آشنایی با شرکت هواپیمایی فلای دبی

به گزارش مجله جام جهان، در خصوص هواپیمایی فلای دبی چه می دانید؟

شرکت هواپیمایی فلای دبی (Flydubai) یک ایرلاین دولتی و مقرون به صرفه قیمت اماراتی است و دفتر مرکزی اش در فرودگاه بین المللی دبی واقع شده است. هدف از راه اندازی این ایرلاین ارائه سفری آسوده و راحت و البته مقرون به صرفه قیمت برای مسافران بوده است. در حال حاضر فلای دبی به 95 مقصد در سراسر جهان، از جمله ایران پرواز مستقیم دارد. با توجه به اینکه هرسال گردشگران ایرانی زیادی برای سرگرمی و خرید به دبی سفر می نمایند و از هواپیمایی فلای دبی بلیط خود را رزرو می نمایند در این مطلب قصد داریم این شرکت هواپیمایی را به شما معرفی کنیم و اطلاعات لازم در خصوص این ایرلاین را با شما در میان بگذاریم. با خبرنگاران همراه باشید.

آشنایی با شرکت هواپیمایی فلای دبی

مسیرهای پروازی

هواپیمایی فلای دبی در سال 2008 به وسیله دولت مرکزی دبی تاسیس شد و شعارش سفر ارزان بود. اگرچه فلای دبی زیرمجموعه گروه هواپیمایی امارات نیست اما تحت حمایت این شرکت هواپیمایی واقع شده است. هدف از راه اندازی این ایرلاین آسان تر کردن سفر به دبی برای همه افراد و رونق بخشیدن بیشتر به گردشگری دبی بوده است. در حال حاضر فلای دبی مسیرهای پروازی متعددی داشته و به 95 فرودگاه در 44 کشور جهان پرواز مستقیم دارد و جایگاه بسیار خوبی در منطقه پیدا نموده است.

ناوگان هوایی

فلای دبی یکی از جوان ترین ناوگان های هوایی را دارد و هواپیماهای استفاده شده در این ایرلاین همگی تازه و مدرن هستند. این هواپیمایی با به کار گیری هواپیماهای بوئینگ 737-800 کوشش می نماید شبکه پروازهای خود را هرچه بیشتر توسعه بدهد. در سال 2013 هواپیمایی فلای دبی گفت که در حال مذاکره با شرکت های هواپیماسازی ایرباس و بوئینگ است تا 50 هواپیمای تازه را به ناوگان هوایی خود اضافه کند.

کلاس های پروازی

هواپیمایی فلای دبی در حال حاضر در دو کلاس پروازی مالی یا اکونومی (Economy) و تجاری یا بیزنس کلاس (Business) به ارائه خدمات به مسافران می پردازد.

پرواز اکونومی: پرواز اکونومی فلای دبی سفری راحت و مطمئن را در فضایی دلنشین به مسافران ارائه می نماید. جایگاه های این نوع پرواز کاملا راحت و با کیفیت بالا هستند و با طراحی مدرن و تازه از یکدیگر جدا هستند. برای غذا و نوشیدنی می توانید از طیف متنوعی از اسنک ها و نوشیدنی ها فلای دبی به دلخواه خود انتخاب کنید. در بعضی پروازها حتی این امکان وجود دارد که پیش از پرواز و هنگام رزرو آنلاین بلیط هواپیما، بتوانید غذای خود را از قبل انتخاب و رزرو کنید.

برای سرگرم کردن مسافران در طول مدت پرواز صفحه نمایش لمسی با کنترل کامل برای هر مسافر وجود دارد و شما می توانید از بین 2000 ساعت فیلم، موسیقی، بازی و .. هر آنچه می خواهید انتخاب کنید. در بعضی پروازها با پرداخت هزینه اضافه می توانید بسته تفریح فلای دبی را نیز دریافت کنید. در این نوع پرواز، اینترنت وای فای به مسافران ارائه می گردد و می توانید با خرید بسته اینترنت فلای دبی با موبایل، لپتاپ یا تبلت خود به اینترنت دسترسی پیدا کنید.

پرواز بیزنس کلاس: پرواز تجاری یا بیزنس کلاس با امکانات و خدمات رفاهی بیشتر در خدمت مسافرانی است که بنا به اقتضای کار، دایم در حال سفر با هواپیما هستند و به استراحت و فضای آرام بیشتری احتیاج دارند. در این نوع پرواز به ازای هر 12 نفر یک مهماندار اختصاصی، آماده ارائه خدمات به مسافران است. مهمانداران پرواز بیزنس کلاس کوشش می نمایند تا برترین و راحت ترین تجربه سفر را برای شما فراهم نمایند.

منوی غذای این نوع پرواز شامل طیف متنوعی از غذاهای بین المللی و نوشیدنی های دلچسب است که در طول پرواز بنا به درخواست مسافران ارائه می گردد. جایگاه های کلاس تجاری فلای دبی بسیار راحت و جادار هستند و به محض اینکه روی این جایگاه بنشینید این موضوع را احساس خواهید کرد. این جایگاه ها تا حد امکان به عقب خم می شوند و قسمتی برای قرار دادن پاها در آن ها طراحی شده است.

برای سرگرم شدن می توانید با استفاده از صفحه نمایش لمسی روبروی خود از برنامه های مجذوب نماینده ارائه شده یکی را انتخاب و دیدن کنید. اگر هم در طول سفر می خواهید برنامه های کاری خود را مرتب کنید و برای جلسه کاری آماده شوید می توانید لپتاپ خود را به جایگاه متصل کنید و به کار بپردازید.

مقررات حمل بار و چمدان

هواپیمایی فلای دبی نیز مانند سایر ایرلاین های معتبر جهان قوانین خاصی برای میزان بار مجاز برای هر مسافر دارد. هر مسافر می تواند یک ساک دستی را با خود به داخل کابین هواپیما ببرد، اما تعداد و وزن این ساک ها بنا به نوع کلاس پرواز متغیر است. در پرواز اکونومی هر مسافر مجاز است یک ساک به وزن حداکثر 7 کیلوگرم با خود حمل کند و در خصوص پرواز بیزنس کلاس نیز مسافران می توانند دو عدد کیف به وزن مجموعا 14 کیلوگرم با خود حمل نمایند.

در خصوص وزن بار مجازی که به قسمت بار تحویل می دهید مقررات فلای دبی چنین است:

وزن مجاز برای بار نیز در پرواز اکونومی 20 کیلوگرم است و در صورتی که وزن بارتان بیش از این میزان باشد مشمول پرداخت هزینه باز خواهید شد. در پرواز بیزنس کلاس وزن بار مجاز سه عدد ساک و چمدان جمعا به وزن 40 کیلوگرم برای هر مسافر است.

منبع: flydubai.com

منبع: الی گشت
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1537

به "آشنایی با شرکت هواپیمایی فلای دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شرکت هواپیمایی فلای دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید