آتش، مهمان ناخوانده سال نو در استان کلرادو؛ 600 خانه نابود شد

به گزارش مجله جام جهان، وقوع آتش سوزی های گسترده به همراه باد شدید در چند شهر استان کلرادو منجر به تخریب بیش از 600 خانه شد و دهها هزار نفر را در شب سال نوی میلادی مجبور به تخلیه خانه های خود کرد.

آتش، مهمان ناخوانده سال نو در استان کلرادو؛ 600 خانه نابود شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آتش سوزیهای گسترده و بادهای شدید در استان کلرادو باعث تخلیه اجباری دهها هزار نفر در سه شهر این استان شده است.

براساس گزارش شبکه سی بی اس نیوز، آتش سوزی و باد شدید با سرعت 105 مایل بر ساعت باعث تخریب حدود 600 خانه مسکونی از جمله هتل، مراکز خرید و دیگر ساختمانهای تجاری در شهر دنور شده است.

فرماندار دنور با اعلام شرایط اضطراری در این منطقه از آتش سوزی 1600 هکتار از اراضی این منطقه در روز و شب پنج شنبه شده است و گفته انتظار می رود شدت آن توسعه یابد.

سازمان هواشناسی آمریکا نیز درباره تهدید جانی در مناطقی که تحت تاثیر آتش سوزی قرار دارند هشدار داده است.

پیش از این مهلک ترین آتش سوزی تاریخ کلرادو آتش سوزی سال 2013 در جنگل سیاه بود که 14280 هکتار از اراضی این منطقه را سوزاند و باعث تخریب بیش از 511 خانه شد.

شبکه سی بی اس اضافه نمود: حداقل یک آتش نشان و شش نفر دیگر از زمان آغاز آتش سوزی در روز پنج شنبه مجروح شده اند.

جو پِل فرمانده شهر بالدر در حومه دنور می گوید که انتظار فوتی و افزایش مجروحان به خاطر شدت گرفتن آتش سوزی در کل منطقه وجود دارد.

براساس گزارش رسانه های آمریکایی، 210 هزار نفر در شهر لوئیسویل، 13 هزار نفر در ساپریور در حومه شهر بالدر مجبور به ترک خانه های خود شده اند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 بهمن 1400 بروزرسانی: 17 بهمن 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1493

به "آتش، مهمان ناخوانده سال نو در استان کلرادو؛ 600 خانه نابود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش، مهمان ناخوانده سال نو در استان کلرادو؛ 600 خانه نابود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید