تصاویر و مشخصات فنی احتمالی نسل سوم ایرپادز اپل لو رفت

به گزارش مجله جام جهان، با توجه به خبرهای منتشر شده، گویا اپل میخواهد نسل سوم ایرپادز خود را با یک سری از قابلیت های ایرپادز پرو نظیر حذف نویز اکتیو راهی بازار کند. همچنین به تازگی تصاویری منتسب به این محصول منتشر شده که تغییری محسوس در شکل ظاهری آن را نشان می دهد.

تصاویر و مشخصات فنی احتمالی نسل سوم ایرپادز اپل لو رفت

هدفون های بی سیم اپل که شامل دو مدل ایرپادز و ایزپادز پرو می شوند، در بین تمام هدفون های بی سیم دیگر در بازار بیشترین محبوبیت و فروش را دارند. چرا که از یک سو از قابلیت های بسیار خوبی برخوردار هستند و از سویی بسیاری از کاربران آیفون که تعداد زیادی از کاربران گوشی های هوشمند را هم تشکیل می دهند، از این هدفون ها استفاده می نمایند.

در سه ماه چهارم سال گذشته، گجت های پوشیدنی، لوازم جانبی و لوازم خانه هوشمند اپل حدود 13 میلیارد برای شرکت سوددهی داشته اند که این میزان به نسبت سال گذشته حدود 29 درصد رشد داشت. در این بین هم هدفون های این شرکت نقش بسیار پررنگی را ایفا کردند. در حالی که شرکت های زیادی مشغول فراوری محصولاتی مشابه برای رقابت با هدفون های بی سیم اپل هستند اما به نظر می رسد اپل می خواهد به زودی از نسل جدید این محصولات رونمایی کند.

این طور که گفته می گردد، نسل سوم ایرپادز و نسل دوم ایزپادز پرو سال جاری راهی بازار می شوند. اما نکته جالب اینجاست که مدل استاندارد ایرپادز (نسل سوم) قرار است به یک سری از ویژگی های کاربردی ایرپادز پرو مجهز گردد. با توجه به تصاویری که توسط شخصی با نام کاربری 52Audio منتشر شده، به نظر می رسد این گفته ها صحت داشته باشند.

با توجه به تصاویر، گویا نسل سوم ایرپادز از گوشه های تختی بهره برده و محل تعبیه سنسورها هم تغییر نموده. بر خلاف نسل فعلی، به نظر می رسد ایرپادز این بار به سری های سیلیکونی قابل تعویض هم مجهز می گردد و به نسبت نسل گذشته کمی کوچکتر خواهد بود. این طور که به نظر می رسد، اپل در طراحی نسل سوم ایرپادز، کاملا از ایرپادز پرو کنونی الهام گرفته و بی راه نخواهد بود اگر بگوییم هدفون بی سیم مورد انتظار در واقع همان ایرپادز پرو با کمی تغییر ظاهری جزئی است.

با توجه به پستی هم که 52Audio منتشر نموده، به نظر می رسد اپل میخواهد قابلیت بسیار کاربردی حذف نویز اکتیو را در ایرپادز 3 هم بکار بگیرد. اما سؤال اینجاست که اگر قرار است از لحاظ ظاهر و قابلیت، نسل سوم ایرپادز تا این اندازه به مدل پرو شبیه باشد، ایرپادز پرو 2 با چه قابلیت هایی طراحی می گردد؟ مسلما باید تفاوتی بین دو مدل وجود داشته باشد تا بتوانیم آن ها را از یکدیگر تشخیص دهیم اما فعلا نمی دانیم این تفاوت ها در چه زمینه ای خواهند بود.

البته این احتمال وجود دارد که از لحاظ باتری و کیفیت حذف نویز، عملکرد مدل استاندارد کمی ضعیف تر باشد تا کاربرانی با بودجه محدود هم بتوانند به محصولی باکیفیت دسترسی داشته باشند. تصاویر منتشر شده هم نشان می دهند نسل سوم ایرپادز از کیس کوچکتری به نسبت مدل پرو کنونی بهره می برد. این می تواند نشان دهنده استفاده از باتری کوچکتر باشد اما با این حال چیزی را نمی توان با قاطعیت گفت.

  • نسل دوم ایرپادز پرو ممکن است اوایل سال 2021 رونمایی گردد

تصاویر منتشر شده همچنین نشان می دهند چراغ LED به کار رفته روی کیس، در بخش جلویی آن تعبیه شده و کیس احتمالا از فناوری شارژ بی سیم هم پشتیبانی می نماید. علاوه بر این ها، سنسور مادون قرمز و همچین یک میکروفون در بخش پایینی هدفون برای انتقال صدا حین تماس صوتی هم می تواند از دیگر قابلیت های این هدفون باشد.

یکی دیگر از قابلیت هایی که قرار است باز هم از مدل پرو به نسل سوم ایرپادز راه پیدا کند، صدای فراگیر (Spatial Audio) است. این قابلیت به هدفون اجازه می دهد تا با در نظر دریافت موقعیت سر و چرخش آن به نسبت گوشی آیفون (یا هر محصول اپل)، صدا را از تمامی جهات به گوش کاربر برساند؛ آن هم با استفاده از بلندگوهایی که درون خود هدفون تعبیه شده اند.

قلب تپنده نسل سوم ایرپادز را احتمالا یک چیپ H2 تشکیل خواهد داد. ایرپادز اوریجینال که در سال 2016 راهی بازار شد از چیپ W1 بهره می برد. سه سال بعد، در ماه مارس 2019، نسل دوم ایرپادز با پردازنده H1 راهی بازار شد. بنابراین می توان این احتمال را منطقی دانست که H2، نام پردازنده جدیدی باشد که در این هدفون استفاده می گردد.

اما این تمام ماجرا نیست؛ گویا اپل می خواهد یک قابلیت مربوط به سلامت هم به ایرپادز اضافه کند. طبق گفته های 52Audio، این قابلیت سلامتی احتمالا سنجش سطح اکسیژن خون خواهد بود که تا به این لحظه معمولا در ساعت ها یا دست بند های هوشمند شاهد به کارگیری چنین سنسورهایی بودیم، نه یک هدفون بی سیم.

همان طور که در بالا اشاره شد، محتمل است ایرپادز پرو 2 از باتری بهتری به نسبت ایرپادز 3 بهره ببرد. این طور که به نظر می رسد، ایرپادز پرو 3 به باتری با ظرفیت مشابه ایرپادز کنونی مجهز خواهد شد. این یعنی حدود 5 ساعت بدون کیس به علاوه 24 ساعت به همراه خود کیس. همچنین باید انتظار داشته باشیم این هدفون تا 18 ساعت مکالمه، کاربران را همراهی کند. ایرپادز کنونی با 15 دقیقه شارژ کیس، می تواند حدود 3 ساعت در گوش دادن به موسیقی و 2 ساعت مکالمه، کاربران را همراهی کند. بنابراین می توان انتظار داشت ایرپادز 3 هم چنین عملکردی را در نگه داری شارژ داشته باشد.

طبق شنیده ها، ایرپادز 3 احتمالا باید اوایل ماه بعد در کنار آیپد پرو جدید و همچنین آیپد مینی و AirTags رونمایی گردد. گویا قیمتی هم که اپل میخواهد برای نسل سوم ایرپادز در نظر بگیرد، حدود 150 دلار است. اما با این حال باید منتظر ماند و دید در آینده چه خبرهای بیشتری پیرامون این محصول و البته نسل دوم ایرپادز پرو منتشر می گردد.

  • چگونه ایرپادز پرو اصل اپل را از مدل تقلبی تشخیص دهیم؟

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1040

به "تصاویر و مشخصات فنی احتمالی نسل سوم ایرپادز اپل لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر و مشخصات فنی احتمالی نسل سوم ایرپادز اپل لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید