کتاب 100 میراث ایران منتشر شد

به گزارش مجله جام جهان، کتاب 100 میراث ایران به عنوان نخستین نسخه فارسی از مجموعه ده جلدی ایران 1001 به تلاش گروهی از نویسندگان و در قالب پروژه پژوهشی در مجله میراث و گردشگری گیلگمش توسط انتشارات اگر در 250 صفحه منتشر شد.

کتاب 100 میراث ایران منتشر شد

به گزارش خبرنگاران، در مقدمه این کتاب آمده است: کم نیستند کسانی که درباره ایران هیچ نمی دانند یا کم می دانند. از سویی ایران در نگاه آن ها که به این کشور سفر نموده اند، کشوری است کنجکاوی برانگیز، ناشناخته و تاحدودی بکر، دارای فرهنگی کهن و مؤثر در پیشرفت تمدن و از سوی دیگر ایران میراث دار گنجینه ارزشمندی است که با تاریخ، فرهنگ ، هنر و ادبیات و بیش از همه قصه و افسانه عجین است.

مجموعه ده جلدی ایران 1001 در دست تدوین و انتشار است تا از این پس به هزار و یک دلیل پاسخ مناسبی برای سفر به ایران به گردشگران کنجکاو از سراسر جهان ارائه گردد.

ایران 1001 جامع الحکایاتی از میراث ملموس، ناملموس و طبیعی ایران در باب های مختلفی چون میراث، مسیرهای سفر، خوراک و نوشیدنی ها، جلوه های معماری و ... خواهد بود تا در آستانه سده نو شمسی (قرن 15 شمسی) بابی باشد برای شناخت هر آنچه از تاریخ، فرهنگ و هنر ایرانی ناگفته مانده است.

در نخستین جلد، میراث ملموس شامل میراث جهانی، قلعه ها، نیایشگاه ها، آرامگاه ها و موزه ها؛ میراث ناملموس شامل آداب و رسوم و سبک زندگی، لباس و صنایع دستی و میراث طبیعی شامل پدیده های طبیعی، گیاهان، جانوران و روستاها معرفی شده اند.

برای تهیه این کتاب به زودی می توانید به کتابفروشی ها مراجعه نموده و خرید آنلاین این کتاب نیز از سایت گیلگمش به آدرس www.gilgameshmag.com امکان پذیر است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: shahjahanfaroj.ir شناسه مطلب: 368

به "کتاب 100 میراث ایران منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب 100 میراث ایران منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید