند. تنها کافی است در آشپزخانه ای کوچک که همه چیز در آن برق می زند و درخشندگی بالایی دارند، بخواهید برای چنیدن ساعت کار کنید. یقیناً از نظر ذهنی به سرعت خسته خواهید شد.

کلام آخر

هنگام انتخاب کابینت آشپزخانه چه چیزی را باید در نظر بگیرید؟ رنگ، اندازه، سبک و نوع متریال کابینت ها؟ بدون شک، طراح داخلی از شما سؤال خواهد کرد که آیا کابینت مات می خواهید یا براق؟ پاسخ شما در بیشتر موارد نوع براق خواهد بود. کابینت های گلاس سفید اکلیلی اکنون از محبوبیت بالایی برخوردار است و ترند روز می باشد. آن ها به تنهایی باعث زیبایی فضای آشپزخانه شما می شوند، زیرا سطحی براق و درخشنده که دکوراسیون آشپزخانه را در حدی نهایی لوکس و مدرن نشان می دهد.

منبع: ویکی ساختمان
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 706

به "کابینت های گلاس سفید اکلیلی را انتخاب کنیم یا خیر؟!" امتیاز دهید

3 کاربر به "کابینت های گلاس سفید اکلیلی را انتخاب کنیم یا خیر؟!" امتیاز داده اند | 3.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کابینت های گلاس سفید اکلیلی را انتخاب کنیم یا خیر؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید