تور کانادا: جاهای دیدنی: مقصدی عاشقانه با مناظری زیبا

به گزارش مجله جام جهان، اگر دنبال مقصد نهایی عاشقانه با منظره ها زیبا، دریاچه ها ، فانوس های دریایی، کوه ها و دره ها می گشت، مقاله درستی را انتخاب نموده اید؛ جاهای دیدنی کانادا، این مستعمره سابق فرانسه و انگلیس از اقیانوس اطلس تا سواحل اقیانوس آرام کشیده شده است. از آنجا که فرانسه و انگلیسی هر دو زبان ملی هستند، اگر از کانادا بازدید کنید، انگار که به این دو کشور سفر نموده اید. در واقع کانادا برای مسافران علاقمند به طبیعت و شهرهای بین المللی جذابیت فوق العاده ای دارد.

تور کانادا: جاهای دیدنی: مقصدی عاشقانه با مناظری زیبا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

این مکان های خیره نماینده در کانادا شما را ناامید نمی نمایند. برای تعطیلاتی پر از منظره ها زیبا، شفق شمالی، آبشارها و ماجراهای سرگرم نماینده در فضای باز آماده شوید. کانادا 60 درصد از دریاچه های کره زمین را در خود جای داده است، بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از مکان های دیدنی کانادا ، تفریحات آبی ارائه می دهند. با ما همراه باشید تا سری به جاهای دیدنی کانادا بزنیم و آنها را مرور کنیم.

پارک ملی فوندی (Fundy National Park)

پارک ملی فوندی که در نیوبرانزویک واقع شده است، یکی از مکان های بسیار دیدنی و محبوب برای طبیعت دوستان در کانادا است. این پارک به خلیج فوندی نزدیک است و به همین خاطر از مزایای خط ساحلی بهره منده است. این منطقه بالاترین جزر و مد در جهان را دارد. در Hopewell Rocks، گردشگران در هنگام جزر و مد می توانند بر روی کف دریا قدم بزنند و چند ساعت بعد بازگردند و در همان منطقه قایق سواری نمایند.

پارک ملی فوندی محل زندگی بلندی های کانادا هم هست؛ منطقه ای که به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوایی، به منطقه ها کوهستانی اسکاتلند شبیه است. علاوه بر این، در این پارک راستاهای پیاده روی سرسبز و منظره صخره ای و بعلاوه بیش از 25 آبشار وجود دارد، که مطمئنا سفر شما را به یک ماجراجویی خاطره انگیز تبدیل می نماید.

پارک ملی گروس مورن (Gros Morne)

یک میراث جهانی یونسکو واقع در نیوفاندلند، گروس مورن، است که منظره ای بسیار قدیمی و مهم دارد! این منظره که با حرکت یخچال های طبیعی و جابجایی قاره ها شکل گرفته، از هر چیزی، کمی در خود جای داده است؛ از جنگل انبوه گرفته تا توندراهای برهنه، صخره های شیب دار و منظره اقیانوس ها. نروژ با فلاتش معروف است و گروس مورن هم همینطور.

اگر قصد دیدن گروس مورن را دارید، باید یک کشتی تفریحی را در فلات Western Brook Pond رزرو کنید، یک آب راه که دارای صخره های سنگی برجسته است. بعلاوه پیاده رو و حیات وحش متنوعی برای دیدن، در سراسر پارک وجود دارد. حتی می توانید برای دیدن مرتفع ترین و دیدنی ترین منظره های شرق کانادا، کوه گروس مورن را پیاده روی کنید.

سنت جان (St. Johns)

سنت جان به دلیل خانه های رنگارنگش محبوب است و به نام یکی اقامتگاه های هنرمندان به شمار میرود. سنت جان مانند سان فرانسیسکو کوچک است. این شهر یکی از برترین جاهای دیدنی کانادا برای بازدید است. با اینکه سنت جان شهری قدیمی است، اما حال و هوای آن به مقدار شهرهای مدرن و بزرگ، تازگی دارد. از دیدنی نهنگ تا غذاخوری هایی با سطح کیفیت جهانی، این شهر تفریحات زیادی دارد که گردشگران را سرگرم می نماید. توصیه می کنیم اگر به این شهر سفر کردید، گذر از خیابان آب Water Street)) را از دست ندهید!

هالیفاکس (Halifax)

در گردشگری کادانا، مرکز نوا اسکوشیا را نباید از دست داد. مانند سنت جان، هالیفاکس به زندگی پر جنب و جوش شبانه، تاریخ غنی دریانوردی، غذاهای دریایی شگفت انگیز، خرید، خط ساحلی حماسی، فعالیت هایی مختلف در فضای باز و موارد بسیار دیگری معروف است.

می توانید از قلعه بالای تپه ارگ، که مکانی مهم در جنگ 1812 است دیدن کنید. بندر هالیفاکس پر از تاریخ دریایی است؛ موزه دریایی، اسکله 21، نقطه ورود مشترک مهاجران به اروپا برای چند دهه، اکنون موزه و آرشیوی از تجارب است. پدربزرگ و مادربزرگ اریک در دهه 1950 از اروپا از طریق اسکله 21 به این کشور آمدند. امضاها و کارت های ورودشان را می توان در موزه جستجو کرد!

بازدیدنمایندگان بعلاوه می توانند از هالیفاکس به نام نقطه آغازین برای کاوش در مکان های دیگر نوا اسکوشیا مانند Peggys Cove، Cape Breton و Trail Cabot استفاده نمایند که در ادامه سری هم به این منطقه ها خواهیم زد.

راستا کابوت (Cabot Trail)

در بازدید از مکان های دیدنی کانادا، نوا اسکوشیا چیزهای زیادی برای ارائه دارد. راستا معروف کابوت مطمئنا یکی از آنهاست. این راستا که به نام یکی از مجذوب کننده ترین راستاهای رانندگی آمریکای شمالی شناخته می شود، یک حلقه کامل در اطراف جزیره کیپ برتون (Cape Breton)، است. رانندگی در راستا کابوت حدود 8 ساعت زمان احتیاج دارد. اما باید برای 3-5 روز برنامه ریزی کنید تا بتوانید در طول راستا توقف داشته باشید و از منظره ها زیبا و تفریحات سرگرم نماینده بهره ببرید. به علاوه، راستا فقط 300 کیلومتر است که به هر حال باید آن را به سرانجام برسانید.

این راستا به نام جان کابوت، کاوشگر مشهور ایتالیایی که منطقه های از آمریکای شمالی را کشف کرد، نامیده شده و شما را از پارک ملی کیپ بروتون و در امتداد ساحل عبور می دهد، تا در شهرهای کوچک و خطوط ساحلی زیبا گردش کنید. در واقع می توانید از راستا در تمام فصول لذت ببرید؛ فعالیت های ممکن در زمستان مثل ماهیگیری روی یخ و اسنوموبایل، سفر شما را لذت بخش می نمایند.

پارک استانی سواحل آرگیل (Argyle Shores)

منطقه ساحل شن های قرمز (Red Sands Shore) از جزیره پرنس ادوارد بسیار مناسب نامگذاری شده است. از جاده های مجذوب کننده ساحلی گرفته تا خاک قرمز که منظره بی نظیری را می سازد. پارک استانی آرگیل مکانی عالی برای گردش های تابستانی در این منطقه است. بعلاوه از راستاهای پیاده روی گرفته تا شنا، جاهای دیدنی زیادی در پارک وجود دارد. کسانی که واقعاً مشتاق هستند می توانند از قایقرانی در دریا لذت ببرند و از وقت خود برای گشت و گذار در روستاهای ماهیگیری خارج از راستا استفاده نمایند.

اگر به دیدن بیشتر جزیره پرنس ادوارد علاقه دارید، یک سفر جاده ای را به مرکز آن یعنی شارلوت تاون برنامه ریزی کنید. بعلاوه می توانید برای دیدن محل تولد شخصیت داستانی آن شرلی، به کاوندیش (Cavendish) برانید. آن شرلی در جزیره پرنس ادوارد، که از طریق لوسی ماد مونتگومری در سال 1908 خلق شد، از آن موقع تا به امروز اصلی ترین ادبیات کانادا به جای مانده است.

شهر کبک (Quebec City)

شهر کبک مثل این است که برای دیدن خط سیر کانادا، در یک کپسول زمان قدم بگذارید. تفاوت این شهر با استان های آتلانتیک این است که تاریخ کانادا کمی فرانسوی تر است! شهر قدیمی کبک به نام یکی از میراث های جهانی یونسکو، چیزهای زیادی برای ارائه دارد. از تورهای پیاده روی در کوچه پس کوچه های سنگ فرش گرفته تا تورهای قایقرانی در رودخانه سنت لارنس، هرگز لحظه کسل نماینده ای در شهر کبک حس نخواهید کرد.

این شهر برای بازدید در تمام فصول سال عالی است. در فصل گرم تابستان بازدید از ایوان ها برای لذت بردن از گردش در شهر فراهم است؛ زمستان هم بازارهای کریسمس، جشنواره های زمستانی معروف به کارناوال و فعالیتهایی مانند اسکیت روی یخ، را به همراه دارد.

درباره شهر کبک هیجان سفر به شهر کبک

مونترال (Montreal)

اگر غذای خوب و فرهنگ عالی را دوست دارید و علاقمندید که به اروپا سفر کنید، در حالی که هرگز کانادا را ترک ننموده اید، مونترال شهری است که باید بازدید کنید. برگزاری جشنواره های سالانه جاز و کمدی که در تابستان برگزار می شوند، فوق العاده است. اگر مشتاق هستید که یک زمستان واقعی کانادایی را بگذرانید، پس قطعا در تعطیلات سرگرم خواهید شد.

مونترال می تواند در زمستان بسیار سرد شود، اما اسکیت روی یخ در بافت قدیمی شهر و کافه های زیبای اطراف آن، این سرما را به تفریح تبدیل می نماید. بعلاوه موزه های فوق العاده ای وجود دارد که برای فرار از سرما می توانید به آنها پناه ببرید!

مونترال یک شهر چند ملیتی است و حدودا 67 درصد ساکنان آن فرانسوی زبان هستند. بخش اصلی شهر مونترال را جزیره ای تشکیل می دهد که از شمال شرقی به جنوب غربی امتداد یافته است. رودهای بزرگ سنت لورن (St.Laurent) و اتاوا، این جزیره را احاطه نموده اند. مونترال بزرگ تشکیل شده از 75 جزیره کوچک و بزرگ، به همراه جزیره اصلی، که جاذبه های گردشگری کانادا را تکمیل می نمایند.

ساختمانهای مجلس در اتاوا (The Parliament Buildings in Ottawa)

اگر به کاوش در مرکز کانادا علاقه دارید، با دیدن ساختمان های مجلس می توانید خیلی چیزها را در خصوص دولت کانادا بیاموزید. مجسمه های زیادی در اطراف محوطه مجلس هیل وجود دارد که می توانید اطلاعاتی درباره تاریخ کانادا کسب کنید.

این ساختمان به نام قلب سیاسی و فرهنگی شهر، بر فراز تپه مجلس هیل و جایی که منظرهی عالی به رودخانه اتاوا دارد بنا شده است. در حالی که سیاستمداران مشغول رسیدگی به امور کشور هستند، تورهای بازدید از داخل ساختمان مجلس، هر روز میزبان گردشگران است. فضای اطراف ساختمان مجلس، محل برگزاری بسیاری از جشن های ملی، مثل جشن روز کانادا (CANADA DAY) است که در تاریخ یکم جولای هر سال برگزار می شود. این رویداد هر ساله هزاران نفر را که دوست دارند آتش بازی را دیدن نمایند، دور هم جمع می نماید. در تابستان این ساختمان را با پایکوبی نور تزئین می نمایند و احتیاج به گفتن نیست که در ایام کریسمس مجلس هیل از همه جای شهر درخشان تر است

متاسفانه در یک حادثه آتش سوزی در سال 1916، بنای اصلی ساختمان به جز کتابخانه، کاملا از بین رفت. درهای بزرگ فلزی، جان کتاب ها را نجات دادند.

به طور کلی کارهای زیادی هست که می توانید در تابستان و زمستان در اوتاوا انجام دهید. بازار معروف Byward پر از مغازه ها و دکه های فروش محصولات محلی است. بعلاوه بارها و رستوران های زیادی دارد که هر شب با فعالیت و موسیقی، جان دوباره می گیرند. در زمستان، کانال Rideau به بزرگترین پیست اسکیت در جهان تبدیل می شود و می توانید سرتاسر این راستا 8 کیلومتری را روی یخ اسکیت کنید. همینطور در طول راه می توانید در غرفه ها توقف کنید و از غذاهای کانادایی مانند Beavertails (یک دسر خمیر سرخ شده که با شکر و دارچین پوشیده شده است) لذت ببرید.

برج سی. ان CN Tower

برج CN یا برج ملی کانادا با ارتفاع 533 متر، به نام بلندترین سازه کانادا و دومین برج بلند جهان بعد از برج خلیفه دبی است. تا قبل از ساخت برج دبی، این برج به مدت 31 سال بلندترین برج جهان بود. به همین خاطر آن را در لیست برترین جاذبه های گردشگری تورنتو قرار دادیم. اگر به بالای این برج بروید منظره ها شگفت انگیزی منتظر شما هستند. از جمله راستا ایالات متحده.

برج CN یکی از سمبل های کشور کانادا است و عملیات ساخت آن در سال 1973 آغاز شد. در سال 1994 کف سازه بالای برج را با شیشه عوض کردند. به این طبقه، طبقه شیشه ای یا GlassFloor می گویند. گردشگران شجاع و علاقمند به ارتفاع می توانند بر روی این سطح شیشه ای راه بروند. این برج یک عرشه به نام Sky Pod به شما ارائه می دهد. اگر از ارتفاع نمی ترسید، می توانید در Edge Walk به همراه لباس و قلاب های ایمنی در لبه برج پیاده روی کنید.

غذاهای کلاس بالا با مواد محلی، در رستوران گردان 360 درجه سرو می شود؛ که تقریبا هر 70 دقیقه یک دور کامل می زند. این رستوران که منظره ها متفاوتی از شهر را به گردشگران نشان می دهد، یکی دیگر از جاهای دیدنی این برج است. قطعاً این مورد را در برنامه سفر به تورنتو قرار دهید!

آبشار نیاگارا (Niagara Falls)

به نظر نمی رسد کسی تا به حال نام آبشار نیاگارا به گوشش نرسیده باشد. اما آیا می دانستید که این آبشار در واقع از مجموعه سه آبشار تشکیل شده است؟ با ما باشید تا این موضوع را آنالیز کنیم.

آبشار نیاگارا که در 150 کیلومتری شهر تورنتو واقع شده، بزرگترین آبشار جهان است. آبشار نیاگارا در حدود 10 هزار سال سن دارد. این آبشار از سه آبشار به هم پیوسته تشکیل شده و در مرز آمریکا و کانادا واقع شده است. بزرگترین آنها، آبشار نعل اسب یا Horseshoe Falls در کانادا واقع شده است. ارتفاعش 53 متر و پهنای آن 790 متر است. این آبشار از دوتای دیگر بزرگتر و معمولاً همان چیزی است که مردم به نام آبشار نیاگارا می شناسند. اگر کمی مغرضانه صحبت کنیم، زیباترین هم است! آبشار آمریکایی یا American Falls همانطور که از نامش پیداست، در آمریکا جای دارد و از طریق گوت آیلند از آبشار نعل اسب جدا شده است. ارتفاع آن به دلیل وجود صخره های زیاد بین 21 تا 30 متر متغیر است و پهنای آن هم به 320 متر می رسد. آبشار سوم به نام نقاب عروس یا Bridal Veil Falls هم در آمریکا قرار گرفته و جزیره لونا این آبشار را از دو آبشار دیگر جدا می نماید.

آبشار نیاگارا مراکز تفریحی و تفریح زیادی برای بازدیدنمایندگان دارد. از جاذبه های مانند کارناوال و موزه گرفته تا پارک های سرسبز و راستاهای پیاده روی و چشم مقدارای زیبا. این آبشار از سمت کانادا دیدنی تر است و می توانید با رزرو تور قایق سواری این زیبایی را از نزدیک ببینید.

بعلاوه می توانید تورهایی را برای رفتن به تونل های پشت آبشار و سکوهای دیدن رزرو کنید. اما از قلم نیاندازید که برای رفتن به پشت آبشار حتما باید پانچو پلاستیکی بپوشید که خیس نشوید. این آبشار یکی از دیدنیی ترین منظره ها در طبیعت است و اگر به کانادا می روید حتماً باید از آن دیدن کنید!

اگر علاقمند به کسب اطلاعات درباره آبشارهای دیگر هستید، توصیه می کنیم مقاله زیباترین آبشارهای جهان را بخوانید.

خرس های قطبی چرچیل (Polar Bears in Churchill)

وقتی به کانادا سفر می کنید، شاید مانیتوبا اولین جایی نباشد که بازدید کنید، اما ماجراجوترین گردشگران ممکن است این تصمیم را بگیرند. چرچیل شهر کوچکی است که در شمال استان مانیتوبا، در خلیج هادسون واقع شده است. در اینجاست که می توانید تورهایی را رزرو کنید و به دیدن خرس های قطبی در طبیعت بروید. مطمئن باشید چنین تفریحی برای اوقات فراغت را فقط در تعداد انگشت شماری از نقاط جهان خواهید یافت.

چرچیل به مدت هشت هفته از اکتبر تا نوامبر، که وقت بیدار شدن خرس های قطبی از خواب تابستانی است، به محل تجمع این خرس ها تبدیل می شود. خرس های قطبی دور هم جمع می شوند و منتظر یخ بستن خلیج هستند. گاهی تعدادشان به 900 هم می رسد. دانشمندان، رسانه ها و گردشگران هم برای دیدن این خرس ها در چرچیل گرد هم می آیند.

در واقع، خرس های قطبی چرچیل را به یک قطب گردشگری پر رونق تبدیل نموده اند. بعلاوه فعالیت های ماجراجویانه دیگری مانند منظره ها خیره نماینده برای عکاسی، شفق های شمالی و به طور کلی کاوش در راستا سوار بر باگی توندرا، از جمله تفریحات زمستانی این منطقه به شمار میرود. تورهای مختلفی وجود دارد که بازدیدنمایندگان را با وسیله های نقلیه ای به نام باگی توندار با ظرفیت 40 نفر، به نزدیکی محل خرس های قطبی می برند. دیدن این خرس ها می تواند تجربه ای جالب برای مسافران باشد. این سفر در حدود 8 ساعت زمان می برد و شبیه به گردش علمی در قطب است.

کوه های راکی کانادا (The Canadian Rocky Mountains)

دریاچه های آبی مجذوب کننده و احاطه شده با کوه های پوشیده از برف و جنگل های همواره سبز درختان صنوبر، چیزی است که بیشتر مردم هنگام تصور کوه های راکی کانادا به آن فکر می نمایند. با این حال، چیزهای بیشتری وجود دارد! با توجه به علاقه گردشگران از سراسر جهان، پارک های بنف، جاسپر، کووتنای و پارک های ملی یوهو، تفریح های زیادی را ارائه می دهند. بنابراین آماده شوید تا مهارت های خود را تقویت و یا چیز جدیدی را امتحان کنید!

کوه های راکی کانادا شامل معروف ترین پارک های ملی کانادا از جمله بانف، قدیمی ترین پارک ملی کانادا است. پارک های کوهستانی راکی، به دلیل ویژگی های برجسته، در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارند. یخچال های طبیعی، دریاچه های آبی مسحور نماینده، آبشارهای قدرتمند و قله های کوهستانی پوشیده از برف، فعالیت های بی نظیری را برای گردشگران محیا می نمایند. این کوه ها، اسکی بازان، کوهنوردان و علاقمندان به ورزش های آبی را از سراسر جهان به خود جذب می نمایند.

پارک ملی جاسپر (Jasper National Park)

جاسپر بزرگترین پارک ملی در کوه های راکی کانادا است که بیش از 10هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و در استان آلبرتا، شمال پارک ملی بنف و غرب شهر ادمونتون قرار گرفته است. جاسپر هاوز تاجری بود که برای شرکت نورث وست کار می کرد و پس از او، این پارک را به این نام یعنی جاسپر نام گذاری کردند. قبل از این به نام فیتزوگ معروف بود. پارک جاسپر در سال 1907 میلادی پارک جنگلی و در سال 1930 پارک ملی کادانا لقب گرفت.

طبیعت جاسپر در یک کلام وحشی است! منظره آن، منطقه وسیعی از راستاهای ناهموار روستایی و منطقه ها کوهستانی را در بر می گیرد و از زیست بوم های شنماینده محافظت می نماید. بعلاوه این پارک حیات وحشی غنی دارد که محل زندگی بعضی از سالم ترین خرس های گریزلی و گوزن شمالی، همراه با هزاران گونه گیاه و حشره در آمریکای شمالی است.

پارک ملی بنف و دریاچه لوییز (Lake Louise and Banff National Park)

با رانندگی از پارک جاسپر به سمت غرب، از این دو پارک ملی متوالی در امتداد راستا Parkway عبور خواهید کرد، مکانی که به خودی خود یک جاذبه دیدنی است. اولین توقف، دریاچه لوئیز، دریاچه نمادین فیروزه ای در تابستان و زمین اسکیت جادویی در زمستان و یک هتل قلعه مانند که حتی با هر داستان افسانه ای رقابت می نماید.

بعد از دریاچه لوئیز، شهر بنف است که دومین ارتفاع در کوه های آلبرتا را دارد. وقتی به این شهر وارد می شوید، بلافاصله متوجه آن خواهید شد. و احساس می کنید که در حال رانندگی در بالای کوه ها رانندگی هستید. بنف که به دوچرخه سواری در کوه، پیاده روی و ورزش های برفی معروفیت دارد، شهری است که در سفر جاده ای به کوه های راکی، نباید از آن غافل شوید.

ویستلر (Whistler)

اگر اشتیاق مهار نشدنی نسبت به کوهستان دارید، حتما به شهر ویستلر سفر کنید. شهر ویستلر در استان بریتیش کلمبیا و در میان کوهستان های منحصر بفرد واقع شده است که از شمال ونکوور 2 ساعت فاصله دارد. این شهر یکی از مجذوب کننده ترین جاهای دیدنی کانادا برای گردشگران است. ویستلر مکانی باورنکردنی برای اسکی و اسنوبورد در زمستان است. بعلاوه برترین پارک دوچرخه سواری کوهستانی، زمین های بزرگ گلف، پیاده روی و شنا، مراکز خرید دیدنیی در فصل تابستان میزبان گردشگران هستند.

منوی فعالیت های قابل انجام در ویستلر بدون توجه به فصل، بی سرانجام است. با این اوصاف مهم نیست چه فصلی از سال به این شهر سفر می کنید چون هر فصل تفریحات و جاذبه های شگفت انگیز خود را دارد. اگر فرصت کمی دارید، یکی از برترین توصیه ها این است که تلکابین سوار شوید. منظره راستا بالا رفتن تلکابین طوری است که به پنجره های واگن می چسبید تا منظره ها زیبا را ببینید.

در سال 2010 ویستلر میزبان بازی های المپیک زمستانی بود. می توانید با قدم زدن در دهکده زیبای ویستلر، خاطرات دیدن این بازی ها را زنده کنید.

ونکوور (Vancouver)

وقت آن است که از کوه های راکی به شهر ساحل برویم. از ویستلر تا ونکوور! رانندگی در امتداد بزرگراه دریا به آسمان یکی از برترین جاذبه ها است که شما را از ویستلر به ونکوور می برد. ونکوور به دلیل زیبایی طبیعی اش مشهور است. کوه های پوشیده از برف و اقیانوس آبی خیره نماینده و ساحلی جادویی دلیل معروفیت این شهر هستند. به راحتی می توان فهمید که چرا این شهر، بیش از یک بار به نام یکی از زیباترین شهرهای کانادا انتخاب شده است.

پارک استنلی با 4 کیلومتر مساحت بزرگترین پارک کانادا و سومین پارک بزرگ آمریکای شمالی است و در کنار شهر ونکوور قرار گرفته است. مکان های تفریحی زیادی، از جمله دیوار دریایی (See Wall)، در این پارک وجود دارد. دیواری که ساخت آن 66 سال طول کشیده و برای جلوگیری از فرسایش خاک ساخته شده است. در این دیوار مکان های دیدنی و راستاهایی مخصوص دوچرخه سواری و پیاده روی وجود دارد که نمی توان آنها را نادیده گرفت. می توانید پیاده روی کنید و یا بدوید؛ یا حتی دوچرخه سواری کنید و یا کشتی تفریحی اجاره کنید و جاهای دیدنی شهر و ساحل را ببینید. دریاچه سگ آبی، با سطحی پر از نیلوفرهای آبی زیبا و مرداب گمشده، که محل زندگی گونه های مختلف پرنده ها است، می تواند خاطره ای دلنشین و منظره ای زیبا برای عکس های عاشقانه باشد.

ونکوور شمالی به جنگل های سرسبزش و پل معلق Capilano معروف است. به محض اینکه چشمتان به جزیره گرانویل (Granville) بیافتد، از بازارهای وسیع آن متعجب می شوید. همینطور باید طعم برترین غذاهای رستوران های گاستاون تاریخی را بچشید.

برای دیدن جاهای بیشتر از این شهر، این مقاله را بخوانید.

جزیره ونکوور (Vancouver Island)

وقتی شهر را گشتید و در پی راهی برای استراحت و فرار از شلوغی بودید، وقت آن است که سوار قایق شوید و به جزیره ونکوور بروید! در واقع اگر احساس می کنید که می خواهید کمی لوکس تر سفر کنید، می توانید با هواپیمای دریایی یا هلی کوپتر از ونکوور به جزیره پرواز کنید! بخاطر آب و هوای معتدل، جنگل های بارانی باشکوه و چشم مقدارای باورنکردنی ساحل جزیره ونکوور، این احساس به شما دست می دهد که گویی یک میلیون مایل از هر شهری فاصله دارید.

ویکتوریا (Victoria)

ویکتوریا مرکز بریتیش کلمبیا است و در قسمت جنوبی جزیره ونکوور واقع شده است. ویکتوریا یک ساختمان مجلس زیبا دارد و بعلاوه پارک بیکن هیل که برای قدم زدن در کنار اقیانوس در یک روز آفتابی بسیار مناسب است. پارک استانی گلدستریم جایی است که با نسخه اختصاصی خود از آبشار نیاگارا، نباید از دست داد.

توفینو (Tofino)

برای کسانی که در پی کشف مکانی کمی کوچکتر هستند، توفینو در شمال غربی ویکتوریا نقطه ای دیدنی است! این قسمت از جزیره برای موج سواری و دیدن نهنگ ها معروف است. این قسمت از جزیره وقتی که در مه فرو می رود، حال و هوایی عرفانی پیدا می نماید. به همین خاطر در ماه های زمستان یک مکان عالی برای دیدنی طوفان است.

وایت هورس (WhiteHorse)

شهر وایت هورس به نام مرکز یوکون، یکی از منطقه ها شمالی کانادا است. این شهر فقط 25000 نفر جمعیت دارد. اگر فکر می کنید وایت هورس یک شهر کوچک و خواب آلود است، سخت در اشتباهید. در واقع این شهر مکانی است که به دلیل گمنامی نسبی خود رونق دارد. مکانی که کوشش نمی نماید چیزی باشد که نیست. با وجود جاذبه های دیدنی خارق العاده مانند رودخانه یوکان در قلب شهر، بعضی از راستاهای پیاده روی ترک خورده، یک صحنه هنری خیابانی قوی و رستوران های شگفت انگیز، تنها چیزی که آرزو می کنید، داشتن زمان بیشتر برای کشف این شهر بی نظیر است!

واقعیت جالبی که در رابطه با وایت هورس وجود دارد، ارتفاع شمال این شهر است. گینس ادعا می نماید وایت هورس شهری است با کمترین اندازه آلودگی هوا! بعلاوه خوب است بدانید این عرض جغرافیایی بالا به این معنی است که روزهای زمستان بسیار کوتاه است و روشنایی روز در تابستان می تواند تا 9 ساعت طول بکشد. این موضوع باعث می شود تابستان برای پیاده روی، ماهیگیری، اردو زدن و گشت و گذار عالی باشد.

دلیلی وجود دارد که یوکان را جزو لیست ماجراجویی و کمپینگ و کاوش، قرار داده ایم. این شهر در زمستان برای اسکی خارج از جاده و اطراف شهر و مشاهده شفق های شمالی شگفت انگیز است. بسیاری از تورها به شما یاری می نمایند تا شفق های شمالی را در برترین حالت در یوکان ببینید.

تورنتو (Toronto)

تورنتو شهری است بین المللی با معروفیتی جهانی. از نظر تازه واردان، تورنتو ممکن است فقط یک شهر بزرگ به نظر برسد. مرکز شهر پر است از آسمان خراش ها، خیابان های شلوغ، مردم در حال حرکت و سیستم حمل و نقل عمومی درجه یک. اما اگر با دقت به بزرگترین شهر کانادا نگاه کنید، متوجه خواهید شد که چیزی بیش از یک خط افق شگفت انگیز دارد. بیشتر از نیمی از جمعیت تورنتو غیر بومی هستند و همین باعث شده که این شهر یکی از متنوع ترین فرهنگ های جهان را داشته باشد. تورنتو 200 گروه قومی را در خود جای داده است که به 140 زبان مختلف صحبت می نمایند.

تورنتو چند محله چینی، یک محله یونانی، ایتالیای کوچک، یک محله کره ای و یک پرتغال کوچک دارد. این شهر با بیش از 5 میلیون نفر، پرجمعیت ترین شهر کانادا و موتور مالی استان انتاریو است. فضاهای سبز فراوان، ساحلی زیبا، غذاهای جهانی و فعالیت های مختلف، دقیقا همان چیزی است که شهر را خاص می نماید.

آب و هوای کانادا همواره مهمان نواز نیست، بنابراین قبل از معین وقت تعطیلات، به پیش بینی وضع هوا توجه کنید. دریاچه انتاریو باعث معتدل شدن آب و هوای محلی می شود. در فصل بهار و پاییز، هم آفتاب و هم باران را می بینید. در این فصل ها، شب ها خنک تر است و روزها دلپذیر، اما گرم نیست. در زمستان دما به زیر صفر کاهش می آید، اما به دلیل تأثیر دریاچه بر آب و هوا، همواره در تورنتو برف نمی بارد. در هر فصل معمولاً دو یا سه باران شدید رخ می دهد.

اگر دوست دارید بیشتر در خصوص تورنتو بدانید، راهنمای سفر به تورنتو را بخوانید.

استمپید کلگری (Calgary Stampede)

استمپید، یکی از مشهورترین نمایش های سوارکاری جهان است که به اواخر 1800 و اوایل 1900 بر می شود. این همایش در طول سال ها رشد نموده است و امروزه برترین کابوی های جهان را به خود جذب می نماید که برای دریافت جایزه 2 میلیون دلاری با یکدیگر رقابت می نمایند. اگر به دیدن این مسابقات علاقه ای ندارید، می توانید فعالیت های دیگری مانند کنسرت های زنده، کارناوال، غذا و پایکوبی را امتحان کنید. این شهر کانادایی میزبان برترین ها در غرب است. نمایش نامپید هر ساله در ماه جولای به مدت 10 روز برگزار می شود.

در اینجا لیست کوتاهی از برترین جاذبه های گردشگری کانادا را با هم مرور کردیم. همانطور که گفتیم، این فقط بخشی از آن است. نظر شما در خصوص لیست ما چیست؟ اگر جایی را می شناسید که در لیست نیست، حتما به ما بگویید. خوشحالم که دانش بیشتری را برای یاری به شما در برنامه ریزی سفر به اشتراک می گذاریم.

منبع: علی بابا
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1269

به "تور کانادا: جاهای دیدنی: مقصدی عاشقانه با مناظری زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور کانادا: جاهای دیدنی: مقصدی عاشقانه با مناظری زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید