نقشه راه فعالیت حوزه رمزارزها مشخص شود

به گزارش مجله جام جهان، خبرنگاران/فارس عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس با اشاره به بلاتکلیفی در خصوص رمز ارزها در فضای اقتصاد، خواستار تهیه نقشه راه فعالیت رمز ارزها در کشور شد.

نقشه راه فعالیت حوزه رمزارزها مشخص شود

نادر طیبی یکشنبه 21 شهریور در جلسه کمیسیون تخصصی انرژی، محیط زیست، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه نبود متولی مشخص، قانون و اصول و شرایطی برای فعالیت در حوزه رمزارزها مسئله ای اساسی است، خاطرنشان کرد: فقدان سازمانی برای اخذ مجوز افراد و شرکت های فعال حوزه رمزارزها، فعالیت در این زمینه را به یک معضل اساسی بدل کرده است.

طیبی با بیان اینکه هنوز متولی قانونی برای استخراج رمزارز در کشور مشخص و شفاف نیست و این امر منجر به رفتارها، بخشنامه ها و .... متناقض شده است، اضافه نمود: به نام مثال در زمان قطعی برق شاهد برخوردهای موردی، مقطعی و بدون تداوم بودیم که مبنای قانونی مشخصی ندارد و همین موضوع موجب بلاتکلیفی دستگاه ها و سیستم هایی مانند شهرک های صنعتی و منطقه ها ویژه اقتصادی شده است.

او با اشاره به صدور برخی مجوزها بر اساس دستورالعمل های سازمان صمت یا دبیرخانه شورای عالی منطقه ها آزاد و ویژه برای تامین انرژی، اضافه نمود: برخی افراد در خصوص محدودیت های تولید برق و گاز، خواستار مجوزهایی برای نیروگاه های خود تامین و خرید گاز از شرکت ملی گاز شدند؛ اما مجوزهای صادره برای نیروگاه های خود تامین بلاتکلیف مانده و افراد و شرکت هایی که در حوزه تولید دستگاه ها و تجهیزات مرتبط با حوزه رمزارزها، سرمایه گذاری انجام داده اند، همچنان در اغما به سر می برند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس ادامه داد: با تداوم این فرایند و مصرف غیر قانونی برق و گاز در این حوزه، دولت هم با کمبود انرژی در کشور روبرو و در مواردی هم برخی از مجوزهای قانونی صادر شده هم لغو می شود.

طیبی با بیان اینکه موضوع رمز ارزها می تواند فرصت و یا تهدید باشد، نام کرد: در حوزه رمز ارزها نیاز است نقشه راه فعالیت در این بخش، تامین تجهیزات و زیرساخت های لازم برای استخراج قانونی، مشخص شدن سیاست های دولت و متولی این حوزه برای سرمایه گذار و بهره برداران مشخص شود زیرا ادامه فرایند فعلی موجب نابودی صنعت و کسب و کارهای خرد و کلان خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1333

به "نقشه راه فعالیت حوزه رمزارزها مشخص شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه راه فعالیت حوزه رمزارزها مشخص شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید