جاده تندرستی و تجهیزات ورزشی در سرا های دانشجویی احداث می گردد

به گزارش مجله جام جهان، مدیر اقتصادی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برنامه ریزی برای ایجاد جاده های تندرستی در سرا های دانشجویی و تجهیز این سرا ها به تجهیزات ورزشی خبرداد.

جاده تندرستی و تجهیزات ورزشی در سرا های دانشجویی احداث می گردد

به گزارش گروه دانشگاه حبرگزاری دانشجو، داود رحیمی ، مدیر اقتصادی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه بازدید از دانشگاه سمنان با بیان اینکه با هدف ایجاد نشاط و شادابی در بین دانشجویان در حال تبدیل خوابگاه های دانشجویی به سرا های دانشجویی هستیم، اظهار کرد: در سرا های دانشجویی به دنبال ایجاد محیط ورزشی و ایجاد شادابی و نشاط برای دانشجویان هستیم که در این راستا ایجاد جاده های تندرستی و وسایل و امکانات ورزشی در محل سرا ها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه به همین منظور صندوق رفاه به دانشگاه هایی که زمین مورد احتیاج برای ایجاد این محیط های ورزشی را در سرا های دانشجویی اختصاص دهند در زمینه خرید تجهیزات ورزشی از جمله دوچرخه مساعدت و سهم خود را برای ایجاد روحیه و نشاط و شادابی پرداخت می نماید.

مدیر اقتصادی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین درباره ساخت سرا های دانشجویی در دانشگاه ها هم گفت : هرسال حدود 50 میلیارد تومان اعتبار در اختیار صندوق رفاه دانشجویان قرار می گیرد که از این میزان 20 میلیارد تومان سهم دولت و 30 میلیارد تومان سهم صندوق است.

رحیمی درباره چگونگی یاری صندوق رفاه به دانشگاه ها در زمینه ساخت خوابگاه اضافه نمود: دانشگاه ها با دریافت وام و تسهیلات بانکی اقدام به ساخت سرا های دانشجویی در دانشگاه خود می نمایند و صندوق رفاه بخشی از سود حاصل از دریافت تسهیلات را پرداخت می نماید و به طور مثال اگر وام بانکی 18 درصد سود داشته باشد در حدود 14 درصد آن را صندوق رفاه به صورت یارانه سود و کارمزد پرداخت می نماید.

وی با اشاره به سرای دانشجویی در حال ساخت دانشگاه سمنان با ظرفیت بیش از 260 نفر گفت : خوشبختانه این سرا پیشرفت خوبی داشته و تا کنون سه مرحله تسهیلات بانکی دریافت نموده است و پس از انتها ساخت صندوق رفاه سهم خود را پرداخت و علاوه بر آن در زمینه تجهیز این خوابگاه هم یاری خواهد نمود و احتیاج های دانشگاه در این زمینه را برطرف تا محیطی در خور شان دانشجویان دانشگاه سمنان آماده گردد.

مدیر اقتصادی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین پس از بازدید از سلف های دانشگاه گفت : خوشبختانه در مورد صنعتی سازی و جلوگیری از هزینه های مازاد اقدامات خوبی در سلف های دانشگاه سمنان صورت گرفته و آشپزخانه های آن به سمت صنعتی شدن در حال حرکت هستند و صندوق رفاه سعی می نماید در این زمینه یاری هایی را به دانشگاه سمنان داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 236

به "جاده تندرستی و تجهیزات ورزشی در سرا های دانشجویی احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده تندرستی و تجهیزات ورزشی در سرا های دانشجویی احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید