خبرنگاران 111 طرح ویژه دهیاری های قزوین به بهره برداری می رسد

به گزارش مجله جام جهان، قزوین - خبرنگاران - مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: 111 طرح ویژه دهیاری های استان در نیمه نخست سال 99 با هدف ایجاد اشتغال و درآمد پایدار روستایی به بهره برداری می رسد.

خبرنگاران 111 طرح ویژه دهیاری های قزوین به بهره برداری می رسد

اکرم نجفی روز شنبه با بیان این مطلب افزود: به منظور تکمیل 111 طرح عمرانی و خدماتی نیمه تمام روستایی که در ایجاد درآمد پایدار و مستمر برای دهیاری ها موثر هستند، اعتباری بالغ بر 28 میلیارد ریال از محل ماده 58 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات اقتصادی دولت، به دهیاری های واجد شرایط و فعال استان تخصیص یافت.

نجفی در ادامه گفت: از این میزان، پنج طرح مربوط به توسعه زیرساخت های گردشگری، 9 طرح مربوط به بوستان و سالن های چند منظوره، 17 طرح تکمیل و تجهیز پایگاه های آتش نشانی، 19 طرح مربوط به ساماندهی آب های سطحی، آرامستان و غسالخانه و مابقی مربوط به طرح های بهسازی معابر روستایی است.

وی در ادامه گفت: با اجرای این طرح ها به طور متوسط برای 20 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

نجفی همچنین گفت: طرح های یاد شده تحت نظارت اداره کل امور روستایی و شوراها اجرا می شوند و توسط سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

مدیرکل امور روستایی و شوراها اعلام کرد: دهیاری ها همچنین می توانند جهت اجرای طرح های اقتصادی درآمدزا در کوتاهترین زمان ممکن از تسهیلات با سود هشت درصد و یک سال تنفس بهره مند شوند.

حدود 550 روستای استان قزوین دارای دهیاری هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 581

به "خبرنگاران 111 طرح ویژه دهیاری های قزوین به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 111 طرح ویژه دهیاری های قزوین به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید