ژنرال روس: موشک های بالستیک قاره پیمای یارس قابل رهگیری نیستند

به گزارش مجله جام جهان، فرمانده نیروهای موشکی راهبردی روسیه گفت: ویژگی های حرکتی و قدرت استتار موشک های بالستیک قاره پیمای نسل پنجم یارس این کشور این امکان را به این سامانه داده تا بتوانند بر هر سامانه دفاع ضدموشکی غلبه نمایند.

ژنرال روس: موشک های بالستیک قاره پیمای یارس قابل رهگیری نیستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران،روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو نوشت: سرهنگ سرگئی کاراکایف فرمانده نیروهای موشکی راهبردی روسیه خاطرنشان کرد که موشک های بالستیک قاره پیمای نسل پنجم یارس ( YARS ) را نمی توان توسط هیچ سامانه های دفاع ضدموشکی رهگیری کرد.

این مقام نظامی روز آدینه در مصاحبه با روزنامه کراسنایا زوزدا (نشریه داخلی وزارت دفاع روسیه) گفت: در طراحی سامانه موشکی یارس این موفقیت حاصل شده که آخرین دستاوردهای علمی و فنی مورد استفاده قرار بگیرد. ابزارهای ارتباطی و قابلیت استتار این سامانه افزایش قابل توجهی پیدا نموده است.

به گفته وی، علاوه بر آن، در نمونه های متحرک این سامانه موشکی، عملکرد آن از لحاظ حرکتی نسبت به سامانه های توپول-ام فزونی کامل یافته است.

این مقام نظامی اضافه نمود: ویژگی های سازنده به سامانه موشکی یارس این امکان را داده است تا پرتاب موشک ها در عرصه های مختلف امکان پذیر باشد. در حالیکه در سامانه توپول-ام این کار تنها با تجهیزات مهندسی خاص ممکن بود. بدین ترتیب گزینه های بیشتری برای استقرار موشک های یارس فراهم شده است.

سرهنگ کاراکایف یادآور شد که نیروهای موشکی راهبردی روسیه ازهم اکنون 150 سکوی پرتاب این سامانه را دریافت نموده و آنها را مورد بهره برداری قرار داده اند.

سامانه موشکی یکپارچه یارس که نمونه مدرنیزه سازی شده توپول-ام است، یک موشک بالستیک قاره پیما دارای سوخت جامد بوده که قابلیت نصب کلاهک های مختلف را دارد. در جریان مانور نظامی-راهبردی تندر-2019 در اواسط ماه اکتبر، از این سامانه موشک های کروز و بالستیک متعددی با موفقیت پرتاب شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 149

به "ژنرال روس: موشک های بالستیک قاره پیمای یارس قابل رهگیری نیستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژنرال روس: موشک های بالستیک قاره پیمای یارس قابل رهگیری نیستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید