5 نکته مهم برای سفر به دبی

به گزارش مجله جام جهان، دوست دارید به دبی سفر کنید اما دقیق نمی دانید چگونه ویزای دبی بگیرید؟ چه ارزی با خودتان ببرید، بهترین فصلی برای دریافت تور دبی چه زمانی است؟ با چه پروازی به دبی بروید؟ ارزان ترین زمان سفر به دبی کی است؟ قوانین مهم در دبی چیست؟ در این مطلب وبلاگ خبرنگاران، به این سوالات پاسخ داده ایم و از 5 نکته مهمی گفته ایم که می تواند پیش و در طول سفر به دبی بسیار به کارتان بیاید.

5 نکته مهم برای سفر به دبی

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا زمستان 99 با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

1- چگونه ویزای دبی بگیریم؟

به هر دلیلی که می خواهید به دبی سفر کنید، باید ویزای دبی بگیرید. انواع ویزاهای دبی شامل ویزای توریستی عادی، ویزای توریستی سرویس، ویزای توریستی یک ماهه، ویزای توریستی یک ماهه چند بار ورود، ویزای توریستی سه ماهه و ویزای توریستی سه ماهه چند بار ورود می باشد. برای دریافت ویزای دبی فقط کافی است اسکن رنگی از دو طرف کارت ملی و اسکن رنگی از تمام صفحات پاسپورت خود را به آژانس خبرنگاران بدهید و حدود 7 روز کاری صبر کنید تا ویزای دبی شما برسد. به یاد داشته باشید به جز ویزای سه ماهه، بقیه ویزاها با پرداخت مبلغی قابل تمدید هستند و پس از صدور ویزا، دو ماه فرصت دارید خودتان را به دبی برسانید.

برای سفر به دوبی و دیدن جاذبه های آن، اولین اقدام تهیه ویزا است

نکته آخر اینکه، طبق قوانین دبی، برای دریافت ویزای دبی باید یک فرد، شرکت یا سازمان ضمانت کند که فرد متقاضی در زمان مقرر از خاک دبی خارج می گردد. این فرد ضمانت نماینده در قوانین دبی، کفیل نامیده می گردد و آژانس های مسافرتی مانند خبرنگاران به دلیل آنکه کفیل مسافران هستند، از متقاضیان سفر به دبی، ضمانت دریافت می نمایند.

2- پروازهای ایران به دبی

تورهای دبی بسیار متنوع هستند و قیمت های گوناگونی دارند اما اگر می خواهید با هزینه بسیار کم و با هواپیماها و کادر پروازی عالی، خودتان را به دبی برسانید، پیشنهاد خبرنگاران، هواپیمایی ایرعربیا است. هواپیماهای ایرعربیا در فرودگاه شارجه که فقط 23 کیلومتر (کمتر از نیم ساعت) تا دبی فاصله دارد، می نشینند و می توانید در سفرتان از دیدن هر دو شهر شارجه و دبی لذت ببرید.

فرودگاه شارجه سومین فرودگاه بزرگ خاورمیانه است و تا دبی فقط نیم ساعت فاصله دارد

به دلیل آنکه ایرعربیا بعضی از خدمات مانند ارائه غذا و نوشیدنی را به صورت انتخابی درآورده اند، هزینه بلیط این ایرلاین بسیار کمتر از سایر هواپیمایی ها می باشد. همه هواپیماهای ایرعربیا از ایرباس های جدید هستند و خلبانان و مهمانداران این ایرلاین را تیمی حرفه ای تشکیل داده اند. خبرنگاران به عنوان نماینده ایرعربیا در ایران، می تواند برای هر زمان که قصد سفر به دبی دارید، برایتان پس از تهیه ویزای دبی، بلیط ایرعربیا را تهیه کند.

3- در دبی درهم خرج کنیم یا دلار؟

درهم، واحد پول کشور امارات است که با AED و DHS نیز، نوشته می گردد. هر درهم برابر با 100 فلس است که همان سکه یا پول خورد محسوب می گردد. فلس ها در مقادیر 50، 25، 10 و 5 فلسی وجود دارند. در تور دبی شما می توانید علاوه بر درهم، دلار نیز خرج کنید اما در نظر داشته باشید که نرخ تبدیل، با دلار آمریکا محاسبه می گردد.

فرودگاه، بیشتر هتل ها و بیشتر مراکز خرید بزرگ، دارای مرکز تبدیل ارز خارجی هستند و باید بدانید که مسافرها می توانند حدبیشتر 100،000 درهم یا معادل آن را چه به صورت نقد و چه به صورت سند اقتصادی به کشور امارات وارد نمایند و از این مبلغ بالاتر باید به گمرک اعلام گردد.

آژانس خبرنگاران به عنوان مجری برگزاری تورهای دبی با بهترین قیمت و پروازها، پیشنهاد می نماید در سفر به دبی همواره مقداری درهم همراهتان باشد. مثلا اگر بخواهید در دبی تاکسی بگیرید، در رستورانی غذا سفارش دهید، در کافه ای کوچک از طعم قهوه ها لذت ببرید و یا از بازارهای محلی خرید کنید، درهم انتخاب بهتری خواهد بود.

برای خرید از بازارهای محلی دبی، درهم کارایی بیشتری از دلار دارد

4- بهترین فصل سفر به دبی

آسایش حرارتی یکی از مهم ترین پارامترها در جذب گردشگر است. دبی با علم بر این موضوع و آگاهی به شرایط خاص جغرافیایی اش، شرایطی را ایجاد نموده که می توانید در تمام طول سال از حضور در دبی لذت ببرید.

تمام ماشین ها، هتل ها، مراکز خرید، جاذبه های گردشگری و حتی بعضی از مسیرهای پیاده روی دارای دستگاه های خنک نماینده بسیار قوی هستند که مسئله ای در تامین انرژی آنها وجود ندارد.

شنا با دلفین ها یکی از تفریحات جذاب دبی است و گردشگران را از سرتاسر دنیا جذب می نماید

با اینکه در شش ماهه اول سال، میانگین دمای هوا حدود 35 درجه سانتی گراد است اما گردشگران بسیاری از کشورهای اروپایی و مناطق قطبی، خودشان را به دبی می رسانند تا از آفتاب گرم این شهر زیبا لذت ببرند. در این مدت قیمت تور دبی کاهش پیدا می نماید و می توانید برای سفر به دبی با بودجه کمتری برای دریافت ویزای دبی و تور دبی اقدام کنید و در ضمن از تخفیف های جشنواره تابستانی لذت ببرید.

در دبی حتی ایستگاه های اتوبوس مجهز به سیستم های قوی سرمایشی هستند

شش ماه دوم سال، دبی تبدیل به بهشت گردشگران در سرتاسر دنیا می گردد. زمستان ها، دمای هوا در روز، نهایتا به 25 درجه سانتی گراد می رسد و شب ها تا 14 درجه کاهش می یابد. عید نوروز یکی از بهترین فصل ها برای سفر به دبی است. زمانی که دمای هوا در شرایط بسیار خوبی واقع شده است و می توانید از تمام جاذبه های دبی لذت ببرید.

عید نوروز یکی از بهترین فصل ها برای سفر به دبی است

5- قوانین مهم در دبی

دبی یکی از جذاب ترین مناطق توریستی است که مثل بقیه کشورهای دنیا قوانینی را وضع نموده تا گردشگران و مردم سرزمینش بتوانند در کنار یکدیگر با آرامش زندگی نمایند و از زیبایی های دبی لذت ببرند. در ادامه 3 تا از مهم ترین قوانین دبی را آورده ایم.

  • در دبی چه بپوشیم؟

برای تردد در شهر، دیدن جاذبه هایی مانند مسجد دبی و حتی خرید از سوپرمارکت ها خانم ها باید لباس های بپوشند که از شانه تا زانوی آنها را بپوشاند. پوشیدن لباس های کوتاه و شنا (هم برای آقایان و هم خانم ها) جز در کنار ساحل و محوطه استخرها مرسوم نیست و گردشگران باید این نکات را رعایت نمایند. برای ورود به بعضی از رستوران های دبی باید پوشش رسمی داشته باشید و حتی پوشیدن صندل قابل قبول نیست.

  • چه داروهایی را به دبی ببریم؟

داروهای ممنوعه در دبی شامل داروهای خواب آور و آرامبخش است که توصیه می گردد مگر در حالت اظطرار آنها را به هیچ صورت (قرص، شربت و یا آمپول) با خودتان نبرید. اگر مجبور هستید داروی ممنوعه ای با خود ببرید، حتما پیش از سفر، نسخه خود را به زبان عربی ترجمه و به تایید وزارت بهداشت، قوه قضائیه، وزارت امور خارجه ایران و سفارت امارات عربی متحده در تهران برسانید و اگر با وجود نسخه در فرودگاه برایتان مسئله ای پیش بیاید می توانید با سرکنسولگری ایران با شماره 3444717 009714 تماس بگیرید. در ضمن اگر خلاصه ای از سوابق خود را به همراه داشته باشید، می توانید از شعبه هلال احمر ایران در دبی داروهایتان را تهیه کنید.

  • نکات عکاسی در دبی چیست؟

در دبی عکاسی از ساختمان های دولتی، اتفاق های ناگوار مانند تصادف ماشین ها و البته مردم، ممنوع است. در نتیجه باید موقع عکاسی بسیار حواس تان را جمع کنید تا ناخواسته از افراد دیگر عکس نگیرید و مرتکب اشتباه نشوید.

سفر به دبی می تواند یکی از به یادماندنی ترین سفرهای عمرتان باشد اگر تمام امور را به آژانسی ماهر و حرفه ای بسپارید. آژانس خبرنگاران با سال ها تجربه در برگزاری تورهای گوناگون می تواند در تمام مراحل اخذ ویزای دبی، تهیه بلیط هواپیمای دبی و ارائه اطلاعات مهم برای سفر به دبی همراهتان باشد. اگر دوست دارید برای دریافت انواع تورهای تفریحی دبی در زمستان و نوروز، همراه ما باشید همین حالا با خبرنگاران به شماره 0000 8888- 021 تماس بگیرید و تور دبی خود را رزرو کنید.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 214

به "5 نکته مهم برای سفر به دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته مهم برای سفر به دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید