ابراز تمایل هنرمندان عراقی برای حضور در جشنواره تئاتر مقاومت سال آینده

به گزارش مجله جام جهان، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: دوستان عراقی ما در حین مراودات نمایشی بسیار اظهار تمایل کردند که سال آینده در جشنواره تئاتر مقاومت حضور داشته باشند و حتی فیلم هایی نیز برای ما فرستاده اند.

ابراز تمایل هنرمندان عراقی برای حضور در جشنواره تئاتر مقاومت سال آینده

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، کوروش زارعی مدیر مرکز هنر های نمایشی حوزه هنری که این روز ها در عرصه نمایش های میدانی برای اجرا در کشور عراق و شرکت در همایش تئاتر پیاده روی اربعین فعال است، گفت: سال جاری به لطف خدا چهارمین همایش بین المللی تئاتر اربعین از داخل خاک ایران و مرز های شلمچه، خسروی و مهران شروع می گردد.

وی در ادامه اضافه کرد: ابتدا از بامداد آدینه در نجف و چهار روز هم در راستا پیاده روی موکب هایی تدارک دیده شده و از قبل برنامه ریزی ها برای اجرای نمایش ها اجرا شده است.

زارعی با اشاره به اینکه پنج گروه نمایشی در مرز های ایران و سایر گروه ها شامل 15 گروه نمایشی در عراق فعال خواهند بود، اضافه کرد: تعزیه ها به زبان های عربی، فارسی، ترکی و انگلیسی خواهد بود و سایر ژانر ها مقتل خانی، خیابانی، عروسکی و ... نیز هستند. در تلاشیم برای سال های آینده سایر زبان ها برای کشور های دیگر نیز نمایش داشته باشیم تا پیامم اربعین را به همه برسانیم.

وی گفت: همه برنامه های تئاتر پیاده روی در روز اربعین در کشور عراق ختم خواهد شد. ما خودمان هم نمایش المسیح فی الطف را که محصول مشترکی از کشور های ایران و عراق و سوریه است داریم که این کار 45 بازیگر و هنرور عراقی و عوامل فنی ایرانی و پنج بازیگر سوری دارد. این نمایش درباره کاروان اسرای کربلا است که در شهر حلب متوقف می گردد، یک شب سر مطهر امام حسین (ع) در اینجا متوقف بوده است.

وی با بیان اینکه این نمایش فراوری سازمان اوج است، گفت: دوستان تئاتری ما در راستا پیاده روی هم برای این کار استیج بزرگی آماده کردند تا کار را ارائه دهیم.

زارعی با اشاره به اینکه دوستان عراقی ما برای حضور در جشنواره تئاتر مقاومت سال آینده اظهار تمایل برای حضور کردند و فیلم هایشان را برای ما هم فرستادند، گفت: قرار است باز هم آثار جدید برسد آن ها خیلی برای مراوده و دوستی با ما در عرصه هنری اظهار تمایل می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 11

به "ابراز تمایل هنرمندان عراقی برای حضور در جشنواره تئاتر مقاومت سال آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز تمایل هنرمندان عراقی برای حضور در جشنواره تئاتر مقاومت سال آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید