آمار تاخیر ایرلاین های داخلی اعلام شد

به گزارش مجله جام جهان، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گزارش تاخیر پرواز ایرلاین های ایرانی را منتشر کرد.

آمار تاخیر ایرلاین های داخلی اعلام شد

آمار منتشر شده به وسیله گروه آمار هوانوردی و فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نشان می دهد که درصد پروازهای دارای 30 دقیقه تاخیر و یا بیشتر در فرودگاه های ایران، در ماه اردیبهشت نسبت به ماه پیش از آن با کاهش هشت درصد کاهش روبه رو بوده و این در حالی است که پروازها در این ماه نسبت به فروردین چهار درصد کاهش داشته است.

در ماه اردیبهشت 1398، از مجموع 17,293 نشست و برخاست در فرودگاه های ایران، 3,546 پرواز با تاخیر 30 دقیقه یا بیشتر صورت گرفته و این رقم معادل 21 درصد کل پروازها است. میانه زمان تاخیر نیز 79 دقیقه محاسبه شده است.

در این ماه پروازهای تاخیر دار هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما 10 درصد نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافته و این در حالی است که کاهش نشست و برخاست های این شرکت هواپیمایی چهار درصد بوده و این به معنای موفقیت این شرکت هواپیمایی در کاهش مقدار تاخیر در پروازها است.

در ماه اردیبهشت، 30 درصد پروازهای ایرتور با تاخیر صورت گرفته و این ایرلاین را در مقام نخست ایرلاین های تاخیردار قرار داده است. کم تاخیرترین پروازها نیز متعلق به هواپیمایی پویا ایر با 6 درصد تاخیر در پرواز است، البته این ایرلاین با 133 نشست و برخاست، کم پروازترین ایرلاین کشور نیز محسوب می گردد.

اگر در پی خرید بلیط هواپیما هستید، می توانید به وسیله موتور جستجوی پرواز خبرنگاران، بلیط مقرون به صرفه هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده های معتبر بخرید.

منبع: کجارو / news.mrud.ir
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1513

به "آمار تاخیر ایرلاین های داخلی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار تاخیر ایرلاین های داخلی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید