نوشاد؛ چپ دستی که دیگر استثنایی نیست، سرمربی تیم ملی: قبول ندارم

به گزارش مجله جام جهان، به گزارش خبرنگاران، مسابقات گرند اسمش که یکی از چهار رویداد معتبر تنیس روی میز دنیا به شمار میرود در حالی به میزبانی سنگاپور پیگیری می گردد که نوشاد عالمیان حذف زودهنگامی از آن داشت. این ملی پوش تنیس روی میز کشورمان که همانند برادرش نیما و بعلاوه امیرحسین هدایی با دعوت فدراسیون بین المللی تنیس روی میز (ITTF) راهی سنگاپور شده است، در اولین ملاقات خود مقابل ژانگ پنگ چینی باخت.

نوشاد؛ چپ دستی که دیگر استثنایی نیست، سرمربی تیم ملی: قبول ندارم

سقوط نوشاد عالمیان از اوج

این ملاقات در مرحله اول حذفی برگزار گردید. بدین ترتیب نوشاد عالمیان با شکستی که در اولین ملاقات خود متحمل شد خیلی زود از گردونه رقابت های گرنداسمش کنار رفت. نوشاد عالمیان هفته گذشته هم در مسابقات کانتندر عمان شرکت داشت اما آنجا هم با شکست برابر حریف لهستانی حذف شد بدون اینکه به مرحله و جایگاه قابل توجهی برسد. نوشاد اما در سنگاپور در شرایطی متحمل شکست و حذف زودهنگام از مسابقات شد که حریفش تنها 18 سال داشت و در رنکینگ دنیای هم 34 پله پایین تر از نوشاد قرار داشت. (نوشاد عالمیان صاحب رنکینگ 72 است و حریف چینی اش در رده 106 دنیا قرار گرفته است)

البته این عملکرد نوشاد عالمیان که انتظارات را برآورده نمی نماید مربوط به امروز و هفته گذشته نیست. این بازیکن طی امسال متزلزل تر از همواره بود به طوری که بعد از دو دوره حضور متوالی در بازی های المپیک نتوانست برای المپیک توکیو کسب سهمیه کند و در رقابت های دنیای آمریکا هم با تنها دو بازی به کار خود در جدول انفرادی انتها داد.

با همه اینها نوشاد عالمیان به عنوان اولین نماینده ایران در رنکینگ دنیای تنیس روی میز به صورت انتصابی در ترکیب تیم ملی قرار گرفته و اینگونه حضورش را برای بازی های کشورهای اسلامی، بازی های آسیایی و مسابقات قهرمانی دنیا قطعی نموده است. در حالی که عملکرد اخیرش نگرانی ها را نسبت به شرایط او و اینکه می تواند مهره معین نماینده و تاثیرگذاری در ترکیه و چین باشد، بیشتر نموده است.

به هر حال نوشاد عالمیان همان چپ دست استثنایی است که عملکردش و پیروزی های بزرگی که برابر چهره های مطرح دنیا به دست می آورد، تنیس روی میز ایران را خیلی بیشتر و بهتر به دنیا معرفی کرد اما حالا به این مرحله رسیده که باید تماشاگر ملاقاتها و پیروزی های قابل تحسین بازیکن کوچک تر و جوان تر از خودش (امیرحسین هدایی) در سنگاپور باشد.

با همه اینها اما سرمربی تیم ملی تنیس روی میز کماکان به نوشاد عالمیان و توانمندی هایش اعتقاد دارد. او متزلزل شدن عملکرد این بازیکن را به خاطر تغییراتی که در سبک بازی کردنش ایجاد نموده، می داند و معتقد است نوشاد عالمیان همچنان بازیکنی محوری در ترکیب تیم ملی است.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز: نوشاد را سال آینده ببینید

جمیل لطف الله نسبی در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: به انتقاداتی که نسبت به عملکرد نوشاد عالمیان مطرح می کنید، اعتقادی ندارم. او جزو خوب های تنیس روی میز دنیا است که همچنان می تواند توانمندی هایش را بروز دهد. شرایط امروز نوشاد با بازیکنی مانند امیرحسین هدایی و برادرش فرق دارد و بی تاثیر در عملکردش نبود.

وی ادامه داد: امیرحسین هدایی و نیما عالمیان در شرایطی در مسابقات گرنداسمش شرکت کردند که تا قبل از آن درگیر رقابت های انتخابی تیم ملی بودند و از همین رو حتی به لحاظ روانی هم آمادگی بهتری نسبت به نوشاد داشتند که در مسابقات انتخابی شرکت نداشت. این دور بودن از مسابقات روی نوشاد، شرایط روحی و آمادگی اش تاثیر گذاشته است. اتفاقاً دیروز که با او صحبت می کردم خودش هم همین نظر داشت.

نوشاد عالمیان همزمان با درگیری دیگر بازیکنان در رقابت های انتخابی تیم ملی در مسابقات کانتندر عمان شرکت داشت. بنابراین خیلی هم از شرایط مسابقه دور نبوده است. سرمربی تیم ملی تنیس روی میز در واکنش به این موضوع گفت: حضور نوشاد در عمان محدود به چند مسابقه شد اما نیما عالمیان و امیرحسین هدایی در رقابت های انتخابی ملاقاتهای زیادی را برگزار کردند به خصوص نیما که در مرحله دوم انتخابی هم حضور داشت. این تعدد ملاقاتها و فشار و حساسیتی که داشتند به آماده تر شدن آنها یاری زیادی داشت.

لطف الله نسبی بعلاوه در پاسخ به این سئوال که بهتر نبود نوشاد به جای مسابقات عمان در رقابت های انتخابی تیم ملی شرکت می کرد؟ گفت: توانمندی نوشاد به قدری قابل اطمینان است که به عنوان بازیکن انتصابی در ترکیب تیم ملی قرار گرفته است. نیازی نبود در رقابت های انتخابی حاضر گردد. شاید او در عمان ملاقاتهای کمی برگزار کرد اما تقابل با بازیکنانی از دیگر کشورها تجربه هایی به او می دهد که در آینده ای نزدیک یاری حالش خواهد شد.

وی بعلاوه تغییر سبک بازی نوشاد عالمیان و اینکه راکت گیری او متفاوت از همواره شده است را بی تاثیر در عملکرد اخیر این بازیکن نمی داند. لطف الله نسبی در این زمینه گفت: راکت گیری نوشاد عالمیان تغییر نموده است و تا با شیوه تازه به طور کامل عادت کند خیلی زمان می برد. در ملاقات با بازیکن چینی هم نوشاد شرایط خوبی داشت. در گیم آخر او 7 بر 2 پیش بود که باخت. نتیجه گیم های اول و دوم را هم در شرایطی واگذار کرد که از حریفش پیش بود. دلیلش هم همین تغییر راکت گیری است و اینکه هنوز به طور کامل به آن عادت ننموده است.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز تاکید نمود: بعد از مسابقات قهرمانی دنیا صحبت هایی با نوشاد در خصوص عملکردش داشتم. نوشاد تا آن موقع به گونه ای کار می کرد که در راکت گیری خیلی دست به تغییر می زد همین مسئله و تصمیم گیری برای آن هم زمان از او می گرفت و هم ذهنش را درگیر می کرد. این بود که تصمیم به تغییر راکت گیری گرفته شد که کمی زمان می برد تا با آن به طور کامل کنار بیاید.

با همه اینها حریف نوشاد تنها 18 سال داشت و در رنکینگ دنیای هم خیلی پایین تر از نوشاد قرار داشت. همین مسئله باخت نوشاد را نگران نماینده تر می نماید. لطف الله نسبی در واکنش به این موضوع گفت: رنکینگ یک عدد است و نباید ملاک ارزیابی همیشگی باشد. ژانگ پنگ چینی قهرمانی مسابقات جوانان دنیا را دارد، چینی ها روی او سرمایه گذاری زیادی می نمایند طوری که به صورت متناوت به رویدادهای بین المللی اعزام می گردد. رنکینگ برای بازیکنان ثروتمند است. چه بسا به زودی شاهد ارتقای این بازیکن چینی و حتی بهتر شدن شرایطش در رنکینگ نسبت به نوشاد باشیم.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز تاکید نمود: در هر صورت نسبت به نوشاد و عملکردش در رویدادهای آینده جای نگرانی نیست. او توان تکنیکی و تاکتیکی گسترده ای دارد و با تمام وجود بازی می نماید. از هر ضعف و تزلزل حریفانش برای یقه گیری آنها استفاده می نماید. پیروزی برابر نوشاد سخت است و اطمینان دارم سال آینده در مسابقاتی که داریم این را ثابت می نماید. او کماکان بازیکن محوری در تیم ملی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 1620

به "نوشاد؛ چپ دستی که دیگر استثنایی نیست، سرمربی تیم ملی: قبول ندارم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشاد؛ چپ دستی که دیگر استثنایی نیست، سرمربی تیم ملی: قبول ندارم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید