اولین تصاویر واقعی گوشی موتورولا ریزر 2020 منتشر شد

به گزارش مجله جام جهان، سامسونگ اخیرا از گوشی تاشو گلکسی Z Flip 5G رونمایی کرد. محصولی بسیار قدرتمند با پردازنده اسنپدراگون 865 پلاس که قیمت نسبتا بالایی هم دارد (1450 دلار). به نظر می رسد این محصول قرار است به زودی با یکی از جدی ترین رقبایش یعنی موتورولا ریزر 2020 روبه رو گردد.

اولین تصاویر واقعی گوشی موتورولا ریزر 2020 منتشر شد

کمتر از یک هفته پیش ایوان بلس، یکی از معروف ترین افشاگران حوزه فناوری که در توییتر فعالیت می نماید تصاویری از شکل ظاهری موتورولا ریزر 2020 را منتشر نموده بود؛ اما تصاویری که اخیرا لو رفته، در واقع شکل ظاهری این محصول را در دنیای واقعی به تصویر می کشند.

نماینده جدید موتورولا مانند مدل نسل قبل خود یک میان رده به حساب می آید؛ اما بسیار قدرتمندتر و با امکانات بیشتر. نام رمز این محصول موتورولا اودیسی است و قرار است با نام موتورولا ریزر 2020، اواخر امسال راهی بازار گردد. مانند نسل قبل، این گوشی نیز به شکل گوشی های تاشو قدیمی طراحی شده و در واقع حس نوستالژی و در عین حال مدرنی را به کاربر القا می نماید.

برای رقابت با رقبای قدرتمندی نظیر سامسونگ و شرکت هایی که برای ورود به این عرصه تمایل دارند، موتورولا تغییرات ظاهری کوچک اما مهمی را ایجاد نموده که باعث شده کاربر حین دریافت دستگاه جدید در دست حس بهتری داشته باشد. مثلا نمایشگر هنوز همان اندازه 6.2 اینچی خود را حفظ نموده اما به لطف حذف بیشتر حاشیه ها، عظیم تر از قبل نشان می دهد. البته تنها حاشیه های بالایی هستند که کاهش یافتند و در قسمت پایین هنوز هم شاهد حضور یک ناچ نسبتا عظیم هستیم.

موتورولا تمام کوشش خود را به کار برد تا حاشیه پایینی را تا جای ممکن کاهش دهد اما ظاهرا همه این کوشش ها صرفا به حذف سنسور اثر انگشت ختم شد، در حالی که این قسمت همچنان از زیبایی گوشی کاسته است. البته بابت حذف حسگر اثر انگشت نگرانی خاصی وجود ندارد چون احتمالا موتورولا یا آن را درون نمایشگر گنجانده یا با کلید پاور ادغام نموده؛ در واقع بعید به نظر می رسد شرکت این حسگر را کاملا حذف نموده باشد. با این حال فعلا چیزی در این رابطه نمی دانیم و باید منتظر انتشار خبرهای بیشتری در آینده باشیم.

موتورولا ریزر 2019 از نمایشگر ثانویه 2.7 اینچی نسبتا عظیمی برخوردار بود و این طور که به نظر می رسد، مدل 2020 هم قرار است از همان نمایشگر بهره ببرد. تصاویر به خوبی گویای تغییر ماژول دوربین است. گفته می گردد دوربین اصلی که اندازه قابل توجهی دارد، از سنسوری به عظیمی 48 مگاپیکسل بهره می برد که ظاهرا قرار است با یک دوربین 20 مگاپیکسلی ثانویه همراهی گردد؛ اما اینکه این دوربین چه نقشی را ایفا خواهد نمود هنوز معین نشده است. در عکس های زیر تفاوت بین مدل 2019 و 2020 در بخش دوربین دیده می گردد.

در بخش نرم افزار هم چیزی جز اندروید 10 را انتظار نداریم. نسخه 11 این سیستم عامل هنوز منتشر نشده و بعید به نظر می رسد موتورولا ریزر 2020 که اواخر امسال معرفی می گردد، از اندروید 11 به عنوان سیستم عامل پیش فرض خود استفاده کند. بدین ترتیب احتمال کمی وجود دارد که شاهد اضافه شدن قابلیت های جدید به نمایشگر ثانویه باشیم.

معمولا گوشی های بالارده و خاص قابلیت های ویژه و سخت افزار قدرتمند دارند. برای مثال گلکسی Z Flip 5G از پردازنده اسنپدراگون 865 پلاس استفاده می نماید که در حال حاضر قدرتمندترین پردازنده ساخته شده توسط کوالکام است؛ همین مسأله قیمت تمام شده آن را به 1450 دلار رساند که هر کاربری قدرت خرید آن را ندارد.

  • بخشی از ویژگی های نسل جدید گوشی تاشو موتورولا ریزر لو رفت

وتورولا نماینده سال قبل خود را با معینات سخت افزاری پایین اما قیمت بسیار بالا روانه بازار کرد. بنابراین به نظر می رسد امسال هم قرار نیست شاهد رونمایی از یک گوشی تاشو مقرون به صرفه باشیم. در این محصول از پردازنده قدرتمند اما میان رده 765G استفاده شده که در کنار توانایی بالا در پردازش فعالیت های سنگین، از اینترنت 5G هم پشتیبانی می نماید. از آن جایی که در مدل 2019 از پردازنده اسنپدراگون 710 استفاده شده بود، به نظر می رسد باید انتظار افزایش قیمت محسوسی را داشته باشیم.

در کنار این پردازنده، 8 گیگابایت رم استفاده شده که به نسبت رم 6 گیگابایت به کار رفته در نسل قبل پیشرفت خوبی به حساب می آید. همچنین 256 گیگابایت حافظه داخلی هم برای این محصول در نظر گرفته شده که دو برابر میزان حافظه نسخه 2019 است. با توجه به شنیده ها، منبع تغذیه این گوشی را یک باتری با ظرفیت بیشتر تشکیل می دهد چون در سری اول به این بخش آن طور که باید توجه نشد و موتورولا از یک باتری 2510 میلی آمپر ساعتی استفاده کرد. ظاهرا در مدل جدید یک باتری 2845 میلی آمپر ساعتی استفاده خواهد شد که فعلا نمی توانیم در رابطه با عملکرد آن نظر قطعی داشته باشیم.

موتورولا ریزر 2020 به احتمال زیاد در ماه سپتامبر امسال معرفی می گردد و در سه ماهه آخر سال در دسترس قرار خواهد گرفت. در رابطه با قیمت آن هنوز اطلاعات زیادی در اختیار نداریم اما مدل 2019 با پردازنده اسنپدراگون 710 و 6 گیگابایت رم، 1499 دلار قیمت گذاری شده بود. اگر موتورولا بخواهد قافله را به رقیب قدرتمندی چون سامسونگ نبازد، باید قیمت این گوشی را به 1450 دلار یا حتی کمتر کاهش دهد؛ چرا که نماینده تاشو سامسونگ با این قیمت امکانات، جذابیت و قدرت سخت افزاری به مراتب بیشتری دارد.

  • آیا گوشی تاشو جایگزین خوبی برای گوشی و تبلت های فعلی است؟

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 690

به "اولین تصاویر واقعی گوشی موتورولا ریزر 2020 منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تصاویر واقعی گوشی موتورولا ریزر 2020 منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید