آیا پرینت بلیط هواپیما و قطار الزامی است؟

به گزارش مجله جام جهان، به دلیل اینترنتی شدن خرید بلیط هواپیما و قطار ممکن است این سوال برای همه به وجود بیاید که آیا پرینت بلیط هواپیما و قطار لازم است یا نیازی به این کار نیست در این مطلب قصد داریم درباره این موضوع اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهیم.

آیا پرینت بلیط هواپیما و قطار الزامی است؟

آیا پرینت بلیط هواپیما الزامی است؟

معمولا در بیشتر پروازها، پرینت خرید بلیط هواپیما ضرورتی ندارد و نیازی به پرینت بلیط هواپیما نیست، کافی است عکس بلیط خریداری شده را در تلفن همراهتان داشته باشید، پس از نشان دادن عکس بلیط به مسئولان، از تلفن همراه می توانید فرایند و مراحل سفرتان را طی کنید. اما در موقعیت های ویژه، مثلا هنگامی که پرواز شما تاخیر طولانی مدتی دارد و شما تصمیم گرفتید پروازتان را کنسل کنید، نیاز است تا بلیطتان در فرودگاه مُهر شده و آن را به پشتیبانی ارسال کنید، پس از کنسل کردن بلیط هواپیما با کسر مقداری از هزینه پرداخت شده به عنوان جریمه، به جامانده هزینه به حساب شما بازگردانده می گردد، در این شرایط نیاز به چاپ بلیط دارید. اما در مواقع عادی، بلیط های چارتر و سیستمی نیاز به چاپ بلیط ندارند.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما و قطار چه مزایایی دارد:

1- با خرید بلیط هواپیما و قطار به صورت آنلاین در وقت و انرژی خود صرفه جویی نموده اید.

2- سفارش آنلاین این امکان را به شما می دهد تا انتخاب بهتری از خرید داشته باشید.

3- در خرید بلیط چارتر هواپیما اگر به صورت اینترنتی جستجو کنید بلیط های بیشتری با قیمت های متفاوتی می توانید آنالیز کنید و برای سفرتان مناسب ترین آن ها را رزرو کنید اما اگر به صورت حضوری مراجعه کنید، گزینه های کمتری برای انتخاب دارید.

4- امکان استرداد بلیط هواپیما با اینترنت خیلی سریع تر و ساده تر انجام می گردد.

5- در هر مکان و موقعیتی باشید می توانید بلیط هواپیما یا بلیط قطار خود را به صورت آنلاین خریداری کنید.

شما علاوه بر خرید بلیط هواپیما یا خرید بلیط قطار به صورت آنلاین می توانید فعالیت ها و کارهای روزمره که پرداخت قبض، خریدهای اینترنتی و… هستند را به صورت اینترنتی انجام دهید، این عمل باعث می گردد به طبیعت احترام بیشتری بگذاریم و از کاغذ کمتری در کارهای روزانه خود استفاده کنیم.

مطالب مرتبط

اطلاعاتی که باید در خصوص بلیط هواپیما بدانیم

با بلیط چارتری پرواز کنیم یا سیستمی؟

راهنمای خرید بلیط هواپیمای تهران مشهد

آیا پرینت بلیط قطار الزامی است؟

پس از خرید بلیط قطار، ایمیل و پیامکی بدست شما می رسد که در آن شماره سریال بلیط، تاریخ و ساعت دقیق حرکت، سالن و کوپه شما به طور کامل تعیین شده است. البته در قسمت بالای این پیامک نوشته شده پرینت بلیط الزامی است، اما شما کافی است با نشان دادن تصویر بلیط قطار در تلفن همراهتان سوار قطار شوید و نیازی به چاپ بلیط ندارید. ما می توانیم با عدم استفاده از کاغذ در فرآیند خرید به بهبود طبیعت و محیط زیست یاری کنیم، پس بهتر است بلیط تان را چاپ نکنید. نگران نباشید، بیشتر ایستگاه های قطار با مشاهده عکس بلیط به شما اجازه ورود می دهند، اما اگر پس از خرید اینترنتی برای اطمینان بیشتر تمایل به چاپ بلیط داشتید ، می توانید در ایستگاه راه آهن با پرداخت مبلغی بلیط تان را چاپ کنید.

نکته: در حقیقت اگر بلیط خود را به صورت آنلاین خریداری نموده اید نیازی به پرینت بلیط ندارید و می توانید با نشان دادن عکس به وسیله تلفن همراهتان سوار قطار شوید؛ اما اگر بلیط خود را به صورت اینترنتی خریداری ننموده باشید نیاز به چاپ و پرینت بلیط دارید. البته اگر بلیط قطار و هواپیما خود را به صورت آنلاین خریداری می کنید، حتما باید به این نکته توجه داشته باشید که شارژ موبایلتان کم یا ضعیف نباشد، چون در این صورت به مشکل بر می خورید و یا حتی ممکن است از قطار جا بمانید پس قبل سفر اجازه دهید شارژ تلفنتان کامل پر گردد.

قوانین و نکاتی مهم در خرید بلیط قطار

مسافرانی که تصمیم به خرید بلیط برای دو قطار متوالی را دارند، باید بدانند که فاصله رسیدن قطار اول و حرکت قطار دوم، حداقل 3 ساعت می باشد. اگر به این نکته توجه نکنید، در صورت کنسل شدن بلیط قطار دوم، تمامی مسئولیت ها بر عهده مسافر است.

آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه که در هنگام خرید بلیط وارد شده است باید درست، کامل و در دسترس باشد تا مسافر در صورت نیاز از اطلاع رسانی ها در موارد ضروری آگاه گردد. توجه کنید که درهای قطار 10 دقیقه قبل از حرکت بسته می شوند و قابلیت سوار شدن برای مسافران به قطار وجود ندارد.

شما می توانید برای خرید انواع بلیط هواپیما اعم از چارتری یا سیستمی از سایت خبرنگاران اقدام کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 416

به "آیا پرینت بلیط هواپیما و قطار الزامی است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "آیا پرینت بلیط هواپیما و قطار الزامی است؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا پرینت بلیط هواپیما و قطار الزامی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید