ادامه داشتن بحث بر سر مرمرهای تاریخی یونان

به گزارش مجله جام جهان، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، ادامه داشتن بحث بر سر مرمرهای تاریخی یونان مشاهده می گردد.

ادامه داشتن بحث بر سر مرمرهای تاریخی یونان

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

داستان چیست؟

لینا مندونی، وزیر فرهنگ یونان در جریان یک گفت و گوی تلویزیونی از موزه بریتانیا خواست تا مرمرهای پارتنون را به یونان بازگرداند.

مندونی طی این گفت و گو درباره واکنش مناسب موزه بریتانیا پیش از یازدهمین سالروز تاسیس موزه آکروپولیس در ماه ژوئن ابراز امیدواری کرد و این سوال را بیان کرد که آیا موزه بریتانیا میخواهد همچنان به عنوان موزه ای شناخته گردد که از گنجینه میراث فرهنگی دنیا که به کشور دیگری تعلق دارد، نگهداری کند؟

وزیر فرهنگ یونان بیان کرد:بدون وجود پارتنون نماد با ارزش فرهنگ، تمدن غربی وجود نداشت و این نماد شایسته آن است که به مجسمه های تبعید شده اش ملحق گردد.

مقامات یونان سال ها به دنبال بازگرداندن مجسمه های باستانی بودند که توسط لرد الگین از کشور خارج شدند و در سال 1816 از مجموعه موزه بریتانیا سردآوردند.

در سال های اخیر، افکار عمومی نیز کفه ترازو را به نفع بازگرداندن این آثار سنگینتر کرد: یک تحقیق در سال 2018 نشان داد 56 درصد از شرکت کنندگان بریتانیایی این تحقیق معتقد بودند این مرمرها باید به یونان بازگردانده شوند.

سال آینده مصادف با دویستمین سالگرد استقلال یونان است. پاییز سال گذشته، نخست وزیر یونان از دولت بریتانیا خواست تا این مرمرهای 2500 ساله را در ازای دریافت آثار باستانی دیگری به یونان امانت دهد. بنا به گزارش ها، موزه بریتانیا بیان کرد این درخواست را مورد آنالیز قرار می دهد.

منبع: همگردی
انتشار: 25 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 489

به "ادامه داشتن بحث بر سر مرمرهای تاریخی یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه داشتن بحث بر سر مرمرهای تاریخی یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید