طراحی سایت: بیش از 1000 روز حضور اینسایت در مریخ

به گزارش مجله جام جهان، سطح نشین اینسایت ناسا اکنون بیش از 1000 روز است که در سیاره سرخ حضور دارد.

طراحی سایت: بیش از 1000 روز حضور اینسایت در مریخ

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی سایت از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا توسعه وبسایت های حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، این ربات دانشمند ساکن مریخ تا به امروز صدها مریخ لرزه را مطالعه نموده، جامع ترین داده های آب و هوایی تا به امروز از سیاره مریخ را جمع آوری نموده و به آنالیز و مطالعه ساختار داخلی این سیاره پرداخته است.

چندی پیش ناسا اعلام نمود که 80 درصد سطح صفحات خورشیدی اینسایت با غبار پوشیده شده است و به همین علت این سطح نشین در هر روز مریخی تنها 700 وات ساعت انرژی دارد.

محققان مسئول این ماموریت پیش بینی می نمایند که تا آوریل 2022 سطح انرژی اینسایت بیشتر کاهش پیدا کند و پس از مدت کوتاهی این سطح نشین همه انرژی خود را از دست بدهد.

محققان امیدوار بودند که باد این صفحات را تمیز کند تا اینسایت به ماموریت خود در جمع آوری داده های لرزه ای ادامه دهد.

اینسایت با یاری مجموعه ای از حسگرهای پشتیبان که زیرسیستم جانبی محموله(APSS) نامیده می گردد، اطلاعات زیادی از سطح مریخ ثبت نموده است.

اینسایت بعلاوه به یک لرزه سنج برای شناسایی زلزله های مریخ مجهز است. حسگرهای سنجش فشار باد و هوا و مغناطیس سنج هم برای مقدار گیری نیروهای مغناطیسی سیاره بر روی این کاوشگر تعبیه شده است.

اینسایت در تاریخ 5 می 2018 از کالیفرنیا به فضا پرتاب شد و 26 نوامبر 2018 بر روی سطح مریخ فرود آمد و ماموریتش را برای جمع آوری اطلاعات شروع کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1339

به "طراحی سایت: بیش از 1000 روز حضور اینسایت در مریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی سایت: بیش از 1000 روز حضور اینسایت در مریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید