کایاک سواری و تجربه لذت بخش ماجراجویی در قاره آمریکا

به گزارش مجله جام جهان، دلتان هیجان بخواهد یا آرامش، هر دو را می توان در کایاک سواری پیدا کرد. در این مقاله خبرنگاران، به معرفی برترین مقاصد کایاک سواری در قاره آمریکا می پردازیم.

کایاک سواری و تجربه لذت بخش ماجراجویی در قاره آمریکا

کایاک سواری می تواند هیجان انگیز باشد. هیجان حاصل از موج رودخانه، موجی که گویا به قلب تان وصل می گردد و ضربان قلب را افزایش می دهد. اما همه کایاک سوارن هم تشنه آدرنالین نیستند. گاهی به آب های آرام می زنند تا آرام شوند. تنها جریان آرام آب نیست که آرامش می دهد. منظره اطراف، طبیعت ساکت، این ها آرامش درونی شان را به تو هم هدیه می نمایند. در این مقاله قصد داریم به معرفی مقاصد مناسب کایاک سواری بپردازیم که آمیزه ای از ماجراجویی و زیبایی طبیعت را به ما عرضه می نمایند.

پارک ملی یلو استون (Yellowstone National Park)، آمریکا

نخستین پارک ملی جهان شگفتی های طبیعی زیاد و متنوعی برای عرضه دارد، به خصوص اگر از داخل کابین کایاک تماشاچی این زیبایی ها باشید. در دریاچه یلو استون می توان روی منطقه فعال آبفشانی کایاک سواری کرد. روی آبفشان های زیرآبی پارو بزنید. دستی به آب بزنید. آب سرد دریاچه با آب گرم آبفشان ها در هم آمیخته شده است. هیچ جای دیگری از زمین حس این چنینی به کایاک سواران نمی دهد.

دورنمای دریاچه زیر پایتان خیره نماینده خواهد بود؛ حیات وحش غنی، مراتع گل های وحشی، کوه های پوشیده از برف و جنگل های سبز و خرم دست به دست هم داده اند تا به شما القا نمایند این پارک از زیباترین مقاصد کایاک سواری است.

اگر در پی تجربه ای بی نقص هستید، در تورهای روزانه کایاک سواری شرکت کنید؛ در این تورها در قالب گروه های کوچک روی دو آبفشان مجزا پارو می زنید و در خصوص حیوانات، پیشینه و مباحث زمین شناسی مخروط آتشفشانی یلو استون مطالبی یاد می گیرید. یکی از آبفشان های منطقه به وسیله خشکی قابل دسترس نیست. اینجا است که نقش این تور در داشتن تجربه ای متفاوت تر از دیگر بازدید نمایندگان پررنگ تر می گردد. سابقه برگزاری این تورها به 20 سال می رسد.

در یلو استون امکان تماشا عقاب، سمور آبی، گوزن شمالی و گاومیش کوهان دار چندان نامحتمل نیست.

تنگه پرنس ویلیام (Prince William)، آلاسکا

اگر در پی آمیزه ای از منظره ساحل، منظره زمستانی و سرزمین کوهستانی هستید، مقاصد گردشگری کمی هستند که به گیرایی تنگه پرنس ویلیام باشند. ارمغان اصلی کایاک سواری در این تنگه آرامش است. مگر می گردد ترکیب زیبای آبدره ها، یخچال های نزدیک به ساحل، تعداد زیاد آبزیان و عقاب های گر ساکن خط ساحلی شما را آرام نکند؟ در سراسر جهان که بگردید، منظره ها دریایی کمی شبیه به این تنگه پیدا می گردد.

رودخانه کلرادو (Colorado)، آمریکا

رودخانه کلرادو در دو چیز تنوع دارد؛ منظره ها حیرت انگیز و درجه تلاطم آب. در اینجا مقدار یا نوع کایاک مهم نیست چون با هر کایاکی می توان تجربه ای کامل از ماجراجویی داشت. طول 2,300 کیلومتری این رود از پارک ملی کوهستان راکی (Rocky) تا خلیج مکزیک را شامل می گردد. این فاصله آنقدر طولانی است که منظره ها متنوعی را در بر گیرد؛ درختان سبز کاج، کوه های پوشیده از برف و صخره های پر شیب و ماسه های گرند کنیون (Grand Canyon) مثال هایی شاخص از این تنوع هستند.

اگر دنبال ماجراجویی سرعتی هستید، ماه های می و جون (11 اردیبهشت تا 9 تیر) برترین زمان برای سفر هستند و اگر دنبال تجربه ای آرام تر هستید، ماه اوت (10 مرداد تا 9 شهریور) برترین وقت است.

برج های آبی (Torres del Paine)، پاتاگونیا (Patagonia)، شیلی

منظره متمایز این منطقه هم چیزی نیست که بتوان به راحتی در هر گوشه جهان پیدا کرد. برج های بزرگ گرانیتی از تماشای های این منطقه هستند. دریاچه های نیلگون و زمین های صخره ای از دیگر جاذبه های طبیعی منطقه هستند.

گواناکوهایی (guanacos) که در مراتع می چرند و بیش از 115 گونه پرنده، تماشای های حیات وحش این منطقه را تشکیل می دهند. بازدید در هر فصلی ماجراجویی غیرمنتظره ای به همراه دارد، اما فصل بهار به خاطر خلوت بودن و نمود بیش تر طبیعت و حیات وحش زمان بهتری به نظر می رسد.

ساحل ناپالی (Na pali)، هاوایی

در زبان هاوایی، ناپالی به معنی صخره های زیاد است. ساحل ناپالی مجموعه ای از زیبایی های طبیعت را به نمایش می گذارد. نواری 17 کیلومتری از صخره های مرتفع پوشیده از شاخ و برگ به همراه غارهای جادویی، تونل ها و آبشارهایی که به دریا ختم می شوند، اجزای این مجموعه هستند.

هنگام کایاک سواری می توان از حیات وحش مختص هاوایی لذت برد. هیچ جای دیگری نمی توان به مقدار هاوایی لاک پشت دریایی، دلفین فرفره، فک راهب در معرض انقراض و نهنگ گوژپشت را از نزدیک دید. پارو می زنید و منظره صخره های دلربا و آسمان آبی، اطراف تان را در برگرفته است؛ احتمالا تابلوهای نقاشی این چنینی کم ندیده اید.

یوکان (Yukon)، کانادا

شک نکنید یوکان از پر هیجان ترین و دور دست ترین مقاصد کایاک سواری است. یوکان در غربی ترین منطقه کانادا واقع شده است. 70 رودخانه که هرکدام حیات وحش، ساختار زمین شناسی، منظره و پیشینه مختص به خود را دارند در سراسر یوکان گسترده شده اند.

بزرگ ترین یخچال کوهستانی جهان در یوکان واقع شده و به همین دلیل ممکن است هنگام کایاک سواری از کنار کوه های یخ هم عبور کنید. انتظار کایاک سواری میان تندآب هایی در کنار کاج های ضخیم را هم داشته باشید. در این اقلیم زیرشمالگانی بزکوهی، گوزن شمالی، گوسفند دال و دیگر گونه های جانوری میان دشت های احاطه شده با کوه های بزرگ پوشیده از برف زندگی می نمایند. عطر سدری که در هوا پخش شده را تنفس کنید، در سکون قایق خود آرام بگیرید و بعدها یوکان را به کایاک سواران دیگر پیشنهاد بدهید.

منبع: کجارو / ecophiles.com
انتشار: 27 تیر 1401 بروزرسانی: 27 تیر 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1638

به "کایاک سواری و تجربه لذت بخش ماجراجویی در قاره آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کایاک سواری و تجربه لذت بخش ماجراجویی در قاره آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید