اضافه شدن 80 لیتر در ثانیه به منابع تامین آب گرگان

به گزارش مجله جام جهان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از افزوده شدن 80 لیتر در ثانیه به منابع تامین آب آشامیدنی گرگان خبر داد.

اضافه شدن 80 لیتر در ثانیه به منابع تامین آب گرگان

به گزارش خبرنگار از ، هرمزی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: برای تامین آب آشامیدنی گرگان 80لیتر در ثانیه به منابع تامین آب این شهرستان اضافه شد.

او اضافه نمود: در هفته آینده نیاز آبی تا 200لیتر در ثانیه به طور اضطراری برای این شهرستان تامین خواهد شد.

هرمزی اضافه نمود: در حال حاضر شهرستان گرگان در پیک مصرف، 470لیتر بر ثانیه کمبود آب آشامیدنی دارد که تامین 200لیتر در ثانیه می تواند در توزیع آب در گرگان تعادل ایجاد کند.

او با بیان اینکه تمام منابع آبی استان متکی به 600 حلقه چاه آب شرب است، ادامه داد: با روشن شدن چاه های آب کشاورزی، سطح سفره های آب زیرزمینی به شدت کاهش پیدا می کند و به صورت طبیعی ما در تامین آب شرب در استان با مشکل روبرو خواهیم شد.

هرمزی اضافه نمود: از ابتدای سال جاری تا به امروز 35دستگاه دیزل ژنراتور برای مقابله با کمبود آب ناشی از قطعی برق در سراسر استان گلستان به کارگیری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: با کاهش بیش از 30درصدی بارندگی ها نسبت به پارسال، اکنون 175روستا در استان گلستان با محدودیت منابع آبی روبرو هستند.

او کمبود آبی استان گلستان را هزار و 500 لیتر بر ثانیه در شبانه روز بیان نمود و از مردم خواست مصرف این ماده حیاتی را مدیریت کنند.

منبع: صدا و سیما

ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1312

به "اضافه شدن 80 لیتر در ثانیه به منابع تامین آب گرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اضافه شدن 80 لیتر در ثانیه به منابع تامین آب گرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید