آبشار سه کاسه دنیا جان یکی از جاذبه های طبیعی استان کرمان به شمار می رود

به گزارش مجله جام جهان، سیری در ایران/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، آبشار سه کاسه دنیا جان یکی از جاذبه های طبیعی استان کرمان به شمار می رود.

آبشار سه کاسه دنیا جان یکی از جاذبه های طبیعی استان کرمان به شمار می رود

آبشار سه کاسه دنیا جان در یک کیلومتری جنوب روستای دنیا جان در 25 کیلومتری شهرستان بافت در مسیر جاده اصلی بافت کرمان قرار گرفته است. آبشار سه کاسه پس از ریزش از یک ارتفاع 10 متری سنگی وارد سه کاسه پلکانی می شود و به همین علت به این نام مشهور شده است. این آبشار درون تنگه رودخانه دنیا جان واقع هست. این رودخانه پس از تشکیل آبشار، مسیر خود به سمت جنوب در میان دره را ادامه می دهد و پس از عبور از بن گود به سد بافت می ریزد. آبشار سه کاسه دنیا جان کرمان در ارتفاع 2500 متری از سطح دریا واقع شده و دارای یک رودخانه دائمی هست. به همین جهت این آبشار در تمامی فصول سال دارای آب است.

در اطراف آبشار پوشش جنگلی انبوهی بچشم نمیخورد اما چند رودخانه و جاذبه طبیعی دیگر نیز در این محل وجود دارند که گردشگران می توانند از آنها نیز بازدید نمایند. اگر قصد بازدید از این آبشار را دارید، پیشنهاد می کنیم که در فصل بهار اقدام به این سفر گردشگری کنید. در فصل بهار اندازه آب رودخانه های این منطقه بیشتر شده و منطقه از لحاظ پوشش گیاهی در شرایط بهتری قرار می گیرد.

منبع: همگردی
انتشار: 10 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1402 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1781

به "آبشار سه کاسه دنیا جان یکی از جاذبه های طبیعی استان کرمان به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار سه کاسه دنیا جان یکی از جاذبه های طبیعی استان کرمان به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید