خبرنگاران استاندار قم: ترویج فرهنگ کتابخوانی از الزامات موفقیت در گام دوم انقلاب است

به گزارش مجله جام جهان، قم - خبرنگاران - استاندار قم، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از الزامات مهم موفقیت در گام دوم انقلاب دانست و گفت: بر این باور هستیم که کتابخانه ها می توانند یکی از راه های کاهش آسیب های اجتماعی و ناهنجاری های اخلاقی و ارزشی با ترویج مطالعه باشند.

خبرنگاران استاندار قم: ترویج فرهنگ کتابخوانی از الزامات موفقیت در گام دوم انقلاب است

بهرام سرمست در ملاقات سجاد عمرانی سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: ایجاد و توسعه کتابخانه های عمومی و نیز آمار سرانه مطالعه از شاخص های مهم توسعه فرهنگی در کشور به شمار می رود.

وی افزود: متاسفانه صندلی کتابخانه های عمومی در جامعه مغفول مانده و به همین دلیل مدیریت و اداره کتابخانه ها از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردار است و از این رو معتقدیم که افتتاح کتابخانه های عمومی شهدای نوبهار و امام خمینی(ره) در امسال باید محقق گردد.

وی اعلام کرد: افتتاح این 2 کتابخانه علاوه بر افزایش سرانه مطالعه باعث دسترسی آسان مردم به کتاب و همچنین دمیدن روح امید و انگیزه و تحقق گام دوم انقلاب با موضوع کتاب می گردد.

سرمست گفت: برغم فراوانی جمعیت در منطقه نوبهار و خیابان امام خمینی(ره) شهر قم، متاسفانه این مناطق فاقد کتابخانه هستند که با افتتاح این 2 باب کتابخانه عدالت اجتماعی، گسترش کتابخوانی و رشد و شکوفایی استعدادها با زیرساخت های توسعه فرهنگی در جامعه محقق می گردد.

استاندار قم یادآور شد: کتابخانه امام علی(ع) از جمله کتابخانه هایی است که در منطقه محروم قم واقع شده است و پیگیر حفظ مسائل امنیتی این کتابخانه هستیم.

تحقق عدالت اجتماعی با راه اندازی کتابخانه های عمومی در مناطق محروم

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم نیز در این ملاقات، ضمن تشکر از حمایت های استاندار قم گفت: تحقق عدالت اجتماعی با راه اندازی کتابخانه های عمومی در مناطق محروم و آسیب پذیر، امکان پذیر است و از آنجا که مخاطبان ما عامه مردم هستند، باید از دید مخاطبین به شرایط فیزیکی و فرهنگی کتابخانه ها نگاه کنیم.

سجاد عمرانی افزود: اگر کتابخانه ها به عنوان باشگاه فرهنگی و مروج کتابخوانی، بافت فرسوده و ظاهری نامناسب داشته باشند و از منابع کافی برخوردار نباشند؛ جامعه هدف از آن استقبال نمی کند و خدمات رسانی مطلوب به شهروندان با مشکل روبه رو می گردد و از این رو بهسازی و مجموعه سازی در کتابخانه ها بسیار حائز اهمیت است.

وی به 2 طرح نیمه کاره کتابخانه های نوبهار و امام خمینی(ره) اشاره و افزود: کلنگ زنی ساخت این 2 باب کتابخانه 10 سال پیش انجام شد که متاسفانه به دلیل کمبود بودجه و تامین اعتبار، افتتاح آن به تعویق افتاد و این در حالی است که اهالی منطقه خواهان بازگشایی هر چه زودتر این کتابخانه ها هستند.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم اعلام کرد: تجهیزات و امکانات این 2 کتابخانه ها فراهم شده و با تخصیص بودجه مورد احتیاج، این 2 کتابخانه آماده بهره برداری هستند./

منبع: ایرنا
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 660

به "خبرنگاران استاندار قم: ترویج فرهنگ کتابخوانی از الزامات موفقیت در گام دوم انقلاب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار قم: ترویج فرهنگ کتابخوانی از الزامات موفقیت در گام دوم انقلاب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید