8 کاربرد مجذوب کننده حاشیه لمسی گلکسی واچ که نباید از دست بدهید

به گزارش مجله جام جهان، حاشیه چرخان فیزیکی یکی از ویژگی های بسیار مجذوب کننده ساعت های هوشمند سامسونگ بود که حالا گلکسی واچ 4، واچ 5 و اکتیو و اکتیو 2 به جای این مشخصه از حاشیه لمسی بهره می برند. با توجه به اینکه بسیاری از کاربران تازه ساعت های هوشمند سامسونگ از این مشخصه خبر ندارند، در این مطلب به کاربردهای مجذوب کننده و مفید حاشیه لمسی در مدل های تازه گلکسی واچ می پردازیم. اما قبل از پرداخت به این روش ها، ابتدا باید چگونگی فعال سازی این قابلیت را مطرح کنیم.

8 کاربرد مجذوب کننده حاشیه لمسی گلکسی واچ که نباید از دست بدهید

چگونه حاشیه لمسی گلکسی واچ را فعال یا غیرفعال کنیم

گلکسی واچ 4 و 5 به طور پیش فرض قابلیت حاشیه لمسی را فعال نموده اند اما اگر به هر دلیلی این معینه فعال نیست، با انجام کارهای زیر به راحتی می توانید چنین کاری را انجام دهید:

  • از بالای نمایشگر به سمت پایین سوایپ کنید و سپس روی آیکن به شکل چرخ دنده ضربه بزنید تا راهی بخش Settings شوید.
  • در قسمت General Settings می توانید گزینه مربوط به قابلیت Touch Bezel را پیدا کنید.
  • در این قسمت به راحتی قادر به فعال یا غیرفعال کردن این معینه هستید. ضمناً می توانید بازخورد لرزشی آن را هم فعال کنید.

توجه داشته باشید که اگر اندازه روشنایی نمایشگر در بالاترین حد نباشد، نمی توانید نوار مربوط به حاشیه لمسی را مشاهده کنید. اما در کل وقتی که انگشت خود را روی حاشیه نمایشگر قرار می دهید، می توانید از آن بهره ببرید.

جابجایی بین آیکن های مختلف

واضح ترین کاربرد حاشیه لمسی، جابجایی بین آیکن های مختلف در هوم اسکرین است. این آیکن ها میان برهایی برای اپ ها و قابلیت های مختلف ساعت هوشمند محسوب می شوند تا کار شما را برای دسترسی به آن ها ساده تر نمایند. اگرچه با سوایپ به سمت راست و چپ هم می توانید بین آن ها حرکت کنید، اما استفاده از حاشیه لمسی سرعت این کار را افزایش می دهد. بعلاوه برای جابجایی بین واچ فیس های مختلف هم می توانید از حاشیه لمسی گلکسی واچ بهره ببرید.

تنظیم روشنایی نمایشگر

کنترل روشنایی نمایشگر به وسیله یک اسلایدر دایره ای شکل صورت می گیرد که برای بعضی افراد استفاده از این معینه کمی مشکل است زیرا نوک انگشت شما باید مستقیما روی خط قرار گرفته در بخش مرکزی نمایشگر باشد. بنابراین در این شرایط استفاده از حاشیه لمسی بسیار ساده تر و منطقی تر محسوب می گردد. زیرا حاشیه اطراف نمایشگر ضخامت بیشتری دارد و بنابراین دیگر لازم نیست دقت زیادی برای این کار به خرج دهید.

پذیرفتن یا رد کردن تماس ها

اگر گلکسی واچ شما به گوشی وصل باشد، می توانید از حاشیه لمسی برای پذیرفتن یا رد کردن تماس های تلفنی بهره ببرید. برای پاسخ دادن به تماس ها، کافی است حاشیه لمسی را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید و برای رد کردن تماس هم طبیعتا باید همین حرکت را در جهت خلاف عقربه های ساعت تکرار کنید. البته زمانی که در حال دریافت تماس هستید، سمت راست و چپ نمایشگر هدایت برای انجام این کار و جهت حرکت موردنظر نمایش داده می گردد.

حرکت سریع بین منوها

بعضی از منو های گلکسی واچ بسیار طولانی هستند. اگر مثلا به یک گزینه خاص قرار گرفته در انتهای منو احتیاج دارید، با استفاده از حاشیه لمسی می توانید با سرعت زیادی به سمت آن گزینه حرکت کنید. مزیت استفاده از حاشیه لمسی به جای خود نمایشگر هم این است که دیگر انگشت شما جلوی گزینه ها را نمی گیرد و با دقت بیشتری این کار را انجام می دهید.

اسکرول کردن برای متن ها

طبیعتا نمایشگر کوچک گلکسی واچ مناسب خواندن متن های مختلف نیست اما اگر به هر دلیلی مثلا می خواهید با این ساعت یک پیغام طولانی را بخوانید، با استفاده از حاشیه لمسی دیگر انگشت شما جلوی متن را نمی گیرد و با سرعت بیشتری می توانید این کار را انجام دهید.

کنترل زوم دوربین

همانطور که احتمالا می دانید، از گلکسی واچ می توانید مثلا به عنوان دکمه شاتر دوربین گوشی هم بهره ببرید. از سوی دیگر زمانی که پیش نمایش چشم انداز یاب دوربین در ساعت هوشمند شما باز است، می توانید از حاشیه لمسی ساعت برای زوم کردن هم بهره ببرید. این معینه هم برای عکس ها جواب می دهد و هم برای ویدیو ها.

کنترل بلندی صدا

زمانی که با گلکسی واچ یا دیگر هدفون های سازگار با آن مشغول گوش دادن به موسیقی هستید، کافی است روی آیکن موزیک در ساعت ضربه بزنید تا راهی بخش کنترل پخش موسیقی شوید و سپس با استفاده از حاشیه لمسی به راحتی قادر به کاهش و افزایش بلندی صدا خواهید بود.

لغو کردن آلارم

همانطور که با استفاده از حاشیه لمسی می توانید تماس تلفنی را بپذیرید یا رد کنید، همین کار را می توانید برای آلارم هم انجام دهید. طبیعتا اگر گلکسی واچ را به ساعت خود وصل نموده باشید، یک آلارم تنظیم شده روی یکی از آن ها، منجر به ایجاد صدا در هر دو دستگاه می گردد.

رفع کردن مشکل جواب ندادن حاشیه لمسی

زمانی که سامسونگ برای اولین بار در گلکسی واچ 4 و اکتیو قابلیت حاشیه لمسی را ارائه داد، این معینه با چند مشکل روبرو بود. به طور معین، این قابلیت گاهی اوقات به لمس انگشت هیچ واکنشی نشان نمی داد. خوشبختانه سامسونگ با انتشار یک آپدیت نرم افزاری، این مشکل را رفع نموده است. بنابراین اگر از این ساعت ها استفاده می کنید و با مشکل موردنظر روبرو شده اید، کافی است راهی Settings > Software Update شوید و سپس روی گزینه Download and Install ضربه بزنید تا آپدیت ساعت دانلود و نصب گردد.

سخن پایانی

روی هم رفته حاشیه لمسی یکی از ویژگی های بسیار مجذوب کننده گلکسی واچ محسوب می گردد که البته بسیاری از کاربران همچنان استفاده از حاشیه چرخان فیزیکی را ترجیح می دهند. اما در هر صورت اگر از مدل های تازه ساعت های هوشمند سامسونگ استفاده می کنید، توصیه می کنیم به بهره گیری از این معینه روی بیاورید.

منبع: MakeUseOf

سوالات متداول

کدام مدل ها گلکسی واچ از حاشیه لمسی بهره می برند؟

گلکسی واچ اکتیو، اکتیو 2، گلکسی واچ 4 و واچ 5 از این معینه بهره می برند.

آیا حاشیه لمسی گلکسی واچ واقعا کاربردی است؟

بله این معینه کاربردهای مفید زیادی دارد که در این مطلب به تعدادی از آن ها پرداخته ایم.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 31 فروردین 1402 بروزرسانی: 31 فروردین 1402 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1778

به "8 کاربرد مجذوب کننده حاشیه لمسی گلکسی واچ که نباید از دست بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 کاربرد مجذوب کننده حاشیه لمسی گلکسی واچ که نباید از دست بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید