نخستین پرواز نقطه به نقطه هواپیمای دریایی برقی انجام شد

به گزارش مجله جام جهان، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، هواپیمای برقی دی هاویلند بیور متعلق به شرکت هاربر ایر با یاری سیستم نیرو محرکه تمام برقی خود از خاک کانادا به جزیره ونکوور پرواز کرد و قابلیت هایش برای پروازهای کوتاه را با قابلیت حفظ محیط زیست نشان داد.

نخستین پرواز نقطه به نقطه هواپیمای دریایی برقی انجام شد

شرکت هاربر ایر بزرگترین خط هوایی هواپیماهای دریایی در آمریکای شمالی است و ادعا می نماید سالانه با 30 هزار پرواز تجاری حدود 500 هزار نفر را جابه جا می نماید. در سال 2019 میلادی این شرکت از تصمیم خود برای تبدیل شدن به نخستین خط هوایی تمام برقی دنیا اطلاع داد. به عبارت دیگر هاربر ایر تصمیم دارد ناوگان هواپیماهای دریایی 6 نفره خود را تغییر داده و به سیستم های نیرومحرکه برقی مجهز کند.

این سیستم ها با همکاری شرکت مگنی ایکس نصب و راه اندازی شده اند. در دسامبر 2019 یک هواپیمای دی هاویلند بیور اصلاح شده نخستین پرواز یک هواپیمای تجاری تمام الکتریک را تکمیل کرد. این سفر کوتاه بر فراز رودخانه فریزر در ترمینال هاربرایر واقع در ریچموند انجام شد. از آن موقع تا به امروز شرکت کانادایی برنامه آزمایشی خود را ادامه می دهد و تصمیم دارد مجوز فعالیت هواپیما از سازمان فدرال هوانوردی آمریکا و حمل ونقل کانادا دریافت کند.

هفته گذشته نیز هواپیمای الکتریکی این شرکت نخستین تست پرواز نقطه به نقطه را انجام داد. هواپیمای مذکور ساعت 8:12 دقیقه صبح از پایانه فریزر ریور از زمین بلند شد و 24 دقیقه بعد، پس از طی 72 کیلومتر در جزیره ونکوور فرود آمد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 شهریور 1401 بروزرسانی: 4 شهریور 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1669

به "نخستین پرواز نقطه به نقطه هواپیمای دریایی برقی انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین پرواز نقطه به نقطه هواپیمای دریایی برقی انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید