خبرنگاران دانشگاه علوم پزشکی مازندرن نسبت به شرایط کرونایی آمل ابراز نگرانی کرد

به گزارش مجله جام جهان، ساری - خبرنگاران - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی در آمل را نگران کننده توصیف کرد و گفت : متاسفانه نوع رفتار و تعاملات اجتماعی مردم با محدودیت ها و پروتکل های کرونایی و شرایط شهرهای قرمز همخوانی ندارد.

خبرنگاران دانشگاه علوم پزشکی مازندرن نسبت به شرایط کرونایی آمل ابراز نگرانی کرد

به گزارش خبرنگاران ، دکتر قاسم اویس روز دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان ، علت اصلی قرمز شدن شرایط کرونایی آمل را عدم رعایت مردم و برگزاری تجمعات دانست و اضافه کرد : شرایط حاد آمل ناشی از رفتارهای پر خطری است که طی چند هفته گذشته اتفاق افتاده است .

وی ادامه داد : متاسفانه در این شهرستان هنوز هم استفاده از ماسک به یک فرهنگ تبدیل نشده است و بسیاری از افراد تنها ماسک را به همراه دارند و بدرستی از ماسک استفاده نمی نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت : به عنوان مثال در بازدیدی که امروز انجام شد در ایستگاه های تاکسی این شهرستان رانندگان از ماسک استفاده نمی نمایند و این خود سبب می گردد محیط تاکسی به یک محیط آلوده تبدیل گردد.

وی خواهان شناسایی مکان های پرخطر در آمل شد و تاکید نمود : تنها راه فائق آمدن بر شیوع کرونا شناسایی نقاط منتشر نماینده آلودگی و جلوگیری از تجمعات در این نقاط است.

اویس ضمن نارضایتی از عدم استفاده از ماسک در فروشگاه های تامین نماینده مایحتاج ضروری مردم در آمل ، گفت : مراکز فروش مواد غذایی و صندلی های سوخت باید بشدت مورد نظارت و ارزیابی قرار گیرند و در صورت مشاهده تخلف در اسرع وقت پلمب شوند.

وی با بیان اینکه شاخص استفاده از ماسک در نانوایی ها بشدت پایین است ، اضافه کرد : از این واحدها باید به صورت روزانه بازدید گردد زیرا محیط بسیار خطرناکی برای انتقال ویروس و شیوع آن در سطح شهر می باشند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین مراودات خانودگی را از دیگر دلایل قرمز شدن شرایط کرونایی شهرستان آمل دانست و گفت : به طور کلی در استان مازندران رفت و آمد های خانوادگی زیاد است و این رفت و آمد ها در شهری همچون آمل به مراتب بیشتر از سایر نقاط استان دیده می گردد که خود یکی از مهم ترین علت های تداوم شرایط قرمز شهرستان است.

وی ادامه داد : متاسفانه هنوز هم با وجود شرایط بد کرونایی در آمل ، شهفرایندان همچنان آخر هفته به صورت جمعی و خانوادگی به ییلاقات می فرایند و همچنان هم ما در این شهرستان شاهد برگزاری مراسم عزا و عروسی هستیم.

شرایط آمل ربطی به شهرهای همجوار ندارد

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین در مورد بعضی از شائبه ها در مورد اینکه شرایط قرمز آمل ناشی از بستری بیماران شهرها و روستاهای همجوار در بیمارستان های این شهرستان است ، گفت : شاخص تعیین رنگ هر شهرستانی بر اساس بیماران با هویت بومی آن شهرستان می باشد و ارتباطی با بیماران بستری شده شهرهای اطراف ندارد.

وی اضافه کرد : افراد غیر بومی از شهرستان های همجوار در تعیین شاخص تاثیری ندارند و جز آمارهای شهر خودشان حساب می شوند و این بدان معنا نیست که بار بیماری یک شهر را شهر دیگر به دوش خواهد کشید.

شهرستان آمل یکی از سه شهر قرمز کرونایی در استان مازندران است . در حال حاضر بیش از 150 بیمار متبلا به کووید-29 در بیمارستان های این شهرستان بستری هستند. مجموع بیماران کووید-19 بستری در 22 شهرستان مازندران اندکی بیشتر از 800 ن نفر اعلام شده است.

تداوم شرایط قرمز کرونایی در سه شهر مازندران

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه اگر فرایند کاهشی در تعداد بیماران بستری، سرپایی و فوتی ناشی از کرونا کاهش یابد ، سه شهرستان ساری،آمل و بهشهر از شرایط قرمز خارج خواهند شد ، گفت : با توجه به شاخص های اعلام شده در حال حاضر تغییری در شرایط این سه شهرستان مشاهده نشده است و این شهرها همچنان در شرایط قرمز قرار دارند.

وی اضافه کرد : شرایط این شهرستان ها همچنان متاثر از رفتارهای قبل از اعمال محدودیت های جدید است چون تاثیر محدودیت های جدید طی هفته های آینده تعیین خواهد شد و در آن موقع با آنالیز تعداد بیماران جدید می توان میزان موثر بودن این طرح را ارزیابی کرد.

اویس با بیان اینکه محدودیت های مصوب شده در راستای پیشگیری و کاهش مراجعات به بیمارستان است ، گفت : اگر مردم همراهی ننمایند شرایط قرمز ادامه دار خواهد شد و از آنجایی که فاصله شهرستان های مازندران بسیار اندک است و به هم چسبیده هستنند ، تداوم شرایط قرمز در چند شهرستان سبب قرمز شدن تمام شهرستان های استان خواهد شد.

وی اضافه کرد : تنها راه خروج این شهرستان ها از شرایط قرمز رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و عدم برگزاری تجمعات خانوادگی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 885

به "خبرنگاران دانشگاه علوم پزشکی مازندرن نسبت به شرایط کرونایی آمل ابراز نگرانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانشگاه علوم پزشکی مازندرن نسبت به شرایط کرونایی آمل ابراز نگرانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید