متعصب و مسئولیت پذیر؛ وین رونی در دربی کانتی هم یک اسطوره است

به گزارش مجله جام جهان، خبرگزاری خبرنگاران- سرمربی دربی کانتی از نامزدهای جانشینی رافا بنیتس در اورتون و هدایت این تیم بود.

متعصب و مسئولیت پذیر؛ وین رونی در دربی کانتی هم یک اسطوره است

به گزارش خبرنگاران، وین رونی گفت که پیشنهاد اورتون برای مصاحبه کاری به منظور پر کردن جای خالی رافا بنیتس و نشستن روی نیمکت تافی ها را رد کرده است. وین رونی که سابقه بازی با پیراهن اورتون را دارد، در این فصل در دربی کانتی تحت تاثیر شرایط سختی قرار گرفته است و پس از اخراج رافا بنیتس از اورتون، به عنوان نامزد هدایت این تیم در نظر گرفته شده بود. با این حال، وین رونی در کنفرانس خبری خود گفت:

اورتون با مدیربرنامه من تماس گرفت و از من خواست تا برای سرمربیگری این تیم مصاحبه کنم که من این پیشنهاد را رد کردم. من باور دارم که روزی یک سرمربی لیگ فزونی خواهم بود و باور دارم که برای این کار صد درصد آماده هستم. اگر این اتفاق یک روزی در آینده با اورتون رخ دهد، قطعاً فوق العاده خواهد بود اما من اینجا در دربی کانتی مشغول انجام کاری هستم که برای من مهم است. آن ها با مدیر برنامه من تماس گرفتند و مدیر برنامه من نیز مدیران دربی کانتی را هم مطلع کرد و البته که رد پیشنهاد اورتون تصمیم سختی برای من بود.

زمانی که رونی به عنوان بازیکن - مربی در دوران حضور فیلیپ کوکو به دربی کانتی ملحق شد، تمام تلاش خودش را به کار گرفت تا همچون استادش سر الکس فرگوسن، به بازیکنان نزدیک شود؛ این گونه بود که وقتی به سمت سرمربی تیم رسید، از احترام زیادی نزد بازیکنان تیم برخوردار بود. وین رونی به عنوان مربی موقت دربی کانتی، باید از شبکه اسکای اسپورتس می فهمید که این باشگاه به Administration وارد شده است (قانونی در فوتبال انگلیس که به قانون گذار این اجازه را می دهد که به دلیل بدهی مالی سنگین یک باشگاه، کنترل آن را به یک گروه حسابرس بسپارد. این گروه به جز دخالت در امور فنی تیم، تقریبا زمامدار تمامی امور خواهند بود و اولویت اول شان را پرداخت بدهی ها و حقوق بازیکنان قرار می دهند). در واقع مل موریس مالک وقت باشگاه، حتی سرمربی تیم را از این شرایط شوکه کننده مطلع نکرد.

من با هواداران باشگاه ارتباط گرفته ام و آن ها حالا شماره تلفن مرا در اختیار دارند. داشتن این ارتباط مستقیم نکته مثبتی است. بله، رونی شماره شخصی خودش را به هواداران متعصب دربی کانتی داده است و این خبر از طریق کانون رسمی هواداران باشگاه تایید شده است. در روزهای سخت بی پولی دربی کانتی، رونی تجهیزات تمرینی لازم را با هزینه شخصی خودش خریداری کرد و حتی هزینه سفر کردن تیم به بازی های خارج از خانه را متقبل شد. در ادامه در تمرینات دربی کانتی از یک هلی شات استفاده شد تا به فیلمبرداری از تمرینات تیم با هدف آنالیز ویدیویی آن بپردازد. در ویدیویی که ریو فردیناند از حضورش در کمپ تمرینی دربی منتشر کرد، یک فرد می گوید که آن تجهیزات از طریق سرمربی خریداری شده است.

من به این باشگاه متعهد هستم. من در یکی از محله های محروم در لیورپول بزرگ شده ام. می دانم که زندگی می تواند چقدر سخت باشد. اگر بیخیال بودم و برای چند هفته به سواحل تفریحی می رفتم، چه نوع آدمی بودم؟ رونی به هواداران دربی تضمین داد که پا پس نمی کشد. کرتیس دیویس، مدافع دربی می گوید او به بازیکنانش گفته است: من جلوی شما می ایستم و تمامی نقدها را گردن می گیرم.

وازا روزها و شب ها مازاد بر وظایفش کار کرد. او حتی برای تمرکز کردن روی آماده سازی تیمش، چندین شب در دفتر خودش خوابید. و البته وقتی متوجه شد باشگاه برای دومین بار از فعالیت در بازار جابجایی منع شده است، شعری که یکی از هواداران نوشته بود را برای بازیکنان خواند و حاصل آن، پیروزی 2-0 دربی کانتی مقابل شفیلد یونایتد شد.

رونی در رختکن تیم، سه تصویر از جدول چمپیونشیپ را نصب کرده است: نسخه اصلی با کسر 21 امتیاز، نسخه دیگری با کسر 12 امتیاز و جدول دیگری که جایگاه واقعی آن ها در صورت کسر نشدن 21 امتیاز از تیم به دلیل بدهی های مالی را نشان می دهد. دربی کانتی هم اکنون با کسب 15 امتیاز در رده بیست و سوم چمپیونشیپ واقع شده است. آن ها به فاصله 17 بازی تا پایان فصل، 7 امتیاز با منطقه امن جدول فاصله دارند. در واقع اگر این کسر امتیاز قابل توجه نبود، تیم رونی به راحتی یک تیم میانه جدولی بود! وین رونی به همراه دربی کانتی در آستانه رسیدن به جایگاهی است که کسی انتظار آن را نداشت. شاید معجزه ها به ندرت اتفاق بیافتند، اما مهم این است که اتفاق می افتند!

ترکیب فعلی دربی متشکل از یکسری بازیکن آزاد پا به سن گذاشته به علاوه چندین و چند جوان کم تجربه است. رونی در دوران حضورش در دربی کانتی، بالغ بر 20 تن از بازیکنان آکادمی باشگاه از جمله فستی ابوسله، لیام تامپسون و لوک پلنج را به تیم اصلی منتقل کرد. زمانی که بسیاری از بازیکنان تیم مصدوم شدند و رونی مجبور شد سراغ جوانان برود، قصه اولین بازی مارکوس رشفورد برای منچستریونایتد را برای آن ها تعریف کرد تا به آن ها انگیزه ببخشد. نتیجه؟ درخشش جمع کثیری از جوانان دربی در فصل جاری.

وقتی دربی باخت 1-2 را با برد 3-2 مقابل بورنموث عوض کرد، رونی به شاگردانش گفت: وقتی به رختکن بر می گشتم، یکی از مربیان آن ها به من گفت که با وجود تمامی سختی هایی که بر این باشگاه عارض شده است، شما در نیمه دوم از ما جنگنده تر و پر تلاش تر بودید. هنگامی که هواداران متعصب دربی به او لقب فرشته نگهبان دادند، در واکنش به این موضوع گفت: اولین بار است که مرا این طور صدا می زنند. هواداران می بینند که ما تمام تلاش مان را برای ارائه بهترین عملکرد به کار گرفته ایم. هر شغلی، فشار کاری خودش را دارد و من در تلاش هستم تا بازیکنان بهترینِ خودشان باشند. او در توضیح این که چرا به پیشنهاد اورتون دست رد زده است گفت که کار مهمی در دربی دارم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1529

به "متعصب و مسئولیت پذیر؛ وین رونی در دربی کانتی هم یک اسطوره است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متعصب و مسئولیت پذیر؛ وین رونی در دربی کانتی هم یک اسطوره است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید